XXL Nutrition

Help!

Tassie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
61kg
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb een aanal vragen:

Ik ben 6 weken geleden bevallen van mijn tweede kindje.
Bij mijn eerste had ik na 5 dagen alweer mijn oude broeken aan, nu dus niet....
Ik weeg normaal gesproken 56 kg bij 1.69m. Nu weeg ik nog altijd 61 kg.
Is niet slecht: kan alleen mijn broeken niet meer aan en daar baal ik van!
Mijn geblubber zit voornamelijk rond mijn buik.
Ik wil graag weer gaan sporten en op mijn voeding gaan letten maar weet helemaal niet waar ik moet beginnen.
Ik heb zelf een crosstrainer thuis en ook gewichten met stang. Kan dus alles zelf doen. En ik ga ook weer 1 keer per week Bodypump doen.

Wie kan mij een beetje richtlijnen geven voor wat betreft voeding en training??

Alvast bedankt!

Allereerst moet je je lichaam op rust laten komen. De bevalling is 6 weken geleden, en je lichaam is letterlijk door een mallemolen heen gegaan. Geef het wat rust, laat het zichzelf herstellen, en ga dan pas kijken wat er echt nog van de zwangerschap is overgebleven.

Sporten en gezond eten is nooit overbodig of ongezond, begin er gewoon aan zodra je kan en wil, maar wees in dit vroege stadium zeker niet te streng voor jezelf, kom eerst weer op krachten.

Allereerst moet je je lichaam op rust laten komen. De bevalling is 6 weken geleden, en je lichaam is letterlijk door een mallemolen heen gegaan. Geef het wat rust, laat het zichzelf herstellen, en ga dan pas kijken wat er echt nog van de zwangerschap is overgebleven.

Sporten en gezond eten is nooit overbodig of ongezond, begin er gewoon aan zodra je kan en wil, maar wees in dit vroege stadium zeker niet te streng voor jezelf, kom eerst weer op krachten.

Allereerst moet ik je feliciteren met je nieuwe aanwinst en aan de post van centaur heb ik niks meer toe te voegen, want hij slaat de spjiker op zijn kop.

Mijn succesformule was alleen de eerste weken elke dag buikspieroefeningen, want die spieren zijn door de zwangerschapshormonen heel slap gemaakt..
Maar niet overdrijven hoor;) Gewoon langzaamopbouwen. En volgens mij hoef je met 61 kilo zo kort na de zwangerschap helemaal niet ontevreden te zijn..Je lichaam heeft eigenlijk 9 maanden weer nodig om te herstellen.:) Ga gewoon genieten van je babytje!

Terug
Naar boven