Fitness Seller

heel veel mapjes

Henke

Cool Novice
Waardering
0
ik krijg in de map c:/windows steeds meer vage mapjes.
wat zijn dit en wat moet ik er mee?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

compressed files ... meestal oude bestanden die samen worden gedrukt om plaats te besparen

Wat zit er in? Updates van vroeger voor rollbacks etc

Al die uninstal mappen kunnen 1 op 1 verwijderd worden.

• Topic Starter Topic Starter
dus ik kan ze gewoon weggooien??

in principe wel ... wil je echt het zekere voor het onzekere nemen?
kan je zo nog altijd even op een cd'ke branden ofzo ;)

Deze mapjes zijn allemaal backupjes van bestanden die worden vervangen tijdens het installeren van Windowsupdates.. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat als je geen problemen ervaart na de installatie van bepaalde updates .. dat je deze nog weer wilt verwijderen..
Als je de laatste week geen updates meer hebt geinstalleerd en je systeem draait naar behoren kun je al die blauwe mapjes die beginnen met $ntUn verwijderen ... het kan je zo ruim 100 MB diskruimte schelen..

Zelfde geld voor de map DLL cache (C:\windows\system32\dllcache) hier kunnen zich een AANZIENLIJKE hoeveelheid bestanden bevinden ... Ook deze kun je ongestrafd weg gooien ..

Als je nog iets meer risico wilt nemen (in de trend van dat je weet wat je doet als je met je pc werkt) kun je ook besluiten systeemherstel uit te schakelen.. Ook dit levert je weer een beste vrije ruimte op..

Als je de slaapstand mode hebt ingeschakelt (word tegenwoordig meestal standaard aangezet in windows installaties) neemt dit ook weer ruimte op je disk .. of je pc nou aan of uit staat..

Persoonlijk gebruik ik de zogenaamde Hibernation mode helemaal nooit, in deze mode word het intern geheugen in een even groot bestand als de hoeveelheid geheugen in je pc, deze inhoud weggeschreven in C:\hyberfil.sys

Met PC zal ik dit nooit gebruiken, mijn windows start net zo snel op als de restore van het gheugen vanuit de file bij het inschakelen, voor laptop kan het eens handig zijn als je laptop even niet word gebruikt en je accu bijna leeg is. Slaapstand uitschakelen verwijdert deze functionaliteit en daarmee ook het bestand.

Terug
Naar boven