AndroidHealthClinic

Hirsi Ali: verblijfsvergunning voor illegalen

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
Hirsi Ali: verblijfsvergunning voor illegalen
AMSTERDAM - Het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali vindt dat de illegale vreemdelingen die de fatale brand in het cellencomplex op Schiphol van nabij hebben meegemaakt een verblijfsvergunning moeten krijgen. Volgens haar is er sprake van een humanitaire ramp.

De betrokken illegalen mogen daarom niet naar hun land van herkomst worden gestuurd, zei Hirsi Ali zondag in het televisieprogramma Buitenhof. Ook burgemeester Cohen van Amsterdam vindt dat.

Oud-burgemeester Van Thijn van Amsterdam pleitte er zaterdag in dagblad Trouw al voor de betrokken illegalen een verblijfsvergunning te geven. Daardoor wordt het volgens hem ook veel eenvoudiger om een lijst met namen van slachtoffers op te stellen en de nabestaanden op te sporen. Van Thijn was ten tijde van de Bijlmerramp burgemeester en toen heeft een zogeheten generaal pardon goed gewerkt, zei hij.

maar natuurlijk, en straks heeft ze er weer spijt van:cool:
dit soort dingen lijke me overigens wel aardig link, je hebt gekken zat die er dan maar snel de fik ingooien en roepen dat ze nu ook recht op een verblijfsvergunning hebben:rolleyes:

bron; telegraaf.nl

schopje naar samenleving... :thumbup:

Soort generaal pardon dus, wat ook gebeurde na de bijlmer ramp.

Juist, sport 2000!
Misschien is dit wat kort door de bocht, maar moet er eerst dit gebeuren en dan als excuus maar even snel een verblijfsvergunning geven?
Waarom is er altijd sprake van oorzaak - gevolg?
Moet er nou altijd eerst iemand door voordat we ingrijpen? Kan het niet VOOR dat het zover is dat iemand zichzelf in de fik gaat steken of wordt neergestoken door een ander? Same shit met zinloos geweld, altijd eerst een dooie dan is het hele land in rep en roer. Vervolgens praten, discussieren maatregelenen treffen en dan ebt het weg.

Ik ben er voorstander van om enkel degene die zodanig zijn getroffen dat ze het leven hebben gelaten, een verblijfsvergunning te verstrekken. Zachte heelmeesters maken stinkende brandwonden. :brew:

• Topic Starter Topic Starter
nee dat kan niet:D het leuke is dat ik dit van hirsi ali totaal niet verwacht had eigenlijk. maar ik zie het nut niet in, die lui zitten daar in een cel, waar ze niet voor niks zitten tenslotte, en omdat de boel in de hens is gevlogen moet er maar een pardon komen en moeten ze een verblijfsvergunning krijgen. waarom deze mensen wel en andere mensen niet dan? ik snap de uitzondering voor deze personen niet echt eigenlijk

Ik vind het maar raar dat dit reden genoeg is voor een verblijfsvergunning.

Suat zei:
Ik vind het maar raar dat dit reden genoeg is voor een verblijfsvergunning.

Ja klopt ook wel, maar moet dat na dit? En die asielzoekers die hier al 7 jaar zitten, die worden zonder pardon terug gestuurd. En dat naar landen waar ze bij aankomst opgepakt worden en wie weet hoe het dan afloopt.... dat is dus jammer

dus wat gaan we doen? alle asielzoekers een vergunning en deze lui terugsturen?:D

Sport2000 zei:
dus wat gaan we doen? alle asielzoekers een vergunning en deze lui terugsturen?:D
Nee :D daar doelde ik niet op. Ik doelde er meer op dat het eigenlijk raar is dat als zowat gebeurt dat er gelijk maar een verblijfsvergunning wordt gegeven. Tuurlijk, het is erg wat er gebeurt is en ik vind het wel ok dat ze een verblijfsvergunning krijgen. Maar het is weer zo impulsief. Zo raar.... dan begin ik de link te leggen van geef dan gelijk aan die asielzoekers die hier al iets van 7 jaar zijn ook een verblijfsvergunning. Ik zie geen reden dat wij er dan op achteruit gaan.

dubbelposting

De meeste gasten die daar zaten waren geloof ik bolletjesslikkers, en dan gaan ze die een generaal pardon geven.:rolleyes:

Natuurlijk wel logisch dat Cohen toestemt, had ook niks anders verwacht van zo'n arrogante theedrinkende knuffelende burgemeester. Ik zag ze trouwens vandaag nog bij Paul Witteman, Hirsi Ali in discussie met Job Cohen.

Ik ben voor.

Bovendien vind ik dat wanneer het eten in een tbs-kliniek eens aangebrand is, ze al die mannen onvoorwaardelijk moeten vrijlaten.

D. zei:
Ik ben voor.
Bovendien vind ik dat wanneer het eten in een tbs-kliniek eens aangebrand is, ze al die mannen onvoorwaardelijk moeten vrijlaten.

Lekker zwart-wit en cynisch genoeg voor Karma... :D

Laten we asielzoekers vooral het idee geven dat ze eerder een generaal pardon krijgen wanneer er 'iets gebeurt'. Straks steken die gasten allemaal hun cellen en opvanghuizen in de brand om maar een verblijfsvergunning te krijgen.

Goed voorbeeld doet volgen!

consequent zijn in je beleid. Zolang Nederland dat niet is zal het ook nooit serieus genomen worden.
Eruit = eruit en niet eruit = meestal eruit maar soms ook niet.....

Ik vind het onzin. Geef ze een ruimhartige schadevergoeding als ze lichamelijk of geestelijk hebben geleden, maar geen verblijfsvergunning. Ten eerste is dat oneerlijk tegenover andere asielzoekers en ten tweede loop je zo het gevaar dat meer mensen hun cel in de fik gaan steken.

Dani zei:
consequent zijn in je beleid. Zolang Nederland dat niet is zal het ook nooit serieus genomen worden.
Eruit = eruit en niet eruit = meestal eruit maar soms ook niet.....

Nederland is net als slechte ouders, wanneer je je kroost niet consequent opvoedt, krijg je verwende criminelen.

De cel in de fik gooien om een verblijfsvergunning te krijgen....
Er zijn negen mensen gestorven, dus het lijkt mij een zeer riscante manier.
Als je het overleeft moet je nog hopen dat je geen verbrandingen hebt opgelopen en een trauma.

De mensen waren trouwens geen bolletjesslikkers maar illegalen.

zeekip zei:
De cel in de fik gooien om een verblijfsvergunning te krijgen....
Er zijn negen mensen gestorven, dus het lijkt mij een zeer riscante manier.
Als je het overleeft moet je nog hopen dat je geen verbrandingen hebt opgelopen en een trauma.
De mensen waren trouwens geen bolletjesslikkers maar illegalen.
als je in het land waar je vandaan komt toch word afgeknald als je terug gaat, dan wil je wel wat risico lopen dunkt mij:cool: nou weet ik niet of deze lui illegaal waren ivm politieke redenen maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik

Terug
Naar boven