MuscleMeat

Hartslag berekenen

Keranos

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Hey,

Ik heb wat over cardio gelezen en over hartslag, dat je op 70% moet ofzo, maar hoe bereken je je maximale hartslag???

Keranos.

220 min je leeftijd. Dit is meer een schatting maar klopt voor een gemiddeld persoon wel.

• Topic Starter Topic Starter
205 is dan mijn maximum. Ligt dat nu aan mij of is dat erg hoog?

Nee, hoor, nu kun je dus vandaaruit 70% nemen.
kom je op 143, dus daar moet je in de buurt gaan zitten.
Zal waarschijnlijk vetverbranding zijn wat je wil.

laten testen ergens ? medisch centrum ofzo..
wielrenners doen ook weerstandstest ed.
kan je vanalles laten berekenen, je hartslag, ademhaling enz...

heb mij ooit zo eens laten opmeten (lengte, beenlengte, binnenkant been, armlengte, schouderbreedte, voetlengte, enz)
dan kan je je fiets op maat laten maken..
weet wel niet meer waar je het kan laten doen maar kan je toch makkelijk opzoeken denk ik ?

of probeer gewoon zelf eens hoever je kan gaan met je hartslag (doe het wel niet alleen!)

Gewoon een roeiapparaat pakken en zo hard mogelijk raggen als je kan en kijken hoever je komt. Ik kwam vroeger tot de 205 en heb nu geen idee. Mijn conditie is momenteel k*t met peren.

Om exact je maximale hartslag te meten moet je het wel met een dokter doen.

220-leeftijd is zeer onnauwkeurig en heel algemeen.

De test is dat je 1km loopt: 200m langzaam, 200m versnellen en dan 600m spurt op je hardste. Als je dan bruut stopt en direct je hartslag meet is die je max hartslag, neem daarvan 70%

• Topic Starter Topic Starter
Haha, me conditie is niet goed dat ik 600m kan sprinten, maar daar werk ik op het moment heel hard aan.

220-leeftijd is zeer onnauwkeurig en heel algemeen.

De test is dat je 1km loopt: 200m langzaam, 200m versnellen en dan 600m spurt op je hardste. Als je dan bruut stopt en direct je hartslag meet is die je max hartslag, neem daarvan 70%

Dat gaat ook niet werken. Met een beetje conditie raced die hartslag zo weer terug. Gewoon zorgen dat je een hartslagmeter om hebt van Polar. Hebben ze vast in je sportschool wel.

Terug
Naar boven