- Waardering
- 167
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 100kg
Uit peilingen blijkt dat grote delen van het electoraat van PvdA en CDA bezwaren hebben tegen de dubbele paspoorten van twee bewindslieden van de PvdA. De kamervoorzitter alsook enkele gewone kamerleden maakten met veel kabaal bezwaar tegen het optreden van de PVV over genoemde dubbele paspoorten. Met betrekking tot de dubbele paspoorten van de bewindsman van Marokkaanse afkomst, zou ik het volgende willen opmerken:
In de zestiger jaren is er als eis van de Marokkaanse koning, lees regering, een verdrag met de Nederlandse regering gesloten. In dit verdrag werden enkele eisen gesteld aan de emigratie/immigratie van Marokkaanse onderdanen.
1. ze moesten uitsluitend uit het Rifgebergte afkomstig en ongeschoold zijn.
2. ze mochten geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit, even als hun nazaten.
3. ze mochten NIET aan politiek gaan doen, evenals hun nazaten.
In het kader van rekrutering van Marokkaanse GASTarbeiders ben ik hier nauw mee in aanraking geweest. Bij mijn weten is genoemd verdrag nog steeds van kracht.
Turken kunnen, wanneer zij dat willen, afstand doen van hun Turkse nationaliteit, alhoewel dat niet gemakkelijk gaat. Mij dunkt, komt alle gespeelde opwinding in de Tweede Kamer in een ander daglicht te staan.
Prachtig huh, wel aan de regels willen houden welke ooit zijn opgesteld bij dit verdrag, maar toch ook weer niet op willen volgen. Dat belooft wat goeds.
Weet iemand om welk verdrag dit gaat?