AndroidHealthClinic

Help me met mijn k*t router & laptop

Peanuthead95

Gargantuan Beast
Elite Member
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
5.950
Lengte
1m70
Massa
98kg
Help me met mijn kut router & laptop

Ok this is the deal:

Mn router loopt te kloten en ik zit momenteel achter mn modem.
Als ik een kabeltje van mn modem naar mijn router trek, en van de router naar mijn laptop en ps3 maken ze wel verbinding met de router maar niet met het internet (internet LED blijft ook oranje op de router)
Ik heb al vanalles geprobeerd en een beetje lopen klooien in de admin panel maar heb geen idee wat ik moet doen..
Misschien dat iemand met dit probleem bekend is?
Het is een Sitecom 300N btw

Verder ligt ook mij laptop te k*tten.
Af en toe valt hij gewoon, plop, uit.. Ik denk omdat hij warm wordt maar dat lijkt me sterk eigenlijk. heeft het zin om de kloksnelheden van mn cpu of gpu iets te verminderen?

karma voor de helpers uiteraard!

Alles aansluiten en dan je modem en router uitzetten voor een minuut.
Dan zet je je modem aan en als die helemaal opgestart is zet je je router aan.
Wachten tot die opgestart is en dan moet het werken met een draad.
Als dit niet werkt eerst even je router resetten naar fabrieksinstellingen.

Om draadloos aan de gang te krijgen moet je je router even instellen, met het boekje wat erbij geleverd wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Alles aansluiten en dan je modem en router uitzetten voor een minuut.
Dan zet je je modem aan en als die helemaal opgestart is zet je je router aan.
Wachten tot die opgestart is en dan moet het werken met een draad.
Als dit niet werkt eerst even je router resetten naar fabrieksinstellingen.

Om draadloos aan de gang te krijgen moet je je router even instellen, met het boekje wat erbij geleverd wordt.
Heb ik al gedaan, gereset, vaak aan en uit gezet. Helpt allemaal niet.

Download Real Temp eens om de temperatuur te meten.
Toen mijn laptop dat had werd hij veel te warm, ventilator was dus kapot.

Zoek in de instellingen van je router eens naar clone mac-adress

Dit even doen om het mac-adres van je laptop in de router te zetten en dan werkt het misschien wel.
Dit moest ik eerder bij chello altijd doen om verbinding te maken tussen me router en modem

Ik denk dat je met een slechte ethernet kabel zit tussen de modem en router.
of...Afhankelijk van de provider die je hebt, kabel of adsl, moet je uw router juist instellen.Bij kabel heb je een modem staan die steeds verbinding met het internet heeft. Bij adsl moet je in uw router de login en paswoord van je adsl abonement ingeven.
of...Gan naar admin panel van uw router en zet alles dat met veiligheid te maken heeft uit (wep, wap, of mac adres beveiliging) totdat je verbinding hebt.

Als je verbinding naar ps3 of laptop met kabel gebeurd ben ik zeker dat er iets mis is met kabel tussen modem en router want meeste routers hebben een ingebouwde hub of switch.

Je laptop komt 9 op de 10 warm door stof op de cpu koeler , probeer hem voorzichtig uit te blazen met perslucht.

Hoe sluit je de router aan?, op een algemene poort of op de wlan poort.
Indien het laatste, heb je cross cable nodig.

Anders kijken of op de modem dhcp is ingeschakeld, en van de modem gewoon een kabel inprikken naar de "normale" ethernet poorten.
Router ff resetten en klaar.

Zoek in de instellingen van je router eens naar clone mac-adress

Dit even doen om het mac-adres van je laptop in de router te zetten en dan werkt het misschien wel.
Dit moest ik eerder bij chello altijd doen om verbinding te maken tussen me router en modem

Zal ik zo even proberen, bedankt!
Ik denk dat je met een slechte ethernet kabel zit tussen de modem en router.
of...Afhankelijk van de provider die je hebt, kabel of adsl, moet je uw router juist instellen.Bij kabel heb je een modem staan die steeds verbinding met het internet heeft. Bij adsl moet je in uw router de login en paswoord van je adsl abonement ingeven.
of...Gan naar admin panel van uw router en zet alles dat met veiligheid te maken heeft uit (wep, wap, of mac adres beveiliging) totdat je verbinding hebt.

Als je verbinding naar ps3 of laptop met kabel gebeurd ben ik zeker dat er iets mis is met kabel tussen modem en router want meeste routers hebben een ingebouwde hub of switch.

Je laptop komt 9 op de 10 warm door stof op de cpu koeler , probeer hem voorzichtig uit te blazen met perslucht.
Een slechte kabel is het denk ik niet, ik zit nu ook achter dezelfde kabel alleen zit ik nu op mn modem en niet op mn router.
Ik heb kabel van Ziggo trouwens, dus heb idd geen login en pass, ik zal even proberen alle beveiliging enzo ook uit te zetten :)
Bedankt igg:D

Hoe sluit je de router aan?, op een algemene poort of op de wlan poort.
Indien het laatste, heb je cross cable nodig.

Anders kijken of op de modem dhcp is ingeschakeld, en van de modem gewoon een kabel inprikken naar de "normale" ethernet poorten.
Router ff resetten en klaar.
Hmm hoe bedoel je? :p mijn modem kan ik trouwens niks aan veranderen, die heeft geen admin panel.

Linksys%20WRT54G%20back.jpg

Op een router heb je een WAN poort en LAN poorten.
Als je vanaf de modem naar een WAN poort gaat, moet je een kabel hebben waarbij de draden aan één kant precies andersom zijn (crossed) noemen ze dat.

http://www.cguy.net/wireless_networking_guide/images/Linksys WRT54G back.jpg

Op een router heb je een WAN poort en LAN poorten.
Als je vanaf de modem naar een WAN poort gaat, moet je een kabel hebben waarbij de draden aan één kant precies andersom zijn (crossed) noemen ze dat.

Ik heb gewoon een standaard utp kabel van mijn modem naar mijn router lopen, verbonden met de wan poort (dus geen crossed). Ook bij diverse mensen routers aangesloten, met standaard kabels.
Overal werkt internet perfect, crosskabel is dus niet nodig om goed te werken hoor.

router op Repeater mode zetten en kabel in lan poort steken
welk merk/type router heb je? adsl/kabel?

heb thuis zelf deze setup:
motorola Kabel modem > naar switch > naar ADSL modem/router Netgear DG834G > internet op men laptop

Laatst bewerkt:
Help me met mijn kut

:eek:

Het is gelukt, was gewoon een kwestie van mac adress toevoegen :) nu nog een oplossing zoeken voor mn warme laptop!

Zet hem buiten.

Haal je je router weer binnen. Of zorg dat ie draadloos is. Draadloze drugs......

Terug
Naar boven