MuscleMeat

hartkloppingen bij warmte

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
Waardering
46
Hi,

Zit nu 4de week bold/test e.
Wat ik nu merk is als ik bijvoorbeeld veel zweet/het erg warm heb soms hartklopping heb waarbij ik even een seconden duizelig wordt in me hoofd.

Is een veel voorkomend probleem bij aas, alleen is er iets waardoor ik het kan voorkomen/minderen?

- Drink al veel/genoeg water per dag
- Beperk de zout iname
- Bloeddruk zowel bovendruk als onderdruk en hartslag is goed.

Ontspannen en je niet zo druk maken. Geen caffeine en/of andere stimulerende stoffen nemen.

• Topic Starter Topic Starter
1 caffeine capaule neem ik wel soms voor me training, is daar van bekend dat het hardkloppingen kan geven? Gr

Misschien niet bij iedereen, bij mij in ieder geval, zeker bij hogere doseringen.

Informatie over hartkloppingen: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/22436-hartkloppingen-wat-kan-je-er-tegen-doen.html

De oorzaken van hartkloppingen kunnen heel verschillend zijn:

- Hartkloppingen ontstaan vaak als reactie op emotionele gebeurtenissen en stress.
- Het verschijnsel kan eveneens optreden door opwinding, hyperventilatie en fysieke of mentale vermoeidheid.
- Te grote inspanning, te veel roken, te veel koffie of sterke thee drinken (cafeïne) kan ook in hartkloppingen resulteren.
- Hartkloppingen kunnen ook ontstaan door bloedarmoede of een overactieve schildklier, waarbij je ondanks normaal eten gewicht verliest, minder goed warmte verdraagt en vaak last hebt van diarree.
- Ook bij koorts, uitdroging of bloedarmoede klopt het hart sneller dan normaal.
Hartkloppingen kunnen ook optreden als bijwerking van bepaalde medicijnen zoals schildkliermedicijnen en astmamiddelen.
- Tot slot, ook een gebrek aan het mineraal magnesium kan hartkloppingen veroorzaken.

Een simpele bloedtest kan vaak al uitwijzen of een van de hier genoemde factoren in het spel is.

Oke thanks, vandaag geen caffeine genomen maar damn zweet me kapot en soms weer hardkloppingen.... Achja het went snell

Als je regelmatig cafeïne neemt en daarmee stopt kan je ook ontwenningsverschijnselen krijgen, wat ook o.a. weer hartkloppingen en zweten tot gevolg kan hebben.
De dag nadat je cafeïne hebt genomen zijn de (bij)werkingen vaak ook nog gedeeltelijk merkbaar, met name de negatieve bijwerkingen.

Zo iets heb ik ook wel is gehoord ja,,, maar op rustdagen neem ik het nooit en is gewoon bloed heet hier...

Zit nu 4de week maar weegschaal/spiegel zegt nog niet echt veel, ook vocht nog geen last van,,, gr

Terug
Naar boven