AndroidHealthClinic

Harde schijf in extern kassie...

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Ik wil graag een HD schijf in een HD kassie plaatsen:

* Canyon HD kasje/omhulsel
* Westen Digital WD2500 als Harde schijf

Waar moet ik rekeining meehouden? Ik heb eigelijk geen gebruiksaanwijzingen erbij. Zijn al wat oudere type...

Hoe zit de usb ingang dan op de HD kast zelf...?

In de binnekant zit de aansluiting voor IDE of voor SATA. Daar moet je vooral op letten.

en de grootte, meestal 3.5" soms 2.5" (deze zijn meestal voor laptops)
die van 2.5" hebben geen externe V-bron nodig, 3.5" werkt met een adapter

dus je enclosure moet dezelfde grootte hebben als je HD

Check ook of de koeling een beetje goed is, bij een 7200rpm schijf heeft ie eigenlijk al een beetje koeling nodig. Bij die 5400rpm schijven kan ie wel zonder koeling.

• Topic Starter Topic Starter
Stomme vraag voor de pc expers maar:

Kun je een losse HD ook gewoon op tafel leggen, zonder kasje en dan middels usb laten lopen naar de desktop....

Zit geen usb op de schijf zelf wel?

Stomme vraag voor de pc expers maar:

Kun je een losse HD ook gewoon op tafel leggen, zonder kasje en dan middels usb laten lopen naar de desktop....

Zit geen usb op de schijf zelf wel?

Zit geen USB op de schijf zelf nee. Daarvoor heb je die behuizing, die zet de SATA aansluitinge om naar een USB aansluiting.

Je hebt in de meeste gevallen inderdaad een harddisk behuizing nodig. .. eigenlijk ook wel zo veilig voor je disk ...

Echter heeft ThermalTake en ACRyan Slotbrackets in de handel waarmee je een Sata aansluiting met voeding naar buiten kunt brengen... Deze aansluiting komt dan beschikbaar op zo'n plaatje wat voor een PCI slot zit

Dit stelt je dus in staat om inderdaad een losse Sata Harddisk Extern aan je pc aan te sluiten..

Terug
Naar boven