Fitness Seller

Hoe maken jullie tijd?

TheApprentice

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Hallo, ik zal het kort en simpel houden.

Mijn vraag is hoe jullie tijd kunnen maken voor 6 of 7 gebalanceerde maaltijden per dag?
Het lijkt mij logisch dat dit inderdaad de beste manier is voor spiermassa op te bouwen maar volgens mij zou ik daar nooit de tijd voor kunnen vrijmaken.

'k ben 17jaar, 3keer Muziekschool, 3keer fitness, + huiswerk, ... You get my point.

Tips en meningen?
Bedankt

ik verveel me op mijn werk, dan ga ik maar eten...

Hallo, ik zal het kort en simpel houden.

Mijn vraag is hoe jullie tijd kunnen maken voor 6 of 7 gebalanceerde maaltijden per dag?
Het lijkt mij logisch dat dit inderdaad de beste manier is voor spiermassa op te bouwen maar volgens mij zou ik daar nooit de tijd voor kunnen vrijmaken.

'k ben 17jaar, 3keer Muziekschool, 3keer fitness, + huiswerk, ... You get my point.

Tips en meningen?
Bedankt

Eet 3 maaltijden dan ? Maak alles in het weekend klaar en als het op is in de week, maak je het de dag ervoor klaar en neem je het mee naar school. Liefst geen boterhammen ofcourse.

... of zoek een marokkaanse vriendin ?

• Topic Starter Topic Starter
Eet 3 maaltijden dan ? Maak alles in het weekend klaar en als het op is in de week, maak je het de dag ervoor klaar en neem je het mee naar school. Liefst geen boterhammen ofcourse.

... of zoek een marokkaanse vriendin ?

Ja misschien wel. (Op het eerste gedeelte :) )

Mag ik vragen hoeveel tijd jij gemiddeld aan het voorbereiden van jouw maaltijden besteedt? (Per dag of week?)

't is maar om een idee te krijgen

Geen moeite mee, op school al 3 pauzes... voor en na school maaltijden... avondeten en voor het slapen gaan. En ik voeg daar ook nog me ontbijt en een extra maaltijd na het trainen aan toe.

Geen moeite mee, op school al 3 pauzes... voor en na school maaltijden... avondeten en voor het slapen gaan. En ik voeg daar ook nog me ontbijt en een extra maaltijd na het trainen aan toe.

Het eten op zich is voor mij ook geen probleem.
Maar het telkens klaarmaken van de maaltijden valt moeilijk te combineren met mijn andere activiteiten.
Zeker als ik zo'n voorbeeldschema bekijk: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingswaarden-voorbeeldschemas-24805/

kook gewoon in een keer wat rijst verdeel het over paar bakjes kook/bak gelijk veel kip en groenten en doe je het in bakjes klaar. Ben je in max half uurtje klaar voor gelijk wat dagen. Moeilijk te combineren met andere activiteiten je zit toch ook savonds wel keer half uurtje thuis voor tv ofzo? En anders maak je tijd

Gewoon in bulk klaarmaken in het weekend. Of je nou 2 kipfilletjes aan het bakken ben of 10. Goed af laten koelen, verpakken in porties en dan in de vriezer/koelkast. Of 'savonds alvast kwark in een handig formaat doosjes doen (die hertog ijsbakken zijn handig en lekker stevig btw).

Kwestie van prioriteiten stellen... simpel gezegd maar zo is het wel.

Als jij muziekschool belangrijker vind dan is dat je goed recht maar als je daardoor geen tijd hebt om je sport fatsoenlijk te uit te oefenen (incl. eten voorbereiden etc) dan moet je dat ook maar op de koop toe nemen.

Ik heb zelf een full-time baan, een vrouw en een kind dus ik weet hoe het is als je daarnaast ook nog 4x in de week wil trainen en 'iets' van een sociaal/gezinsleven wil hebben.

Op zondagmiddag maak ik eten klaar tot en met woensdag. En op woensdagavond (na trainen) maak ik eten voor de rest van de week.

Alles in de koelkast en per dag pakken wat je nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Ik snap sowieso niet hoe je geen tijd kunt hebben om te eten. Kan me niet heugen dat ik ooit anders heb gedaan als in de kleine pauzes op school ook wat eten.
Als je een Mars kunt wegwerken, dan lukt een kleine maaltijd toch ook?

Vantevoren klaarmaken en elke dag hetzelfde eten bespaart je zoveel tijd en geld. Voorheen had ik vaak smorgens geen tijd en zin om te bedenken wat ik de rest van de dag ging eten. Met als gevolg dat ik me na een hele ochtend niet eten, ontzettend honger had en in een veel te dure en drukke kantine moest gaan volproppen.

Nu eet ik om de zoveel tijd eens wat, relaxed. Op maandag maak ik een grote pan rijst met groenten klaar. En boodschappen doen is ook al veel makkelijker, als je precies weet wat je gaat eten die week.

Bedankt voor alle reacties. Jullie hebben me zeker aan het denken gebracht.
Meer commentaar altijd welkom natuurlijk. Dankuwel

Nou, 6 of 7 keer per dag eten is niet persé nodig. Trouwens, als je grote porties kookt, dan kan je het dus per portie invriezen en er uit halen als je het nodig hebt.

met een tijdmachine, iedere BB heet het.

Maar je kan het ook gewoon in de avond maken rijst en kip en eet bruin brood smorgens..

Ik maak in het weekend alle voormiddag- en middagmalen voor de werkweek al gereed en steek het dan in de vriezer. Kost met de afwas meegerekend een uurtje werk.

's Avonds wanneer ik de kwark uit de ijskast neem verwissel ik dan 2 pakjes uit de vriezer naar de ijskast toe en tegen de morgen zijn die ontdooit en klaar om mee te nemen naar het werk.

's Morgens moet ik toch melk aan de kook brengen voor de havermout en ondertussen maak ik de tonijn/eieren voor de namiddag klaar
(ajuin hiervoor is al in het weekend gesneden en bewaard in een goed afgesloten potje. De eieren zijn ook al voor vijf dagen gekookt. Je kan ze gepelt en onder water in een afgesloten potje makkelijk zo lang bewaren mits je elke dag het water ververst)
En in een trek weeg ik ook nog eens de nodige kwark voor 's avonds af en zet het klaar in de ijskast.

Neemt alles bij elkaar juist de tijd die je nodig hebt voor de haver etensklaar is, namelijk 15min!

Zo makkelijk is dat allemaal

PS; Ben vader van 3 kinderen dus hun eten voor de dag moet ik ook nog maken, ze 's avonds helpen met hun huiswerk, avondeten helpen maken, het vrouwke genoeg aandacht geven, sociale contacten en 4/5 in de week gaan trainen.
Iedereen heeft het druk hoor ;)

Of je wil er moeite voor doen of niet, aan jou de keus

Ja misschien wel. (Op het eerste gedeelte :) )

Mag ik vragen hoeveel tijd jij gemiddeld aan het voorbereiden van jouw maaltijden besteedt? (Per dag of week?)

't is maar om een idee te krijgen

Daarom dat ik dat tweede zei, mijn vriendin maakt mijn eten.

Toen ik in het begin trainde, duurde het mij een uurtje ongeveer om 1-2kg kippenborst filet klaar te maken, wat hamburgers (vers gehakt liefst), rijst, aardappelen, 10-15 eieren.

Kwark en melk hoor je altijd in huis te hebben (halve kilo kwark mengen met 2 bananen en je hebt je ontbijt).

Geef zeker geen geld uit aan whey of andere supps, voeding eerst.

En zoals Verdwaald zei, iedereen heeft het druk. In de zomer trainde ik 8-9x/week (5 vechtsport trainingen van 2u + 1u douchen naar huis, 3 5x5 trainingen van 1u + 1u om te douchen en naar huis), vriendin, werk, nog eens sociaal leven onderhouden en is uitgaan. Iedereen heeft het druk, just make shit happen.

Laatst bewerkt:
Daarom dat ik dat tweede zei, mijn vriendin maakt mijn eten.

Toen ik in het begin trainde, duurde het mij een uurtje ongeveer om 1-2kg kippenborst filet klaar te maken, wat hamburgers (vers gehakt liefst), rijst, aardappelen, 10-15 eieren.

Kwark en melk hoor je altijd in huis te hebben (halve kilo kwark mengen met 2 bananen en je hebt je ontbijt).

Geef zeker geen geld uit aan whey of andere supps, voeding eerst.

En zoals Verdwaald zei, iedereen heeft het druk. In de zomer trainde ik 8-9x/week (5 vechtsport trainingen van 2u + 1u douchen naar huis, 3 5x5 trainingen van 1u + 1u om te douchen en naar huis), vriendin, werk, nog eens sociaal leven onderhouden en is uitgaan. Iedereen heeft het druk, just make shit happen.

True.
(Nice progress on stronglifts5x5 by the way. 'k ben het programma ook aan het volgen.)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven