XXL Nutrition

Hardware vraagje (HD)

Rebel_x

Freaky Bodybuilder
Waardering
17
Heb vandaag nieuwe harddisk van 120 mb geplaatst, nu in de bios word de 120 mb gedetecteerd maar in windows zelf geeft hem maar 106 mb weer??
Iemand hier een oplossing voor? <karma>

Rebel_x zei:
Heb vandaag nieuwe harddisk van 120 mb geplaatst, nu in de bios word de 120 mb gedetecteerd maar in windows zelf geeft hem maar 106 mb weer??
Iemand hier een oplossing voor? <karma>

Wel erg klein bro!
Weet je zeker dat het MB is en geen GB?
Hoeveel HD's heb je in je pc'tje?
Als het goed is moet je ff in je bios de HD aanwijzen in Primary Slave i.p.v secondary slave het is wel makkelijk als je 'em op auto zet!
Kan ook zijn dat het iets anders is, maar hoe je dat in moet stellen weet ik zo 1,2,3 niet meer!
Ik heb het probleem destijds ook gehad en bij mij werkte de oplossing die ik gaf!
Maar het kan ook een ander euvel zijn en daar kan ik je niet bij helpen :D

Het klopt precies bro, hij zal wel 120 GB zijn. Maar eigenlijk is hij niet 120GB hij is 1200000000000000 (paar nullen meer of minder) bytes. Dus eigenlijk naait de fabrikant je want die moet er gewoon 106GB opzetten inplaats van 120GB.

Snappie? :D

Niet perse, Windows reserveert de nodige ruimte voor het Systeemherstel, de Prullenbak en eventueel Wisselbestand, dit kun je via het Controlepaneel wijzigen. Daarnaast reserveert Windows ruimte voor directories, dit kun je niet wijzigen.

Al deze reserveringen gaan ten koste van je netto capaciteit.

Heb je Windows XP met Service Pack 1 of 2? Windows XP zonder Service Packs herkent geen grote schijven. Had ik ook met mijn 200GB schijfje. Hij herkende maar de helft ofzo tot ik upgrade naar SP1.

• Topic Starter Topic Starter
Rhinemann zei:
Niet perse, Windows reserveert de nodige ruimte voor het Systeemherstel, de Prullenbak en eventueel Wisselbestand, dit kun je via het Controlepaneel wijzigen. Daarnaast reserveert Windows ruimte voor directories, dit kun je niet wijzigen.

Al deze reserveringen gaan ten koste van je netto capaciteit.

Word daar de eerste schijf niet voor gebruikt?

The Rock zei:
Heb je Windows XP met Service Pack 1 of 2? Windows XP zonder Service Packs herkent geen grote schijven. Had ik ook met mijn 200GB schijfje. Hij herkende maar de helft ofzo tot ik upgrade naar SP1.
Ik heb servicepack 2 draaien hier

hmmz dan is er iets niet goed aan je schijf denk ik. Wazige zooi. Waarom is je schijf 1 eigenlijk Dynamisch en niet gewoon Standaard?

Ik vond dit:

Disks might display the Unreadable status while they are spinning up or when Disk Management is rescanning all the disks on the system. In some cases, an unreadable disk has failed and is not recoverable. For dynamic disks, the Unreadable status usually results from corruption or I/O errors on part of the disk, rather than failure of the entire disk. You can rescan the disks (by using the Rescan Disks command on the Action menu in Disk Management) or restart the computer to see if the disk status changes.

Laatst bewerkt:
Moved.

Brutez zei:
Het klopt precies bro, hij zal wel 120 GB zijn. Maar eigenlijk is hij niet 120GB hij is 1200000000000000 (paar nullen meer of minder) bytes. Dus eigenlijk naait de fabrikant je want die moet er gewoon 106GB opzetten inplaats van 120GB.

Snappie? :D

Heb ik iets over gelezen heb het blad hier nog wel liggen zal het voor je opzoeken rebel-x....

Is ondertussen al in orde , hij geeft nu 115 GB aan en dat is normaal.

Terug
Naar boven