hey peeps...
hoe kan je je pc weer tip top in orde laten draaien,als nieuw?
er zijn verschillende progs voor,maar de meeste die ik vroeger heb geprobeerd die verwijderen te veel zodat m'n pc nadien niet of nog slechter werkt als dervoor...
please help me
Het is wat omslachtiger maar wat ik doe om een snelle pc te krijgen is het volgende:
- Zorg dat je alle programma's die je (echt) gebruikt bij de hand hebt.
- Zoek nieuwste drivers voor je hardware. (Welke hardware je gebruikt kun je makkelijk nagaan door bv AIDA32 te draaien)
- Zet drivers op een cdtje of andere partitie
- Maak back-ups van alles wat belangrijk is.
- Formateer je hardeschijf en installeer je besturingssysteem helemaal opnieuw
- Installeer alle hardware dmv drivers
- Installeer alle benodigde programma's op een vaste locatie (liefst andere hardeschijf of partitie) En denk ook aan antivirussoftware
- Gooi alle overbodige onderdelen uit je besturingssysteem (gedeeltelijk bij installatie)
- Bij gebruik van Windows gooi je onnodige processen eruit: Run > services.msc
- En wat finetuning in de registry bestanden: Run > Regedit (Zoek maar eens op internet naar optimalisatie registry)
- Zorg dat er geen onzin opgestart wordt wanneer Windows gestart wordt: Run > Msconfig
- Zorg dat alles netjes up to date en geconfigureerd is
- Schakel automatische herstelpunten maken uit
- Installeer een degelijk back-up programma (Denk aan Ghost of TrueImage), maak images van de partities of hardeschijven, zet de images op een andere schijf of bv dvd
- Maak een bootcd aan van de back-up software in geval de pc gecrashed is, een virus erop zit of het systeem weer traag loopt dan heb je weer een superpc binnen 5 minuten!
Succes!