MuscleMeat

het begin

ijzerheffer

Novice
Waardering
0
Ik zou willen beginnen met powerliften, hoe begin ik hieraan?
Ik train nu een klein jaartje. ben 1.80m weeg 82 en p.r heb ik nog niet getest maar train nu algemeen en dus niet voor powerliften: bankdrukken 2*6 met 95 a 100 hangt van de dag af. Squat 2*6 130, en deathlift 2*6 met 147.5.

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met helpen, een trainingschema ofwat?
Als je dat bedoelt stuur je best een pMail naar een powerlifter op dit forum, dus niet naar mij want ik ben geen powerlifter.

He,

dus beginnen met powerliften, leuk man

Je kunt het beste wil je echt series hiermee bezig bankdrukken en kniebuigen twee keer in de week doen en deadliften 1 keer. daarnaast natuurlijk wel aanvullende oefeningen.

wat betreft de series zou ik een dag wat lichter doen dan de ander
bijvoorbeeld
training 1: 3X3 kniebuigen en bankdrukken
training 2: 3X5/6 kniebuigen en bankdrukken.
deadliften kun je ook heel goed met 3X3 trainen.

hoop dat je hier iets aan hebt.

ik train ook zo alleen, kniebuig ik 1 keer in de week omdat ik niet altijd tijd heb.
ik doe de aanvullende oefeningen meestal met 8 tot 12 herhalingen, omdat ik ook een beetje massa wil kweken, beetje een mooi figuur krijgen.

train ze

Omdat ik zelf ook een keer een pl-schema op wil stellen, een vraagje tussendoor:

Nou wist ik al wel dat je laag in je reps moest zitten, maar het gewicht dat je moet gebruiken is me nog niet helemaal duidelijk!

Is het nou het beste om op bv. 80% van je 1 RM te gaan zitten (met 3 sets a 3 reps), of elke keer tot failure?
Hoor 't wel!

80% lijkt mij meer geschikt voor setjes met 5 herhalingen,
je moet je er ook goed bij voelen.
ik doe setjes van 3 met een gewicht dat na genoeg ook bijna mijn top is.
die setjes van drie mogen echt wel moeizaam gaan, dus wel handig dat er een betrouwbaar trainingsmaatje achter staat.

Die deadlift kan wel hoger toch???? zorg hierbij wel voor een goede techniek

Haha, weet ik wel :D
Kan hoger, gaat hoger. Ik doe DL en SQ ook nog maar een weekje of 6 he, komt helemaal goed!!
En bedankt voor de reactie natuurlijk :thumbs:

No thanks,
als je er een keer mee begint, kun je er niet meer zonder,
de kick om telkens zwaarder te gaan.
met deadliften ook, voelt goed als je dan het gewicht van de grond hebt en je staat daar. kicke

Haha, das zeker mooi :D
Vind 't mooi om groter te worden enzo, maar sterker worden is nog 10x mooier!!

Doel voor de zomer (juli):
BP: 4 x 100
SQ: 6 x 120
DL: 8 x 100 (wil niet overhaasten voor de rug)

Terug
Naar boven