XXL Nutrition

Hartslag

magazine

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

ik moet voor school een presentatie geven binnen het vak wiskunde ivm de hartslag. We moeten een proef doen op 40 verschillende personen: we moeten namelijk de hartslag meten juist nadat een proefpersoon een (voor hem/haar) zware inspanning heeft geleverd bv: hartslag is 168 slagen per minuut. 2 minuten later moet deze hartslag weer gemeten worden bv: hartslag is 110 slagen per minuut. Hierdoor moeten wij dan uit kunnen afleiden hoe goed deze persoon recupereert. Zijn er hier misschien mensen die deze test al eens gedaan hebben of misschien bereid zijn te doen? Gelieve dan de uitkomsten op dit forum te posten. Wij hebben de test al uitgevoerd op 20 personen, dus we moeten (indien mogelijk) nog 20 personen hebben.

In elk geval heel erg bedankt.

Je kunt er ook 20 bij verzinnen :D

wat shutter zegt...lul uit je nek!

wat heeft dit met wiskunde te maken dan? is voor iedereen anders dus er is geen gouden formule, als je wilt weten hoe goed iemand herstelt is dat toch weer voor iedereen anders? of je wilt het gemiddelde uitrekenen? lijkt mij een beetje groep 4 wiskunde :P
gewoon verzinnen dus

• Topic Starter Topic Starter
Nou, was het maar groep 4, we moeten geen gemiddelde berekenen maar we moeten kijken wat voor soort correlatie we gaan uitkomen, dwz een grafiek maken, de puntjes aanduiden en kijken of deze puntjes kort bij elkaar liggen (dat iedereen dus ongeveer evensnel recupereert) of dat deze verspreid liggen (dat iedereen verschillende recupereert), ja als het echt niet anders kan ben ik het wel genoodzaakt te doen maar ik zou het liever hebben als ik wat cijfers zou kunnen binnenkrijgen.

Groetjes

Ok is goed:
209 - 21

Nee, serieus ik begrijp dat het om de oefening (wiskunde) gaat maar zonder de inspanning te definiëren heb je er weinig aan.

De oefening is vrij te kiezen, zolang je hartslag minstens 160 slagen per minuut bedraagt is het prima. 2 minuten hierna moet de hartslag weer opnieuw gemeten worden en dat is het.

Groetjes

Mijn normale hardslag is 80 is het druk op het forum wilt hij de 100 wel eens halen maar binnen 2 minuten is hij dan weer 80 hoor

dat verdient een applaus. ;)

Terug
Naar boven