MuscleMeat

hoe aan te komen ?

scln

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
65kg
beste mensen,

ik zit al een tijdje met het probleem dat ik niks aan kom.

ik ben 20 jaar oud, 1.95m en weeg maar 65 kg.
vet is er dus totaal niet te bekennen.
mensen denken altijd dat ik weinig eet maar als ze een xtje mee eten staan ze er van versteld wat ik naar binnen werk.
over het algemeen eet ik heel de dag door wel, en heb altijd trek..

toen ik 19 was ging ik een jaar lang naar de sportschool 3x per week voor 1.5 uur. en deed daarbij nog 1x hardlopen.

ik merkte wel dat ik qua kracht iets voor uitging, maar ik groeide helemaal niets.
toen ben ik gaan werken in de hekkenbouw, wat voor mij in het begin zwaar genoeg was, dus waarbij ik geen fitnis kon nemen.
ik wil nu weer beginnen met fitnissen en dan vooral groter worden.
hierbij zou ik graag tips krijgen hoe ik dit het beste kan doen.

wat voor voeding moet ik vooral nemen? en welke supplementen zijn goed, en wanneer, en in welke hoeveelheid moet ik dit nemen?

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, mochten er vragen zijn hoor ik het wel alvast bedankt voor de moeite.

groetjes.

Laatst bewerkt:
toen ben ik gaan werken in de hekkenbouw, wat voor mij in het begin zwaar genoeg was, dus waarbij ik geen fitnis kon nemen.

Fitnis is ook erg moeilijk te combineren met je werk, probeer in plaats daarvan te gaan fitnessen.

Laatst bewerkt:
wat voor voeding moet ik vooral nemen? en welke supplementen zijn goed, en wanneer, en in welke hoeveelheid moet ik dit nemen?
hier moet jij je echt niet druk om maken, je ben 65kg bij 195 je moet EEEETTTTEENNNN, echt eten wat je eten kan, 3x in de week gaan fitnessen (full body beginnen zou ik aanraden, google rippetoe)
Lees de stickys (bovenaan de voedingssectie) over wat goed eten enzo is. Al maakt dat voor jou nog niet zoveel uit, jij moet vooral gewoon heel veel gaan eten.
Ga veel volle melk drinken (1-2 liter op een dag) mss wat chocomelk, veel brood / havermout / rijst / etc, mag ook best gewoon dingen die je lekker vindt, iig ETEN!

succes!

oh supplementen nog niet aan beginnen, gewoon veel eten eerst

Eten

Dan eet je nog meer

Als je honger hebt, eet je extra veel.

Als laatste veel eten.

Oh en eten

OT: Eten

:)

Eten zonder dat je weet wat je juist binnenkrijgt moet je niet doen.
Lees de stickies en maak een voedingschema, volg dat een tijdje en als je niet bijkomt verhoog je de caloriëen.

Supplementen idd nog niet aan beginnen.

kom je niet aan, moet je meer eten.
simpel toch ?

Eten zonder dat je weet wat je juist binnenkrijgt moet je niet doen.
Lees de stickies en maak een voedingschema, volg dat een tijdje en als je niet bijkomt verhoog je de caloriëen.

Supplementen idd nog niet aan beginnen.
ag of hij nou salami of jam op ze brood doet of kipfilet of pindakaas, hij moet gwn veel eten, hoeft niet helemaal precies gezond te zijn (wel beter ofc, maar mss lastig met de overgang). Hij vindt veel eten al moeilijk (zie stats..) dus laten we nou beginnen met een beetje gezond eten en vooral gewoon veel.

ag of hij nou salami of jam op ze brood doet of kipfilet of pindakaas, hij moet gwn veel eten, hoeft niet helemaal precies gezond te zijn (wel beter ofc, maar mss lastig met de overgang). Hij vindt veel eten al moeilijk (zie stats..) dus laten we nou beginnen met een beetje gezond eten en vooral gewoon veel.

Er was onlangs nog een topic langsgekomen over iemand die 12kg ofzo was bijgekomen op een jaar.
Die jongen had ook zo'n advies opgevolgd van veel te eten.
Van die 12kg was er misschien 2kg spier bij...

Een goed schema is altijd handig, zo weet je exact wat je binnenkrijgt en kan je dat perfect aanpassen als je te veel of te weinig bijkomt.
Ook als je nadien gaat cutten is het veel makkelijker om een overzicht te houden.

Indd veel maar wel gezond eten. begin eens met het bijhouden van wat je eet op een dag, schrijf alles maar eens op voor jezelf. Ga dan eens kijken wat je dadwerkelijk binnenkrijgt op een dag. Als je echt lekker op weg bent met je trainingen, en je je oefeningen goed uitvoerd, kun je kijken of je misschien een goede eiwit als extra voeding kunt gebruiken. succes!!

Er was onlangs nog een topic langsgekomen over iemand die 12kg ofzo was bijgekomen op een jaar.
Die jongen had ook zo'n advies opgevolgd van veel te eten.
Van die 12kg was er misschien 2kg spier bij...

Een goed schema is altijd handig, zo weet je exact wat je binnenkrijgt en kan je dat perfect aanpassen als je te veel of te weinig bijkomt.
Ook als je nadien gaat cutten is het veel makkelijker om een overzicht te houden.
ja, of je nou gezond eet of niet, als je TE veel eet kom je bij..
Deze jonge zal echt niet ineens 1000kcal boven zn onderhoud kunnen gaan eten hoor, hij weegt fcking 65kilo, eet wsl 3boterammen en klein boordje avond op een dag..(als hij t redt is dat heel mooi btw)
tuurlijk moet hij ff kijken wat zn onderhoud is en opletten wat hij binnenkrijgt (daarom zei ik ook al, lees stickys etc), maargoed, vooral ff stampen dat eten nu.

btw, bovendien kan er wel 10kilo puur vet bij :D waai je niet weg met deze wind?

• Topic Starter Topic Starter
wat ik precies eet op een doordeweekse dag:

naar mij werk:
10/12 boterhammen ( meestal bruin brood )
hierop zit, kaas/ham/worst/salami
slaatje
1 stuk fruit ( meestal een banaan of kiwi )
2 koeken
1 snicker/mars

meestal als ik dan thuis kom na het werk kan ik direct aanschuiven, wat ik eet is altijd verschillend maar er word wel gezorgdt dat ik veel gezond eten naar binnen krijg.
na het eten een schaaltje
vanille yoghurt.

en savonds nog altijd wat lekkers, een halve zak chips of een noten of iets dergelijke.

en in het weekend is het altijd anders hoe mijn dag loopt.

naar mij werk:
slaatje
2 koeken
1 snicker/mars

meestal als ik dan thuis kom na het werk kan ik direct aanschuiven, wat ik eet is altijd verschillend maar er word wel gezorgdt dat ik veel gezond eten naar binnen krijg.
vanille yoghurt.

en savonds nog altijd wat lekkers, een halve zak chips of een noten of iets dergelijke.

maak alsjeblieft een voedingsschema, dit is ruk

naar mij werk:
slaatje
2 koeken
1 snicker/mars

vanille yoghurt.

ik snap het niet meer, je at veel zei je net toch?

naar mij werk:
slaatje
2 koeken
1 snicker/mars

vanille yoghurt.

En dit noem jij veel? de hele dag door eten?
Waarschijnlijk ben je zwaar ecto en heb je een snelle stofwisseling, verdubbel dit maar is. (laat de snickers/koek weg)
10 van de 10 keer verkondigen mensen dat ze niet kunnen aankomen en dat ze veel eten, ofwel de hele dag door eten.
9 van de 10 keer blijkt het dan echt weinig te zijn.

Ga veel eten van:
Kwark
Kip
Eieren
Rijst
pasta
havermout
brinta
etc

Laatst bewerkt:

naar mij werk:
slaatje
2 koeken
1 snicker/mars

vanille yoghurt.

Je snoept veel, je eet niet veel ;)

Kijk anders eens wat andere mensen hier op een dag eten, dan valt het kwartje wel.

Minder snoep/snacks en meer volwaardige maaltijden naar binnen werken. Goedgevulde sandwiches met magere kipfilet, magere kwark, veel fruit, veel vis, veel water etc. Probeer het op te bouwen. Probeer de eerste paar dagen elk uur een maaltijdje naar binnen te werken zodat je lichaam gewend raakt aan het vele eten op een dag. Daarna kun je aan de slag met 6 volwaardige maaltijden elke dag eventueel later aangevuld met whey-shakes of maaltijdvervangers. Je huidige hongergevoel komt door die enorme dalingen in je bloedsuikerspiegel door het vele snoepen waardoor je nog meer rotzooi gaat eten.

Terug
Naar boven