Fitness Seller

'Hero Brinkman wil PVV-leider worden'

Zou me niks verbazen als hij dat zou winnen, hij heeft ook iets meer uitstraling dan Geert moet ik zeggen, like a boss.

• Topic Starter Topic Starter
Hij komt tenminste bij die VARA programmas langs. Maar goed, het electoraat van de PVV woont merendeels in Brabant en Limburg en die zullen vast meer op hebben met Geert.

Ik vind de PVV nog altijd niet volwassen en wat kinderachtig overkomen, hoewel ik het wel eens ben met veel van hun standpunten.

Te weinig zelfbeheersing tov media ect. Ik krijg altijd een erg boze/chagrijnige indruk van hem, dat hij tegen alles is.

Hij komt zo af en toe in supermarkt waar ik werk.
Weet niet wie er beter is, wilders heeft ook wel weer wat...

Vind Brinkman wel erg dom overkomen in de media. Niet gek, volgens mij heeft hij nog nooit een school afgerond, behalve de politieschool.
Wilders die heeft tenminste nog een visie, een hele verkeerde, maar hij heeft er wel een.

Vind Brinkman wel erg dom overkomen in de media. Niet gek, volgens mij heeft hij nog nooit een school afgerond, behalve de politieschool.
Wilders die heeft tenminste nog een visie, een hele verkeerde, maar hij heeft er wel een.

Verkeerde visie? Moet jij zeggen, lol.

Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de ellende die jouw geloof heeft veroorzaakt voor je dergelijke zinnen in je sig zet.

Verkeerde visie? Moet jij zeggen, lol.

Misschien moet je je eerst eens verdiepen in de ellende die jouw geloof heeft veroorzaakt voor je dergelijke zinnen in je sig zet.

Ik ben wel blij dat je goed je mening kan onderbouwen, zonder standaard in wanhopig gebrabbel te vervallen.

Na 30 seconden gevonden van wikipedia. Rot weg als je hier in gelooft.

In werkelijkheid was de Grote Sprong Voorwaarts één grote mislukking die tot een verspilling op gigantische schaal leidde. Al een jaar nadat het economische programma met veel tamtam was gelanceerd, bleken de opgaven en schattingen van de graanproductie onjuist. Uit angst als rechtse doemdenkers te worden bestempeld, hadden lokale partijleden opzettelijk de productieomvang overdreven, de zogenaamde Spoetnikvelden met stratosferische oogsten (bijvoorbeeld 70 ton graan op 800 m2) en Spoetnik-coöperaties schoten als paddenstoelen uit de grond. Het waren drogbeelden: de voedseltekorten liepen in werkelijkheid juist op, onder andere omdat een aanzienlijk deel van de oogst geleverd werd aan de Sovjet-Unie en het Oostblok om de schulden voor de hulp bij de industrialisatie sneller af te betalen. Hongersnood was onafwendbaar. Eten werd zó schaars dat mensen moesten leven van gras en boomschors. Er zijn gevallen bekend van kannibalisme waarvan vooral meisjes slachtoffer werden en waarbij families de kinderen eerst uitruilden[3].

Om de verplichtte doelstellingen aan 'staal' te produceren in de dorpshoogovens werd bij afwezigheid van ijzererts overgegaan tot omsmelten van het eigen eetgerei, pannen en woks, landbouwwerktuigen, haarspelden, spijkers, scharnieren, kortom alles wat maar van ijzer was, en bij afwezigheid van kolen werd overgegaan tot verbranding van de eigen hutten en huizen inclusief de daken in de volkshoogovens. Het leverde geen staal op maar integendeel volledig onbruikbaar 'ijzer', zodoende in feite een geweldige vernietiging van het weinige wat men nog had maar ook de tijdsinvestering ging verloren en werd onttrokken aan de voedselproductie.

Hoeveel Chinezen uiteindelijk stierven ten gevolge van de hongersnood tussen 1959 en 1962 is niet zeker, schattingen variëren van 20 miljoen tot 43 miljoen[4]. Het officiële Chinese cijfer bedraagt 14 miljoen doden.

Ja, ik wil graag naar een stalinistische of maoistische staat.

Zonder De Grote Sprong Voorwaarts zouden we nu in Nederland Duits praten en was de achternaam Cohen uitgestorven.

Think about it ;)

En dat het plaatsvond toen Hitler al bijna 10 jaar onder de zoden lag.. vond het ook al vreemd..

Of doel je op de DDR?

Sorry, was in de war met Sovjet-Unie.

Goed gezegd. Herootje komt een beetje simpeltjes over.

:roflol:

Als beginnerBB post verandert het weer in een marxisme discussie.
@Panzer ga je eerst maar ergens anders inlezen dan Wiki.

OT: Brinkman is minder eng dan Wilders, Agema en Bos, maar zal voorlopig niet populairder zijn dan Wilders en de diepgang ontbreekt. Ik heb wel het idee dat hij meer gewoon Nederland wil dienen en tegen k*tjochies is. Maar niet dat achterlijke pro-Israel en anti islam (per definitie).

Terug
Naar boven