MuscleMeat

Hoe blijven jullie gemotiveerd tussen het kuren in?

Karon

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Ben bijna klaar met mijn laatste week PCT en heb gelukkig nog niks verloren. Wel ben ik een groot deel van mijn motivatie kwijt alleen al door de gedachte dat ik de komende 2 maanden weinig tot geen gains meer maak of in kracht omhoog ga. Ik train wel nog gewoon maar heb aan het eind van de training echt de neiging om zo snel mogelijk naar huis te gaan terwijl ik tijdens mijn kuur soms wel 2 uur in de gym doorbracht.

Ga in februari bloed laten trekken en als blijkt dat ik herstelt ben beginnen met mijn 2e kuur (2 maanden eerder dan als ik de time on + pct = time off regel zou volgen). Blast n Cruise is voor mij geen oplossing omdat ik pas 21 ben en het vooralsnog slechts een hobby is.

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat ik 4.3k kcal naar binnen werk en helemaal niet in vet aankom, dat is toch een behoorlijk groot overschot voor iemand van 98kg. Wist niet dat een kuur zo erg je onderhoud omhoog gooit.

Het feit dat je anders 12 weken voor niks hebt gekuurd was voor mij altijd motivatie genoeg. Nu ga ik gewoon niet off, dat motiveert ook :P

Train je om te kuren of kuurrje om te trainen?
Nu al geen motivatie meer na een kuur dan komrn er nog heel wat kuren aan.
Ik zeg altijd als men zegt ik kom tien kilo aan in 12 weken dat dat wel klopt maar eigenlijk 28 weken want na je kuur train je niet voor groei maar voor behoud.
Als je dan na die 28 weken 5 kilo overhoudt hersteld bent weer gaat kuren kun je per jaar vrij veel aankomen maar dan moet je je wel de dips overwinnen.
Als je nu kuur op kuur doet in te korte tijd zit je straks alsnog aan de trt.

Motivatie tussen het kuren in ligt inderdaad laag.
Ookal heb ik een gedachte die me 100% motiveert in de gym krijg ik dan al snel slaag van mezelf.
Na een kuur voel ik me gewoon altijd k*t in de gym. Ookal weet ik dat ik zoizo verder stond dan voor mijn kuur, het is gewoon confronterend.

Nu blijf ik gewoon lange periodes onn

En exact om deze reden is het niet voor iedereen weggelegd..

Het wondermiddel om gemotiveerd te blijven, ook al maak je geen gigantische stappen zoals je nu hebt gedaan, heet volgens mij discipline en wordt niet door de farmaceutische industrie gemaakt..

En exact om deze reden is het niet voor iedereen weggelegd..

Het wondermiddel om gemotiveerd te blijven, ook al maak je geen gigantische stappen zoals je nu hebt gedaan, heet volgens mij discipline en wordt niet door de farmaceutische industrie gemaakt..

Dit dus :) Ik knal nogsteeds gewoon lekkker door hoor haha :wl:

Niet off gaan. Off gaan is voor homo's

Niet off gaan. Off gaan is voor homo's

Louie Simmons van Westside Barbell is het met je eens. Hij gebruikt al jaren lage dosissen van milde compounds zoals equipoise e.d. en gaat nooit off. Als powerlifter traint hij uiteraard niet voor uiterlijk, en ik betwijfel dan ook of dit gebruikelijk is onder BB-profs.

Simpel bij mij: de gedachte aan massa verliezen drijft me zo ver dat ik mezelf verplicht strak te blijven eten/goed te blijven trainen.

Bovendien, je hoort te trainen omdat je de sport leuk vindt, niet omdat je wat kan experimenteren met farmaceutische middelen. Ik begrijp wel wat je bedoelt maar it's all in the mind. Als je nu gaat minderen dan is een deel van je volgende kuur verloren daar het slechts verloren massa terugwinnen is...

Terug
Naar boven