AndroidHealthClinic

Hoe moet ik beginnen??

UnknownName

Novice
Waardering
0
Beste Bodybuilders:D,
ik zal me even voorstellen,
ik ben Bas en ben 14 jaar en ik wil graag wat gespierder worden. Maar nou is mijn vraag hoe moet/kan ik beginnen? ik heb wel gingen gelezen over voedingsschema en trainningschema's maar ik snap er allemaal vrij weinig van ik ken ook neit al die termen dus zou alsjeblieft iemand mij kunnen helpen?
ik ben 1.68 kort en weeg 53.4 KG. Thuis heb ik geen apparaten op mee te trainen:( en kan ook niet naar de sportschool:( Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet Bas.

koop op zn minst setje dumbbells tot 10 kg ofzo, voor de rest bodyweight oefeningen zoals, optrekken, verschillende soorten opdrukken, pistol squats, etc, op google is vast meer te vinden. en als dat te licht wordt vul je een rugzak met boeken en ga je daarmee verder. kan je ook mee curlen

koop dumbbells, barbell, en ga rustig opbouwend trainen, en je kan het gebruikkelijk doen, opdrukken, optrekken, enz

• Topic Starter Topic Starter
Ok;) maar hoe zet ik zo'n voedingsschema en trainningsschema in elkaar?:eek:

stickies lezen!?

Ja, gewoon hier op de site kijken, staat een boel info!

Eej man:) Welkom hier;)

Wat is precies je doel? Heb je er geld voorover? Hier heb je in ieder geval een hoop linkjes om es goed door te spitten (of hele secties)
Trainingsschema 's & Programma's
Voeding
http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/schrijf-tiener-bodybuilding-sticky-137405/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/beste-buikspier-training-programma-101585/

Blader verder gewoon eens door het forum heen. Je zult zien dat er al genoeg topics zijn aangemaakt over het één en ander. Trainingsschema's vind je in die link die ik je stuurde. En kwa voeding staat er natuurlijk genoeg in de "Voeding" sectie. Ik zou er zelf voor kiezen eens goed na te gaan denken met wat je nu allemaal eet, wat je wilt bereiken, en welke moeite je erin wilt steken. Kwa gewicht zit je vrij laag, dus goed gaan eten! Dan heb ik het niet over ongezonde dingen als chips/cola/andere snacks, maar over boterhammen (wel BRUINE boterhammen, hier kan je er wel zo'n 10 per dag van nemen) groente, vlees enz. Post desnoods even een fotootje om te zien wat voor basis je hebt. Waarom mag je trouwens niet naar een sportschool? Ik bedoel, je kan altijd even rondkijken daar. En dan kan je ook beslissen of je écht voor het bodybuilden wilt gaan. Natuurlijk hoeft dat niet meteen, maarja.

Hopelijk heeft dit je een beetje geholpen:)

Gr. Michael

sussec met je doelen;)

beginner?

koop een setje dumbbells.

train je biceps door de normale manier gewoon van boven naar beneden.(weet al die namen niet) als je hem dikker wilt pak je hem korter van boven tot dat je arm ong 90 graden word. wil je hem langer doe je hem helemaal naar boven en naar beneden. wil je hem breder dan doe je hem van boven naar beneden maar als je boven bent duw je hem hem een klein stukje je naar rechts of links. probeer je goed te concetreren op je spier.
niet zwaaien gewoon rustig naar boven en beneden. zorgt dat je in het begin niet te zwaar traint in het begin ff lekker laten branden en een goed gevoel krijgen. triceps kan ik even niet uitleggen met dumbbells maar ga opdrukken en houd je armen dichter bij elkaar dan pak je je triceps beter. je armen naar voren en bij elkaar is beter voor je borst. zowiezo is opdrukken goed voor je triceps en borst maar doe het op verschillende manieren.

optrekken aan een trap op deurpost. mischien kan je het helemaal niet in het begin. ook al kan je het maar 1 keertje gewoon doen! als je de trap naar beneden loopt ff optrekken. als je langs de deur loopt ff optrekken gewoon doen man is goed voor je rug. biceps kan je ook nog trainen door de dumbbell vast te pakken zoals dat jij een hamer vast pakt en dan naar boven en beneden. zorgt dat je goed concetreerd. ga anders ff een half jaartje of jaartje naar de sportschool wedden dat je vaker er naartoe wilt!

niet gelijk denken dat je spieren krijgt je had het over een voedingsschema nou je koopt wat blikken tonijn en wat bakken kwark en nootjes. zorg dat je dan elke dag hetzelfde hoeveeheid neemt zoals bijv elke dag een bakje tonijn en een kommetje kwark met nootjes. elke dag wat fruit en op je brood doe je tonijn pindakaas of plakken kipfilet of filet american. niet elke dag hetzelfde op je brood doen anders lust je het niet meer. gewoon van alles wat zoals 2 boterhammen met kipfilet 2 boterhammen met pindakaas 2 boterhammen tonijn enz enz. als je alle spullen in huis hebt maak je een voedingsschema. eet geen chips en koekjes meer. waarom nou tonijn enz? nou je spieren moeten zich hgerstellen daarvoor hebben ze eiwitten en koolhydraten nodig nou als jij daarvoor zorgt komt het goed! nu heb ik dit allemala geschreeven maar maak ook ff een schema voor je trainingsplan zoek overal op hoe je thuis goed kunt trainen en wat jij het beste vind. zorgt wel dat je verschillende spieren bakt biceps,triceps,buik,rug,borst buik doe je dan ook even kan je ook zo op internet vinden hoe je dat het beste doet. het is beter dat je niet elke dag traint train 1 dagje thuis ff lekker totdat je armen helemala moe zijn dan heb je heerlijk getraint en zullen ze vast wel groeien en dan een dagje rust en dan weer trainen en dagje rust. maar nogmaals spieren komen er niet gelijk. ze worden niet gelijk groter. wat bij mij het geval is ze worden wat harder en beginnen nu ietsjes te groeien vooral mijn borst. succes met je trainigen en je voeding wel doen want je zult tevreden zijn. denk ik hoop ik (als ik iets fouts heb neergezet zeg het ik ben ook maar 15 en weet ook nog niet zo heel veel zelf ga ik naar de sportschool)

Terug
Naar boven