Fitness Seller

hallo iedereen!

louisa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
55kg
Hallo iedereen

Graag wil ik mijzelf even voorstellen als nieuw lid van deze website!
Ik heet Louisa, ben nu 22 jaar en studeer nog.

Hier volgt kort mijn 'sportverleden':

Twee jaar geleden ben ik begonnen met fitness. Dit was 1x, maximum 2x per week een groepsles volgen in de sportschool (bbb of spinnen).
Sinds vorig jaar ben ik veranderd van sportschool en sindsdien ga ik 3x naar de sportschool. Dit zijn dan eerder ook groepslessen zoals bbb, bodysculpture en stepaerobic maar ook conditietraining ( 3x half uurtje lopen).

Waarom heb ik mij hier nu geregistreerd?

Door veel te lezen over fitness ben ik te weten gekomen dat krachttraining ook heel belangrijk is voor het behoudt van spieren en om een mooier gevormd lichaam te krijgen. Daarom zou ik graag wat meer krachttraining doen, helaas ben ik daar nogal een leekje in :). Hopelijk vind ik hier wat inspiratie voor oefeningen en trainingsschema's.
Ik ben alvast heel erg gemotiveerd!

Groetjes en tot binnenkort

Hoi Louisa, eerst en vooral: welkom op dbb.com!

Aangezien je een leekje bent, zou je je moeten verdiepen in de materie van bodybuilding. Deze vind je op de stickies.

Wat zijn je doelen?

Veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
hoi

fijn dat er zo snel reactie op komt :)
mijn doel is voornamelijk om vet te verliezen en een mooier figuur te krijgen door het opbouwen van spieren.
ik heb al gelezen dat ik best full body training doe ipv per spiergroep als beginner, klopt dat?
ook zou ik 3x trainen in de week. 10 min opwarmen, KT en 30 min cardio.
zoveel informatie hier op de site :) ....

hoi

fijn dat er zo snel reactie op komt :)
mijn doel is voornamelijk om vet te verliezen en een mooier figuur te krijgen door het opbouwen van spieren.
ik heb al gelezen dat ik best full body training doe ipv per spiergroep als beginner, klopt dat?
ook zou ik 3x trainen in de week. 10 min opwarmen, KT en 30 min cardio.
zoveel informatie hier op de site :) ....

Full body is zo'n beetje wat iedereen aanraadt als beginner inderdaad. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginne met starting strenght van Rippetoe (Google dat maar eens :)).

done!

bedankt voor de tip alvast....

Wat een leuke naam :)

Veel plezier alvast met stickies lezen enzo en welkom op het forum

Welkom op het forum en sucses met je doelstelling.... enne fijne feestdagen en een super 2011.:)

Wat een leuke naam :)

Veel plezier alvast met stickies lezen enzo en welkom op het forum

bedankt :)

als er nog vrouwen zijn die tips hebben voor beginners, altijd welkom!
misschien iets over eetschema's? ik vind veel info voor mannen, maar ik vraag me af, moeten vrouwen ook zoveel eten als ik vet wil verliezen?
normaal gezien zou ik rond de 2000 kcal moeten eten, rekening houdend met het aantal keer dat ik ga sporten. ik zorg er al voor dat ik veel eiwitten eet en gezonde vetten enz. maar moet ik me nog steeds houden aan die hoeveelheid kcal als ik vet wil verliezen?

groetjess

Welkom,

Ik zou eerst kijken hoe het allemaal verloopt met je nieuwe training. En mocht na een tijd nog geen verandering zijn in je vetpercentage, dan kun je beginnen met veranderen van je eetschema.

Welkom,

Ik vind je een mooie naam hebben! Succes met je doelen.

welkom

bedankt :)

als er nog vrouwen zijn die tips hebben voor beginners, altijd welkom!
misschien iets over eetschema's? ik vind veel info voor mannen, maar ik vraag me af, moeten vrouwen ook zoveel eten als ik vet wil verliezen?
normaal gezien zou ik rond de 2000 kcal moeten eten, rekening houdend met het aantal keer dat ik ga sporten. ik zorg er al voor dat ik veel eiwitten eet en gezonde vetten enz. maar moet ik me nog steeds houden aan die hoeveelheid kcal als ik vet wil verliezen?

groetjess

Wat mij de meeste progressie heeft geleverd (van kledingmaat 44 / 46 naar 36) is eten OP onderhoud (ja, inderdaad zoveel dan), 3x in de week stevige krachttraining gevolgd door cardio. (zie beginpost van mijn log voor foto's)
Lessen zijn leuk, maar doen niet zoveel voor je lijf (heb ik gemerkt). Want: krachttraining vormt je lijf, cardio na krachttraining zorgt voor vetverlies (beter dan alleen cardio).

Als je een snoeper / snaaier bent: maak een eetschema waarbij je het totaal aantal kcal per dag verdeelt over 6 of 7 maaltijden - zo heb je altijd een gevulde maag, of snel weer een maaltijd ;)

Globaal gezien zou ongeveer 30% van je totaal aantal kcal per dag uit eiwitten mogen komen, begin de dag met fruit, whey en complexe koolhydraten (havermout / brinta bijvoorbeeld). Eindig de dag met een bak kwark.

Meer algemene tips heb ik niet ;)

groetjess

Op dit forum staat heel veel informatie over "cutten" = vet percentage verlagen. Maar ook dan is het belangrijk om wel goed te blijven eten, omdat je anders ook spiermassa verliest. En zeker aangezien jij spiermassa op wilt bouwen heeft je lichaam die calorieën en eiwitten etc. nodig.

Heel veel succes!!

En dat wat , hierboven zegt!!!

Welkom en succes!

Wat mij de meeste progressie heeft geleverd (van kledingmaat 44 / 46 naar 36) is eten OP onderhoud (ja, inderdaad zoveel dan), 3x in de week stevige krachttraining gevolgd door cardio. (zie beginpost van mijn log voor foto's)
Lessen zijn leuk, maar doen niet zoveel voor je lijf (heb ik gemerkt). Want: krachttraining vormt je lijf, cardio na krachttraining zorgt voor vetverlies (beter dan alleen cardio).

Als je een snoeper / snaaier bent: maak een eetschema waarbij je het totaal aantal kcal per dag verdeelt over 6 of 7 maaltijden - zo heb je altijd een gevulde maag, of snel weer een maaltijd ;)

Globaal gezien zou ongeveer 30% van je totaal aantal kcal per dag uit eiwitten mogen komen, begin de dag met fruit, whey en complexe koolhydraten (havermout / brinta bijvoorbeeld). Eindig de dag met een bak kwark.

Meer algemene tips heb ik niet ;)

dank je voor de tips iedereen!

sorry maar heb gezocht naar je fotos maar ben er nog niet echt uit waar ik ze ga vinden:)

in ieder geval , erg veel respect al om van 44 naar 36 te gaan! wat een motivatievermogen! dat wil ik ook :)

ik ga zeker iedereen zen raad opvolgen, vandaag begonnen aan mijn eerste krachttraining en daarna cardio gedaan. ben benieuwd naar het moment waar de resultaten zichtbaar (hopelijk!!! :)) beginnen te worden.

Terug
Naar boven