XXL Nutrition

Hii even kennismaken!

Betterbooty

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
69kg
Hiii

Na 5 jaar weer terug in de gym.Toendertijd ging ik van 85g naar 60kg. Halfjaar KT / Halfjaar minder eten, wel veel spierverlies maar ik was mooi slank & strak. Toen stapte ik over van Fitness naar zonnebank en van het een het ander. .2 kids en lots of bodyfat. Nu bijna een jaar na de geboorte van mijn jongste en mt44 ga ik er weer voor. Maar eigenlijk geen idee of ik berhaupt goed bezig ben.

Nu 6 weken 3x pw Fullbody, tot nu toe alleen de apparaten. ( Allemaal : rolleyes :)
Daarna 1 uur crosstrainer interval of spinning om vet te verbranden.

Liever zou ik van de apparaten naar de dumbells gaan. Daarvoor wil ik de sportschool een schema laten maken en goede uitleg laten geven alhoewel ik daar niet zoveel vertrouwen in heb en daarom nog niet gedaan heb.

Mijn doel ligt nog verweg. .toch zeker minimaal bikini-fitness. Foto's volgen pas nadat ik genoeg bodyfat ben kwijt geraakt om jullie niet te schockeren haha. Wat betreft mijn voeding, ik gebruik de calculator van scooby en moet zo nog even bereken of mijn huidige eetpatroon een beetje goed zit wellicht alleen iets minder en s 'avonds niet mee snacken. Water, Havermout of muesli met magere melk, 2 stuks fruit, veel groenten en stuk vlees, kwark, ei ect. Eet momenteel nog wel te vaak en teveel pasta's denk ik maar zal zo schema gaan maken.

Tips zijn altijd welkom!

Lots of love!

Laatst bewerkt:
Welkom! Ik zou inderdaad niet alleen maar apparaten doen, ga voor dumbells en losse gewichten/halters.
Zelf vind ik stronglifts 5x5 heel chill
http://stronglifts.com/5x5/
Goed voor beginners, op deze site staat super veel uitleg enz zou zeggen kijk er even naar.

Welkom hier!
Ik zou zeker lekker gaan voor losse gewichten. Laat ze gewoon een schema maken en post het hier. Kan er hier wat meegekeken worden of het wat is. Je kan ook zelf een schema opstellen en vragen hier of we ernaar willen kijken.

Een eetschema is handig. Wil je tips en advies kan je hem altijd posten.
Heel veel succes met je doelen. :)

• Topic Starter Topic Starter
We zijn nu iets meer dan een maand verder en 6 kilo lichter.
Voeding dat blijft voor mij het moeilijkste, ik heb besloten om in keto te blijven met ckd.
Na aanleiding van mijn vetpercentage heb ik waarschijnlijk nog geen refeed nodig.
Wel merk ik dat ik minder zwaar kan trainen, wat weer psycologisch averechts werkt en twijfel brengt over ckd.
Echter vetverlies is nu een must, ik durf het niet eens te laten meten. Cardio heb ik wel laten vallen voor zolang ik geen carbs eet.

Wil nu 30/5/65 gaan eten. 120 gr eiwit, 20gr koolhydraten, 115gr vet.
Met de eiwitten heb ik geen moeite maar hoe kom ik aan de vetten?
Ik dacht aan lijnzaadolie.
Sochtends neem ik isolaat perfection aangezien ik geen ei meer kan zien.
Smiddags vis of een salade
Savonds bijv broccolimix met olijfolie, kip of vlees.
Vindt het lastig wat ik precies allemaal kan eten en hoe samen te stellen.
Ja het is eenzijdig en ik mis fruit en vraag me af of een multivitamine dit überhaupt kan compenseren.

Kom je trouwens in eiwitverbranding indien je niet genoeg vetten eet?

Verder doe ik ongeveer:
3xpw 3 sets 8-10 herh
leggpress120/leggcurl73/legextension73/abductor100/ glute? Kickback 80
rotarytorso52/ elkedagbuikspierkwartier/vcrunch 3x10h/shoulderpress39/seatedrow39/backextension73
chestpress42/lattpulldown42/lateralraise25/squats met barbell veel herhalingen, biceps/triceps met dumbells ook./seateddip +-40/calfmachine80. Thuis doe ik barbell glute bridge want als ik dat op de sportschool doe staat iedereen stil :roflol:

Feedback altijd welkom xoxo

Laatst bewerkt:
Hoi hoi, ik zit in hetzelfde schuitje. Zelf ook de laatste jaren het sporten laten versloffen en daardoor flink wat kilootjes aangekomen. Ik ben zelf een vrouw van 34 jaar, 172 lang, en momenteel 82 kilo. Vroeger sportte ik bijna elke dag (fitness, kickboxen, kempo) en woog toen 62. Dus ik heb nog wat te doen!!! :P

Ik vind je voedingspatroon niet echt gezond en dat is waarschijnlijk ook de reden dat je kracht achteruit loopt. Ik zou niet teveel bezuinigen op koolhydraten, want dat is toch je eerste verbrandingsoptie en hard nodig als je gewichtstraining doet. Je lichaam heeft anders simpelweg niet de energie om te doen wat het moet doen.
Daarnaast krijg je niet zoveel vezels binnen wat ik zo zie. Ik zou er wat zilvervliesrijst e.d. bij pakken. Tevens de dag beginnen met wat havermout? Ik geloof dat elke doorgewinterde sporter dat doet :D
Verder kun je bonen eten. Elk soort bonen is goed. Uitstekende bron van vezels en eiwitten. Ik zou inderdaad van de pasta's afblijven, die hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde. Het is hooguit een keer lekker op z'n tijd.
De hoeveelheid eiwitten die je binnen krijgt is goed, de koolhydraten vind ik te weinig en de vetten te veel. En als je dan gezonde vetten wilt, zou ik gaan voor onder andere noten en avocado's. Pindakaas ook lekker en gezond, alleen liefst dan wel biologische. Anders zit er te veel troep in verwerkt.

Je lichaam zal niet heel snel op eiwitverbranding overgaan, tenzij je te lang cardio doet. Langer dan een uur. Dan beginnen de spieren af te breken. Daarom zijn die marathon lopers ook allemaal zo dun :P
De laatste onderzoeken hebben wel uitgewezen dat als je tijdens een duursport alleen je benen gebruikt, je dan na verloop van tijd ook alleen spierweefsel in benen afbreekt. Dus niet over je gehele lichaam. Interessant feitje.

Hoeveel calorieën eet je trouwens per dag? Als je het te bont maakt en veel te weinig eet (onder de 1600 zoiets) gaat je lichaam in uithongeringsmodus en ga je ook spieren opeten.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor je advies. Ben nog steeds voorstander van Ketose dus geen koolhydraten voormij.
Momenteel 76 kilo doel is ong 62. We zijn op de goede weg, spieren worden ook meer zichtbaar.
Het is tijd voor een beter schema! Squats,deadlifts en pushpress toegevoegd maar wat kan ik nog meer toevoegen voor een optimale workout? Benchpress? Flat of incline of decline? Heb geen idee,er zijn zoveel oefeningen.
Ik ga me nu verdiepen in 5x5 thnx morgen dus BP, BOR en MP toevoegen heb er zin in!

xoxo

Laatst bewerkt:
Okidokie, geen koolhydraten dus! :) (als ik dat doe dan val ik om na het sporten denk ik :P)

Sorry voor de late reactie, was me even ontglipt.

Ik weet niet wat qua training je doel is maar ikzelf pak elke spiergroep eens per week (aangezien ik gewoon lekker zwaar train en voluit ga)
Je kunt gewoon een beetje variëren, dat houdt het ook leuk. Verander ook de volgorde steeds. Als je elke keer steeds begint met bench press bijvoorbeeld dan raak je daar wel aan gewend, maar dan tegen de tijd dat je incline ofzo gaat doen, of flyes, dan heb je al wat minder power. En ook daar wil je wel eens extra aandacht aan besteden. Je hoeft ook niet steeds bench press te doen. Pak ook eens losse gewichten en doe flyes, word je moe, schakel dan meteen over op dumbell press tot fail. (combi oefening, pomp je er net ff wat extra uit)
Cross over cables ook lekker... :P
Omdat ik zelf elke spiergroep eens per week doe pak ik zowel decline, flat als incline. Doe oefeningen varieer ik. Dan weer es benchen en peck flyes. Dan weer es met dumbells.

De mogelijkheden zijn eindeloos!!

Terug
Naar boven