AndroidHealthClinic

Hallo

coppie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
88kg
Vetpercentage
19%
Hallo

Zal mij eerst ff voorstellen,

Ik ben Wim kom uit vlaanderen en lees al enkele weken op dit forum bij deze heb ik mij nu ingeschreven.
Kleine omschrijving waarom ik op dit forum terecht ben gekomen en sinds vorige week naar de gym ga.
Ik was sinds een 7 tal maanden geleden fervent hardloper, liep tussen de 100 en 120 km per week en liep paar maal per jaar hier en daar een marathon nu ergens in december vorig jaar begon is last te krijgen van men lies verdict liesbreuk,na de revalidatie kreeg ik te horen van de dokter een andere hobby te zoeken want hardlopen zit er niet meer in :mad: had de optie zwemmen ofwel fietsen maar dat ligt me niet en heb ik een hekel aan. Dus bij deze zou ik mij volledig willen storten op krachttraining.Bodybuilding wil ik nog niet in men mond nemen zover ben ik nog lang niet.Nu tijden die maanden van niets doen ben ik ook heel wat bijgekomen men gewicht is nu 88 kg voor 181cm bf 22% volgens de sportschool.Ben nu nooit geen echte smalle geweest altijd rond de 78 kg.Nu wat kan ik best doen eerst men bf% naar beneden krijgen ?of gewoon aan krachttraining doen met een goed voedingsschema? Ik ben al sinds vorige week begonnen met voldoende eiwitten te eten zit zo rond de 180 gr in vorm van shakes,tonijn,kip,vlees neem ook vetten omega 3 kapsules vette vis,olijfolie af en toe wat noten,nu waar ik het meeste met zit zou ik zo min mogelijk koolhydraten eten in de vorm van brood want ik denk dat dat mijn boosdoener is of wacht ik nog een tijdje af hoe men lichaam reageert op deze voeding.? men shakes is met water of magere melk. sorry voor de vele vragen maar zo hebben jullie min of meer een zicht op mij :cool:

Welkom op het forum! :)

lees vooral alle stickies, deze staan boordevol met informatie.

en ik neem dus aan dat je wilt cutten? aangezien je bf naar beneden wil hebben?

zo te zien neem je je voeding al serieus, ik zou toch een schema voor jezelf maken. in principe is krachttraining en cutting goed met elkaar te doen, zolang je maar niet te weinig gaat eten.

probeer eens een voeding schema + krachttraining op te stellen nadat je de stickies hebt gelezen, en post deze in een topic of hier :) zijn zat mensen die je kunnen helpen

• Topic Starter Topic Starter
Ok Bedankt,is het verstandig om in mijn situatie bvb 50% eiwitten 30% koolh en 20% vetten te gaan eten? of 45%eiwitten,35%koolh20%vetten Men onderhoud volgens enkele formules die ik vond op het net zou rond de 2900 cal uitkomen.rekening houdend met werk sport etc ..Dus wil ik afvallen rond de 2500cal per dag houden?

2 gr eiw per kg lichaams gewicht
1 gr vet per kg lichaams gewicht
de rest van de benodigde cal. aanvullen met KH

het principe van de percentages wordt meer en meer losgelaten ten voordele van deze insteek ;)

Ok begin het te begrijpen bedankt! dus als ik rond de 90 gr vet en een 200gr eiwitten zit vul ik de rest wel aan met koolhydraten;) maar ga men koolhydraten toch niet uit brood halen omdat ik daar toch van aanzet er zijn koolhydraat bronnen genoeg denk ik zo.havermout,brinta en zeker groente groene groente.

cutten doe je vooral door minder totaal cal op te nemen dan je verbruikt
meestal zegt men voor mannen 500cal minder dan je dagelijkse behoefte
bij deze cut moet je zorgen dat je minimaal deze hoeveelheden eiwitten en vet behoud

wil je nog meer snijden in je KH dan verhoog je de vetten en eiwitten
en ga ook niet al te laag met je totaal aantal cal, dan krijgen je spieren niet meer voldoende voeding

Dus men onderhoud zit ongeveer op 2900 cal ga bij deze een voeding schema opstellen aan 2500cal en dit een paar weken aanzien zie wel wat het zal geven schema volgt later.

Laatst bewerkt:
schema volgt later in voedingssectie.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven