XXL Nutrition

help een noob inzake music progs

Shluh

grow mode
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m94
Massa
99kg
graag had ik geweten welk proggie er bestaat om jump, hardstyle , harddance / trance te maken ?

ik ben nogal noob inzake music proggs , dus de enigste die ik heb zijn fruity loops en music maker (oude versie)
en fruity loops vind ik nogal verwarrend (niet dat ik het niet zou kunnen na een paar tutorials)

en echte vette bass / beats zoals in jump zitter er nie in :(

weet iemand welk proggie het best zou zijn ?

thx ;)

enuh, karma nat :d

Reason van het bedrijf propellorhead is erg goede software hiervoor. Volgens mij wordt dit ook door professionals gebruikt. Peperduur, en het gaat wel een tijd duren voordat je het snapt.

Music maker ga je nooit iets gaafs mee maken.

Fruityloops schijnt wel aardig te zijn. Nooit gebruikt voor iets professioneels, maar zijn goede resultaten mee haalbaar, ook veel plugins voor ( moet je wel eerst de standaard dingen allemaal al verkend hebben ) En inderdaad is het wel een beetje wennen ja. Ik ben er ooit eens een beetje mee begonnen, maar niet verder mee gegaan met het maken van muziek op pc.

en echte vette bass / beats zoals in jump zitter er nie in
Die beats moet je wel zelf creeren he, die kun je zelf maken door er bijvoorbeeld een blood overdrive + compressor + equalizer als effect eroverheen te gooien.

Nooit gebruikt voor iets professioneels
Dit vind ik een beetje kort door de bocht, het is niet het meest gebruikte producer programma maar er zijn zeker genoeg releases gedaan met nummers gemaakt met fruity loops. Je kunt er echt gave dingen mee maken en het doet nauwelijks onder voor programma's als reason, zeker de huidige versie (5) nietmeer.

Maar makkelijkere programma's als FL zijn er niet, makkelijk om te leren maar uiteindelijk een hoop om extra te leren.

Ik las dat ooit eens in een interview met geloof ik de producent.

cubase... maar zou zelf gaan voor fl 5.... heel makkelijk en ongekend veel mogelijkheden!!

Succes en post hier je eerste gemaakte track...

nou dat je met magix niks stoer kunt maken is onzin,, ik ken iemand die maakt zijn geluiden in fl en zet alles in elkaar in Magix en dat klinkt geweldig:

[Link niet meer beschikbaar]

en over dat software ik zelf gebruik fl met heel veel vsti's maar volgens mij is cubase wel de beste ja reason is ook zeer goed werk ik zlef soms ook mee,,
angerfist maakt zijn muziek ook met Fl Studio

hier een link met wat lekkere muziek progjes:

http://www.speedcore.it/software/software.htm

hmz zie dat de link het zo nite doet,, maar kijk bij audio en dan nitrogenetics - going out with a bang

hmz zie dat de link het zo nite doet,, maar kijk bij audio en dan nitrogenetics - going out with a bang

• Topic Starter Topic Starter
nice http link , heb je soms ook een link voor reason ? :)

nou moet je ff naar torrentspy.com gaan en dan naar reason zoeken,, maar reason is eg groot met al die refillz die erbij komen 3 gig in totaaal als ik het niet mis heb

Terug
Naar boven