MuscleMeat

Hallo

DaSoldier

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
57kg
Vetpercentage
8%
Hey ik ben DaSoldier.

Ik ben 18 jaar en niet zo groot, 168cm op precies te zijn. En me gewicht schiet dus ook niet met hoge cijfers, die staat op 56,6 kilo nu. Mijn vet percentage is zojuist in de laatste 2 weken gestegen van 7,9% naar 9,0% een behoorlijke stijging in zo'n korte tijd, al ben ik wel meer gaat eten en minder gaan trainen in die weken.
Nu ben ik weer een tijdje bezig met lekker (voor mij) intensief sporten, en dat is 4 dagen per week met 2 verschillende schema's.

Om er lekker in te komen heb ik meteen een vraag. Ik heb een tijdje geleefd met ontzettend weinig kcal. Nu probeer ik steeds meer te eten maar ik krijg op een gegeven moment geen hap meer door me keel. Wat ik op het moment per dag gemiddeld eet:

Ochtend:

- Eiwit / kc shake ('s ochtends krijg ik al helemaal niets door me keel vandaar een shake met extra veel kc.

Pre-middag:
- Boterham met zalm of tonijn salade

Middag:
- twee boterhammen met zalm of tonijnsalade

Avond:
- Groenten; broccoli, bloemkool. sperziebonen
- Vlees; kip, vis
- Sla met komkommer, tomaat en kaas

Verder in de avond:
- Boterham met ei

Verder drink ik nog wat water tussendoor en bij het eten meestal een of andere sap, en na een training nog een eiwitten shake.

Kan iemand me helpen om meer te eten? Vooral meer want ik kom namelijk bij langer na niet aan de 2000kcal per dag..

Eten rustig aan opbouwen, elke week weer meer. In de ochtend is brinta een aanrader, giet je makkelijk weg.

Hey ik ben DaSoldier.

Ik ben 18 jaar en niet zo groot, 168cm op precies te zijn. En me gewicht schiet dus ook niet met hoge cijfers, die staat op 56,6 kilo nu. Mijn vet percentage is zojuist in de laatste 2 weken gestegen van 7,9% naar 9,0% een behoorlijke stijging in zo'n korte tijd, al ben ik wel meer gaat eten en minder gaan trainen in die weken.
Nu ben ik weer een tijdje bezig met lekker (voor mij) intensief sporten, en dat is 4 dagen per week met 2 verschillende schema's.

Om er lekker in te komen heb ik meteen een vraag. Ik heb een tijdje geleefd met ontzettend weinig kcal. Nu probeer ik steeds meer te eten maar ik krijg op een gegeven moment geen hap meer door me keel.
Kan iemand me helpen om meer te eten? Vooral meer want ik kom namelijk bij langer na niet aan de 2000kcal per dag..

toch meer effort erin, om door te blijven trainen. probeer ook eens bijvoorbeeld langere cardiosessies in te plannen.
als jij 4 keer per week traint en jij gooit daarachteraan een langere cardio sessie, zal je spijsvertering en stofwisseling ook omhoog schieten. waardoor je meer zult moeten gaan eten.

je kan ook niet ineens heel veel gaan eten, dat is een proces waar je doorheen gaat en naar toe werkt, naarmate je traint.
je geeft immers zelf al aan dat je vet% omhoog gegaan is. maar je krijgt er niet meer kcal in? dan zit er ook een storing in wat je eet. waarschijnlijk veel verzadigde vetten.

let je ook op je voeding, je EKV verhoudingen met name, met wat je naar binnen werkt?
er zijn teveel factoren die invloed hebben op wat jij kan nuttigen.

op basis van de sticky's kun je globaal je benodigde verhoudingen bepalen, dus eigelijk moet je al een heel end op weg zijn. want het lijkt dat je probeert een eetpatroon te handhaven.

maar door blijven gaan met trainen, trainen trainen.

of wacht op de volgende 28 posts waarin wordt gezegd eten eten eten.. maar ja das wel heel cliché.:o

succes in ieder geval

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha oke, dankje!

Ja ik ben wel wat meer gaan eten dan ik deed toen ik ben gaan sporten, maar het is nog steeds niet genoeg. En toen ik twee weken met de vakantie niet getraind heb ben ik wel hetzelfde blijven eten, maar met de feestdagen wel wat minder gezond helaas!

Ja ik heb het al een beetje opgezocht, weet ongeveer wel wat ik moet eten maar nu moet ik nog zorgen dat ik het ook naar binnen krijg! Frustrerend als dat niet lukt, haha

begin met meer eet momenten.. stuk of 6-8 keer per dag.
Snack wat hardgekookte eitjes weg, nootjes (zeer calorierijk), en verder wat je maar kan verzinnen wat binnen je macro's past.
Als je je lichaam laat wennen aan continu voedsel te hebben om te verteren zal je ook sneller weer een honger gevoel krijgen en word eten makkelijker

• Topic Starter Topic Starter
begin met meer eet momenten.. stuk of 6-8 keer per dag.
Snack wat hardgekookte eitjes weg, nootjes (zeer calorierijk), en verder wat je maar kan verzinnen wat binnen je macro's past.
Als je je lichaam laat wennen aan continu voedsel te hebben om te verteren zal je ook sneller weer een honger gevoel krijgen en word eten makkelijker

Nootjes kom ik vaker tegen, maar je hebt zoveel soorten. Maakt het nog uit welke? En dan gezouten of niet gezouten?

Ongezouten is natuurlijk het best, denk aan cashewnoten en amandelen bijvoorbeeld.

Bij je ontbijt shake havermout toevoegen voor extra kcal.
In plaats van die boterham s'avonds met ei zou je ook een bakje magere kwark met pinda's kunnen eten... Dat zijn ook snel 400kcal

sochtends zou ik bijvoorbeeld een banaan erbij eten, zelf eet ik 2 volkorenbroodjes met appelstroop (koolhydraten) en 2 met pindakaas.

Je moet iedere dag meer gaan eten om op te bouwen, dus ik zou sochtends beginnen met brood te eten met bijv pindakaas (vooral omdat je niet veel weegt)

Terug
Naar boven