Fitness Seller

help bij draadloos internet(gepikt)

gallius

Freaky Bodybuilder
Waardering
68
Lengte
1m88
Massa
101kg
Ik heb zonet een nieuwe pc gekocht met een kaart voor draadloos internet.
Nu zet ik dat ding op mijn kamer en stel ik vast dat hij verbinding maakt met het internet. Niks speciaal zou je denken, ware het niet dat wij helemaal geen draadloos internet hebben thuis.
Ik surf dus op de lijn van iemand in de buurt.
Wat zijn de gevolgen hiervan? Kunnen zij meelezen wat ik typ en surf ed of ondervinden alleen zij hier nadeel van?

Hehe altijd mooi die mensen die hun routertje niet afschermen. Als die router van een IT expert is kan hij alles zien ja. Niet dat dit het geval is aangezien de router in dat geval wel goed beveiligd was.

Heb hier toegang tot vier draadloze onbeveiligde netwerken (zonder speciale antenne) exlusief mijn eigen IP. Het meeste verkeer kan ik ook gewoon onderscheppen zonder teveel problemen (tenzij de router/switch) dit niet toelaat)

Je kan nu overigens wel leuk kloontjes maken op DBB :D

Ik heb zonet een nieuwe pc gekocht met een kaart voor draadloos internet.
Nu zet ik dat ding op mijn kamer en stel ik vast dat hij verbinding maakt met het internet. Niks speciaal zou je denken, ware het niet dat wij helemaal geen draadloos internet hebben thuis.
Ik surf dus op de lijn van iemand in de buurt.
Wat zijn de gevolgen hiervan? Kunnen zij meelezen wat ik typ en surf ed of ondervinden alleen zij hier nadeel van?

Je kan er van uitgaan dat al het verkeer dat jij genereert afgeluisterd wordt; daarnaast ben je zelf in overtreding.

you're busted :jk: geen idee

Toegang tot een (draadloos) netwerk van iemand is enkel toegestaan met expliciete toestemming van die persoon.
Als hij zijn netwerk onbeveiligd openzet wil dit nog niet zeggen dat iedereen er legaal toegang tot heeft.
Pas met de expliciete toestemming van die persoon (verbaal/non-verbaal) mag je dit (draadloze) netwerk betreden.

Wanneer ben je in overtreding:
"vanaf het moment dat je weet dat je zonder toestemming van de eigenaar je op zijn netwerk bevindt en verder blijft doen"
Dit ingebouwd als buffer opdat als je per ongeluk op het netwerk van de buren komt, dat je niet direct strafbaar bent, enkel als je bewust op dat netwerk zit.

Strafbepaling :
Stafbaar met gevangenisstraf van 3mdn tot 5j, en/of geldboete van €26 tot €200.000 (x5) Verdubbeling bij herhaling binnen 5 jaar.
:finger:

haha wij hebben zelf een draadloos netwerk thuis, wel goed beveiligd en alles. In de buurt bij mij heb ik maar liefst 7 onbeveiligde netwerken gevonden :) Best grappig dat er zoveel mensen zijn die hun router niet afschermen..

Af en toe wat onderscheppen is wel leuk, maar toch ook wel link..

en hier in brussel zijn er minstens 5 gratis wifinetwerken die de hele stad bedekken :lick:

Zo veilig is een "afgeschermd" netwerk nu ook weer niet.

Je kan er van uitgaan dat al het verkeer dat jij genereert afgeluisterd wordt; daarnaast ben je zelf in overtreding.

Hahaha dit meen je toch niet serieus he?

Ik zou me er echt geen zorgen over maken, maar je bankzaken enzo kan je beter niet via die verbinding doen. Ook al heb je zelf ook een draadloos netwerk, als je je computer niet goed configureert kan je per ongeluk ook van het netwerk van de buren gebruik maken.

Zo veilig is een "afgeschermd" netwerk nu ook weer niet.

ligt eraan..

als jij je router op infrastructure zet word het zonder toegestane mac toch erg lastig.

tenzij je mac adressen gaat spoofen, maargoed.. das voor 97% al te hoog gegrepen.

• Topic Starter Topic Starter
dus wat is de conclusie: verder blijven doen of eerlijk zijn?

ligt eraan..

als jij je router op infrastructure zet word het zonder toegestane mac toch erg lastig.

tenzij je mac adressen gaat spoofen, maargoed.. das voor 97% al te hoog gegrepen.

Als dat MAC adres je enige vorm van beveiliging is, is het echt niet veilig. Ik gebruik hier een combinatie van 3 dingen:

1. MAC adres
2. WPA security (beste wat er bestaat qua beveilging, is nog niet gekraakt)
3. WEP security

Als dat MAC adres je enige vorm van beveiliging is, is het echt niet veilig. Ik gebruik hier een combinatie van 3 dingen:

1. MAC adres
2. WPA security (beste wat er bestaat qua beveilging, is nog niet gekraakt)
3. WEP security

Combinatie van WPA met WEP kun je dat even uitlegen,ik doe veel met draadloos netwerk ...tot nu toe heb ik ieder beveiligd netwerk bij mij in de buurt kunnen kraken ((1/WEP, 2/WPA-PSK))(WEP key length : 64/128/152/256/512)

Hahaha dit meen je toch niet serieus he?

Ik zou me er echt geen zorgen over maken, maar je bankzaken enzo kan je beter niet via die verbinding doen. Ook al heb je zelf ook een draadloos netwerk, als je je computer niet goed configureert kan je per ongeluk ook van het netwerk van de buren gebruik maken.

Dat meen ik dus wel serieus...
Je er geen zorgen om maken is mijn ogen nogal naief (en dom).

Hmm.. was het niet handig geweest als je voorafgaande aan je aankoop je zorgen had gemaakt... dat lijkt me in mijn ogen nogal naief omdat nu pas te constateren als je een beetje gelezen had dan was je nu niet verast geweest.

Tuurlijk bro... Elk netwerk dat je oppikt en gebruikt wordt afgeluisterd... :rolleyes:

En welke wet overtreed je precies als je gebruik maakt van een netwerk?

Terug
Naar boven