Fitness Seller

Hangt op verifying DMI pool data

Dani

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
51
Lengte
1m64
Massa
58kg
Vetpercentage
16%
Gisteren nieuwe harddisk in mijn sys gezet, geen prob.
Met behulp van de Mandrake (linux) CD de schijf gepartitioneerd maar liep halverwege vast.
Nu kom ik niet verder dan verifying DMI pool data....
Staan op het net allerhande trucs (CPU cache uit en weer aan, alles op defauld setting gooien etc) Volgens mij heb ik ze allemaal algeprobeerd muv het resetten van het BIOS. En laat ik nou geen flauw idee hebben hoe dat moet...
Iemand die het me in Jip en Janneke taal kan uitleggen?
Overige suggesties zijn uiteraard ook welkom!

Gr. D.

Als je in je BIOS gaat, zie je dan wel apparaten (HD/CD drive) aan je IDE controllers hangen?

Anders is resetten vaak te doen dmv batterijtje eruit te halen en er weer in te doen.

• Topic Starter Topic Starter
MrJ zei:
Als je in je BIOS gaat, zie je dan wel apparaten (HD/CD drive) aan je IDE controllers hangen?

Anders is resetten vaak te doen dmv batterijtje eruit te halen en er weer in te doen.
Alles staat er zoals behoort. Batterij er uit en erin huh. PC uit, batterij er uit, batterij er in, PC aan. Zo?

Zo ja. :)

Het zou kunnen dat je MBR (master boot record) naar zijn grootje is geholpen tijdens het partitioneren. Dit kun je met een stukkie software wel weer herstellen. En heb je wel de Master/Slave jumper goed gezet (en de master hoort aan het einde van de kabel) ?

yepz
master/slave settings nakijken
evt low level format uitvoeren (jammergenoeg lang niet in alle biossen beschikbaar)
resetten van BIOS is vaak mogelijk door een jumpertje te plaatsen/verwijderen
moet je even in je handleiding nakijken

gebruik partition magic om te formateren, partitioneren,..
je kan ook een opstartdiskette maken zodat je in dos via partition magic kan formateren

resetten heeft het ook niet opgelost. Vanavond mijn BIOS flashen. Als dat het ook niet doet geef ik het op en mag iemand anders het gaan proberen. Jammergenoeg is mijn hardware kennis niet al te groot... :(

Dani zei:
resetten heeft het ook niet opgelost. Vanavond mijn BIOS flashen. Als dat het ook niet doet geef ik het op en mag iemand anders het gaan proberen. Jammergenoeg is mijn hardware kennis niet al te groot... :(

Als je maar kennis heb van software :D

Erg vreemd dat dit probleem nog niet verholpen is!
Is het de bedoeling om alleen de nieuwe HD te installen?
Hoe groot is de HD, welk besturingssysteem heb je?
Grotere HD's in XP schijnen problemen op te leveren heb je wel een goeie HD IDE i.p.v SCSI of andersom?
Als je HD niet gevonden word kan het ook duiden op een kapotte HD ( je bent niet de eerste die een kapotte koopt :mad: )
Gooi dat ding erin en zet in de bios Primary Slave actief ( secondary slave is voor een 2e hd geen partitie )

Idd alleen een nieuwe HD, is overigens de enige komt er dus niet bij.
Is een 40G Maxtor, moet Mandrake op komen is nu nog leeg. Het moet in mijn BIOS zitten, aangezien de problemen pas zijn gekomen bij het vastlopen tijdens partitioneren.

Ik neem aan dat je 2 pc's hebt staan daar!
Start de goeie op en als het goed is kun je een screen maken van de bios instellingen houd die instellingen bij de hand!
En vergelijk deze met je instellingen van de "kapotte" pc?
Maar hoe groot is de kans dat je toch een kapotte HD hebt te pakken meestal ( niet altijd ) staat in de bios bij het het detecteren van hardware alles op AUTO!
Iig bij mij is het wel zo! Ik zal eens ff wat opzoeken ;)

Bedankt voor het meedenken RM. Alles in BIOS hetzelfde gelaten, daar ben ik pas mee aan de gang gegaan toen ik al problemen had. Alles op default gezet, alles op auto, resetten, cpu cache uit & aan...you name it. Enige wat ik nog niet heb gedaan is een BIOS update. Dat probeer ik vanavond als laatste. Ik laat wel weten of het lukt.
En idd, het is niet het enige sys wat ik heb staan. Maarja, wil wel weer een server hebben draaien om lekker te proggen :)

zwaar offtopic, waarom mandrake? gebruik laatste versie van ubuntu of fedora, veeeel beter

Terug
Naar boven