XXL Nutrition

hartslagmeters

McMetronome

Monstrous Giant
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
2.020
Lengte
1m88
Massa
83kg
Hallo giganten,

Ik ben van plan een hartslagmeter te kopen (een met borstband/horloge). Dit in verband met de cut die voor de boeg staat. Ook wil ik het een en ander gaan optimaliseren qua rust door af te gaan op mijn ochtendpols om te kijken of ik al hersteld ben van de vorige training. Lijkt me ook een leuk project om eens te kijken of het haalbaar is rond de 70% hartslag te hebben tijdens krachttraining (gedurende de hele training).

En tsja... Wat moet je anders doen tijdens het cardioen dan op je hartslagmeter kijken :rolleyes:

Heb al een paar meters bekeken, maar vroeg me af of jullie ervaring hadden met dergelijke apparaatjes en of er ook meters op de markt zijn specifiek voor BBers.

Grtz

Ik heb er een van 15 euro (destijds bij de karwei).. voldoet me prima :) (al draag ik hem allen bij het hardlopen)

• Topic Starter Topic Starter
:eek:15?

Laatst bewerkt:
Ik ga er deze week ook een aanschaffen, ff kijken bij perry sport etc. mocht ik wat gevonden hebben, zal ik het hier posten.

Let me know:)

Ik heb een jaar of 10 terug eentje gekocht van Polar.
Was toen 5000 a 6000 oude Belgische Franken (125 a 150 €).
Af en toe een nieuw batterijtje erin, doet het nog steeds prima.
En je zal die ondertussen wel wat goedkoper kunnen vinden, of toch met meer functies.

Ja, had al naar een Polar gekeken van rond de 80 euro. Veel goedkoper vind ik ze niet :( Maar zag dr wel top uit.

yep..

Simpel tijd en hartslag. Overige functionaliteit heb ik echt niet nodig.. Hij telt geloof ik zelfs calorieën en heeft minimum en maximum hartslag grenzen, maar zelfs dat heb ik niet nodig. Alleen stopwatch en hartslag. (al geef ik toe dat snelheid aardig zou zijn, maar dat red je ook niet met 100 euro (eerder 400 euro, maar dan heb je ook GPS on board)).

Voorbeeldje, een heuse cresta voor 20 euro: