XXL Nutrition

harde schijf via internet benaderen

jeanmichel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
is er ook een progamma dat ik dus op de harde schijf van een vriend kan kijken via internet en hij ook die van mij? of is er een manier voor dus dat alleen wij 2 elkaars harde schijf kunnen zien?
moet dus geen progamma zoals hulp op afstand zijn ofzo

alvast bedankt

ftpservertje openen?

Idd, ftp lijkt mij

Je hebt in win2000 en XP administrative shares.
Je kan dus zo de hd van een computer benaderen als je de administrator gegevens weet.

Zo kun je ze benaderen: \\ipnummer\c$
Als je een d-schijf hebt, kun je die ook met d$ benaderen.

Dit werkte vroeger ook via internet, ik weet alleen niet zeker of dat niet met beveiligingen er uit gehaald is.

Je hebt in win2000 en XP administrative shares.
Je kan dus zo de hd van een computer benaderen als je de administrator gegevens weet.

Zo kun je ze benaderen: \\ipnummer\c$
Als je een d-schijf hebt, kun je die ook met d$ benaderen.

Dit werkte vroeger ook via internet, ik weet alleen niet zeker of dat niet met beveiligingen er uit gehaald is.

Kan nog steeds, je moet alleen wel even zorgen dat de administrator accounts een wachtwoord hebben en dat de computer vanaf het internet bereikbaar is, dus of rechtstreeks op het net, of portforwarding / DMZ instellen.

Kan nog steeds, je moet alleen wel even zorgen dat de administrator accounts een wachtwoord hebben en dat de computer vanaf het internet bereikbaar is, dus of rechtstreeks op het net, of portforwarding / DMZ instellen.

Onzin! Er bestaat een kleine kans dat het werkt, maar wegens zelfbescherming blokkeren ISP's de netbios en smb poorten, dit om de klant te beveiligen tegen hun eigen domheid.

Terug
Naar boven