MuscleMeat

Halsema en wachtdienst/uitkering.

SjaakadeliC

Ripped Bodybuilder
Waardering
245
Lengte
1m81
Massa
115kg
Vetpercentage
22%
Iedereen weet dat Femke Halsema laatst is opgestapt bij het toen alvast zinkende schip genaamd Groenlinks. Nu is zij dus zelf opgestapt maar krijgt voor wachtdienst/uitkering betaald. Hier krijgt zij ongeveer een slordige €5000 per maand voor?

Dit is toch hetzelfde als ontslag nemen. Iedere ander normaal hardwerkend mens gaat de WW(of krijgt nog niet eens een uitkering) in en moet zo snel mogelijk weer aan het werk van het UWV. Al ga je hamburgers flippen. Femke Halsema dus blijkbaar niet. Omdat ze een functie heeft gehad waar maar een beperkt aantal plekken in zijn.

Mensen als zij worden mooi beschermt door 'het systeem', maar zodra Jan Modaal ontslag neemt, krijg je geen cent.

Hoe denken jullie hierover?

Huilie, huilie. Dit geldt voor alle politici en dat het, in deze vorm, een belachelijke regeling is moge duidelijk zijn.

Wat maakt Halsema anders dan al die andere politici die voortijdig opstappen? Verder weet je niet of ze op korte termijn elders een functie vindt.

Die wachtgeldregeling mag overigens best uitgekleed worden maar tot dat moment geldt voor iedere politicus dezelfde regel. Dus ook voor meneer Sharpe van de PVV die zelf opstapte en net zo goed voor Halsema.

• Topic Starter Topic Starter
Wat maakt Halsema anders dan al die andere politici die voortijdig opstappen? Verder weet je niet of ze op korte termijn elders een functie vindt.

Die wachtgeldregeling mag overigens best uitgekleed worden maar tot dat moment geldt voor iedere politicus dezelfde regel. Dus ook voor meneer Sharpe van de PVV die zelf opstapte en net zo goed voor Halsema.

Ze ging werken aan een universiteit geloof ik en tegelijkertijd een boek schrijven (:o). Maar in de tussentijd vangt ze natuurlijk wel die uitkering i.t.t. Sharpe zoals je al aangaf. Dus blijkbaar zijn partijleiders iets meer geteld dan een normaal 2de kamerlid?

Ze ging werken aan een universiteit geloof ik en tegelijkertijd een boek schrijven (:o). Maar in de tussentijd vangt ze natuurlijk wel die uitkering i.t.t. Sharpe zoals je al aangaf. Dus blijkbaar zijn partijleiders iets meer geteld dan een normaal 2de kamerlid?

Als ze gaat werken en daarmee voldoende verdient komt het wachtgeld te vervallen.

De uitkering komt te vervallen zodra het ex-Kamerlid in een andere functie voldoende verdient. Inkomsten worden in mindering gebracht op de wachtgelduitkering. Er geldt een sollicitatieplicht tot 65 jaar. Oud-Kamerleden kunnen aanspraak maken op een outplacementvoorziening.

Voor de wachtgelduitkering maakt het niet uit wat de reden van het aftreden was.

Verder is er geen onderscheid tussen een partijleider of een kamerlid, tenminste als ze beiden ten tijde van hun opstappen alleen kamerlid waren.

Wel slim toch, lekker schrijven en wachtgeld cashen.

Blijkbaar had de plotselinge politieke terugtrekking van Halsema een heel andere reden dan zij ons wil doen geloven.. :D

NIET GESCHIKT VOOR PUBLICATIE

In al die jaren wist ze nooit een politieke samensmelting te bewerkstelligen, maar op privevlak sloten deze twee politieke boefjes het ene verdrag na het andere. Jaja, heuse intriges deze week politiek Den Haag. Een heel bekende politica blijkt namelijk niet alleen in de Kamer, maar ook thuis de nodige vragen te beantwoorden te hebben gehad. De getrouwde volksvertegenwoordiger blijkt namelijk geregeld te hebben 'geschuinsmarcheerd' met een bekende, olijke Kamercollega die zelf als vrijgezel door het leven gaat. Ach en wee: mevrouw heeft recent een punt achter haar politieke loopbaan gezet zodat de twee tortelduifjes vleugellam zijn!

Bron: Nieuwe Revu

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht dat Halsema moeder was?

Meen me iets te herinneren over een nieuwsbericht dat zowel zij als Wouter Bos de kinderen van een gemengde school hadden gehaald en op een alleen-blanken school hadden geplaatst. Dit terwijl ze altijd multicultureel deden praten in de 2de kamer. Als reactie gaven ze daarop: "je wilt toch het beste voor je kind". :o

Ik dacht dat Halsema moeder was?

Meen me iets te herinneren over een nieuwsbericht dat zowel zij als Wouter Bos de kinderen van een gemengde school hadden gehaald en op een alleen-blanken school hadden geplaatst. Dit terwijl ze altijd multicultureel deden praten in de 2de kamer. Als reactie gaven ze daarop: "je wilt toch het beste voor je kind". :o

Misschien beter lezen, de kinderen van Halsema zijn van een zwarte school naar een gemengde school gaan. Er staan geen bordjes 'slegs vir blanke' bij die school.

Terug
Naar boven