MuscleMeat

Hoe "buitenlandse ministers" maar doen hoe het hun uitkomt.

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Uit peilingen blijkt dat grote delen van het electoraat van PvdA en CDA bezwaren hebben tegen de dubbele paspoorten van twee bewindslieden van de PvdA. De kamervoorzitter alsook enkele gewone kamerleden maakten met veel kabaal bezwaar tegen het optreden van de PVV over genoemde dubbele paspoorten. Met betrekking tot de dubbele paspoorten van de bewindsman van Marokkaanse afkomst, zou ik het volgende willen opmerken:

In de zestiger jaren is er als eis van de Marokkaanse koning, lees regering, een verdrag met de Nederlandse regering gesloten. In dit verdrag werden enkele eisen gesteld aan de emigratie/immigratie van Marokkaanse onderdanen.

1. ze moesten uitsluitend uit het Rifgebergte afkomstig en ongeschoold zijn.

2. ze mochten geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit, even als hun nazaten.

3. ze mochten NIET aan politiek gaan doen, evenals hun nazaten.

In het kader van rekrutering van Marokkaanse GASTarbeiders ben ik hier nauw mee in aanraking geweest. Bij mijn weten is genoemd verdrag nog steeds van kracht.

Turken kunnen, wanneer zij dat willen, afstand doen van hun Turkse nationaliteit, alhoewel dat niet gemakkelijk gaat. Mij dunkt, komt alle gespeelde opwinding in de Tweede Kamer in een ander daglicht te staan.

Prachtig huh, wel aan de regels willen houden welke ooit zijn opgesteld bij dit verdrag, maar toch ook weer niet op willen volgen. Dat belooft wat goeds.
Weet iemand om welk verdrag dit gaat?

Bron?

• Topic Starter Topic Starter
Telegraaf

Ingezonden brief of zo?

Er is inderdaad een verdrag opgesteld in 1969, de volledige inhoud is me echter niet bekend. Zie trouwens ook niet in waarom dit verdrag er nog bij gesleept moet worden, inmiddels hebben bepaalde bevolkingsgroepen een vaste plaats gekregen in de samenleving. Dat betekent dat ze ook recht op een plek in de volksvertegenwoordiging en kabinet, anders zou je in directe zin voorbij gaan aan het gelijkheidsprincipe.

Als er in het verdrag gesproken wordt over nazaten, dan is het verdrag natuurlijk nog van toepassing. Wordt het verdrag verworpen om de redenen die jij aankaart, dan zou men ook gerust de marokkaanse nationaliteit kunnen laten vallen.

Kijk, op de eerste plaats zou het mij niet zoveel boeien. Waar het bij mij om draait is de manier hoe de kamervoorzitter de gehele motie, door emotie, afkapte. Dat heeft geen ene hol met democratie te maken. Als de kamervoorzitter elke keer deze streken uithaalt op de momenten dat haar partijgenoten in het geding komen, dan moet je gewoon met grof geschut komen. Want hoe zij de hele handel maar in de prullenbak gooide is niet meer van deze tijd.

Wat Verbeet deed klopte inderdaad niet, maar hoe de PVV personen feitelijk neerzet als tweederangsburgers klopt ook weinig van. Wilders noemde het gisteren zelfs zo dat de Tsunami van Islamisering de tweede kamer heeft bereikt.

Het verdrag heeft overigens weinig te maken met de wet die verbied om als Marokkaan je Marokkaanse burgerschap op te geven. Wet gaat boven verdrag. Dat in het verdrag dat verbod nog eens aan de orde komt is alleen maar een benadrukking.

so what? als we ons hielden aan verdragen aan verdragen uit de jaren 60, was wiet legaal enzo

serieus, deze "nazaten" kun je geen nazaten meer noemen, en in deze tijdsgeest moet dit kunnen

so what? als we ons hielden aan verdragen aan verdragen uit de jaren 60, was wiet legaal enzo

serieus, deze "nazaten" kun je geen nazaten meer noemen, en in deze tijdsgeest moet dit kunnen

Beetje vreemde beredenering.
Het zijn juist de ouderen die vasthouden aan hun religie en regels.
En het lijkt mij dat de persoon in kwestie bij het maken van deze regel pas 20 jaar later is geboren;)

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar er worden een heleboel verdragen in stand gehouden die nog wel veel ouder zijn dan de jaren 60.

wel misschien tijd om ze te updaten

Alleen is de inhoud van dit verdrag niet volledig bekend buiten een aanname van iemand die brief heeft verstuurd aan de Telegraaf. Zo'n persoon kan van alles beweren en zonder inzage in dat in 1969 opgestelde verdrag valt het niet te verifieren.

Maar goed, ik vind dat er vrij spastisch gedaan wordt over die dubbele nationaliteit. Alsof de vermeende invloed van buitenaf zal verdwijnen als een papiertje wordt ingeleverd en daarmee dus afstand van de andere nationaliteit. Dat hele gerel van de PVV is zwaar overtrokken, Wilders noemde het gisteren zelfs zo dat de Tsunami van Islamisering het kabinet heeft bereikt. Zijn partij is voorstander van assimilatie, eigenlijk ben je pas volwaardig burger volgens hun als je dus volledig volgens de door hun opgestelde normen je gedraagt als Nederlander. Als dit punt uit de wereld zou zijn (niet te verwachten) dan vinden ze vanzelf wel weer iets nieuws om allochtonen als tweederangs burgers neer te zetten.

Terug
Naar boven