AndroidHealthClinic

hartspier

Rocco

Cool Novice
Waardering
0
volgens mij was het zo dat as gebruik ook je hartspier vergrootte?
gaat dat ook weer over?
Want ben laats opgenomen in het ziekenhuis voor een zware longontsteking en bij de spoedeisende hulp bleek ook dat mijn hart niet 100% was. Ik was in de 3/4 wk van test/ boldenone kuurtje.
Krijgt mijn hart de oude stand weer terug na paar maandjes?
Moet in april naar cardio voor onderzoek.

Effecten steroïden op de hartfunctie
Het hart heeft natuurlijk een belangrijke functie bij het voorzien van bloed aan de diverse weefsels en spieren in het lichaam. Het hart kun je zien als een pomp die elke seconde ervoor zorgt dat de bloedcirculatie op dreef blijft. Een goed functionerend hart is mede te bepalen aan het aantal hartslagen per minuut, de hoeveelheid bloed die het hart per slag uitpompt, het aantal bloedvaten dat in het weefsel (of spieren) zit en de gesteldheid van de bloedvaten. Het hart van de proefpersonen is met een echocardiograaf onderzocht. Hieruit is gebleken dat AAS toediening niet tot waarneembare veranderingen van de hartgrootte en de hartfunctie leidden, en geen effect hadden op de kracht waarmee het hart het bloed rondpompt. Dit werd bij beide groepen waargenomen.

Ga nou niet denken, dat alle verhalen die je hebt gehoord over de schadelijkheid van steroïden op het hart meteen als fabeltjes kan bestempelen. Onderzoeken op dieren hebben namelijk duidelijk aangetoond dat steroïden invloed hebben op de hartspiercel. De onderzoekers concluderen dan ook dat een kuur met anabolen aanvankelijk alleen tot microscopisch kleine beschadigingen leidt. Omdat echocardiografie dergelijke minuscule beschadigingen niet kan opsporen, mag je niet concluderen dat er niets met je hart gebeurt tijdens het gebruik van AAS.

Mijn conclusie: zo erg is het nu ook allemaal weer niet ... roken is ook zo erg niet, maar het vergroot de kans op problemen

Maar, hoe veel heb je al gekuurd en zo .... ?

hoe hoog waren je doseringen?

Ook zonder middelen ontwikkel je een sporthart. Van belang is wel dat mocht je ooit (om wat voor reden dan ook) besluiten met intensief sporten te stoppen dit niet abrupt te doen..maar door langzaam af te bouwen

Maar wat zeiden ze exact over je hartfunctie? Van Bold is bekend dat het je bloed verdikt..

• Topic Starter Topic Starter
JuggerNaut zei:
Ook zonder middelen ontwikkel je een sporthart. Van belang is wel dat mocht je ooit (om wat voor reden dan ook) besluiten met intensief sporten te stoppen dit niet abrupt te doen..maar door langzaam af te bouwen

Maar wat zeiden ze exact over je hartfunctie? Van Bold is bekend dat het je bloed verdikt..

Klopt ja mensen die veel sporten en a.s gebruiken. Ja dat de slagen afwijken van het normale. en dat de hart groot is

Terug
Naar boven