AndroidHealthClinic

Het NAVO van azie ?

Pumped

Ripped Bodybuilder
Waardering
110
Lengte
1m82
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Ik hoor steeds meer verhalen over de SCO(samenwerkingsgroep bestaande uit aziatische landen). Zij bestaan uit machtige landen die samen zeer veel militaire en economische kracht bezitten. SCO bestaat o.a. uit China, Rusland, Iran, India, Pakistan.

Zo zouden Iran en Rusland samen gaan beslissen wat ze aan de olie en gas prijzen zouden kunnen doen. En hebben de SCO landen besloten vaker samen militaire oefeningen te doen.

Ik zie hier toch in de loop van jaren een nieuwe tegenpool van de NAVO rijzen. Ze bestaan uit grote energie leveranciers en afnemers en kunnen daar hun voordeel uit halen.

Wat denken jullie ? Zou dit wat kunnen worden en zo ja, kunnen ze een bedreigingen vormen voor de NAVO?

Als ze eerst even het gelijk aantal miljarden als de navo uitgeeft aan defentie zou ik misschien es beginnen nadenken.
Maar nu totaal nog niet aan de orde.

Even terzijde:
Waar je meer bang voor moet zijn is dat we confort luxe enz normaal vinden.
Minder gemotiveerde werknemers tov china, minder ondernemers.
Economie is macht.

China, Rusland, Iran, India, Pakistan

De twee aartvijanden zitten bijelkaar gezellig kopje thee en koffie te drinken ik geloof er niks van.

SCO bestaat uit Rusland, China en enkele voormalige Sovjet-staten als Kazachstan. India en Pakistan hebben daar geen zitting in. Ze hebben wel een waarnemersstatus, net zoals Iran.

Een bedreiging niet direct. Ik hoop tenminste dat men lering heeft getrokken uit de koude oorlog en dat men niet een tweede gaat beginnen, hoewel men nu waarschijnlijk nog slagvaardiger is dan toen.

Wel heeft rusland veel macht en hebben wij ook niet veel tegen ze in te brengen. Mensenrechten worden zowel in rusland als in china nog flink overtreden.

Terug
Naar boven