AndroidHealthClinic

hoe te beginnen ?

wennepen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
63kg
Vetpercentage
26%
Hey allemaal ,
Ben sinds vorige week maar weer eens lid geworden van de sportschool , aangezien een paar ellendige rotjaren flink hun werk hebben gedaan & ik klaar ben om ermee af te rekenen!
Al wat zitten googlen , maar daar kom ik ook niet veel verder mee.
Denk dat jullie mij hier veel beter kunnen vertellen hoe of wat.

ehh .. ben 1.73 lang , weeg 63,3 kilo en volgens een meting op de sportschool heb ik een vetpercentage van 26% .
Schouders breed , weinig taille , naar mijn gevoel een goeie kont, maar die mag wat strakker.
Beetje een buikje , maar niet heel veel ofzo ;P

Bovenarmomtrek 23cm :(
Taille 77cm
Heup 93 cm
Lijkt een heel verschil maar in 't echt is het gewoon recht omlaag hoor (typetje Ectomorph )

Goed , wat wil ik ..

Iets dikkere armen , dikkere stevige kont , en meer taille.

Nou , kom maar op met die ideeen :D

Groetjes Wendy

Zo makkelijk is het niet,
Weet je al hoe vaak je wil trainen?
Ik denk dat je eerst gewoon je hele lichaam moet trainen en dan later meer de nadruk leggen op delen die je wil verbeteren

• Topic Starter Topic Starter
4 a 5 x per week :D
Dat 't niet zo makkelijk gaat dat begrijp ik.. was 't maar zo makkelijk.
moet er wel wat voor over hebben , en dat heb ik ook wel .
Maar wat ik dus echt niet wil , is nog magerder worden.. wil echt wel rondere vormen. en droge gespierde vrouwen.. is niet bepaald mijn smaak :D

Oke dan een schema zoeken voor 4x per week
Hou ook rekening met rusttijden, je kan niet elke dag de zelfde spieren trainen, ze moeten herstellen voordat je ze weer zwaar werk laat doen.
Je kan voor een split van 3trainingen kiezen en 1 dag cardio
Doe je bijvoorbeeld borst/triceps. Rug/biceps benen/schouders

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

Kijk hier even

Thanx , ik ga even kijken.
Ondertussen een foto zonder hoofd zitten zoeken om te plaatsen maar kan niet vinden hoe ik die erop krijg.
Foto zegt meer dan een omschrijving.

Niemand gaat je voorkauwen hoe dingen werken. Beter zoek je het zelf uit en post je wat je wil gaan doen, dan kun je advies krijgen. Eerder niet.

Succes met het afrekenen van je ellendige rottige rot jaren.

Thanx , ik ga even kijken.
Ondertussen een foto zonder hoofd zitten zoeken om te plaatsen maar kan niet vinden hoe ik die erop krijg.
Foto zegt meer dan een omschrijving.

Foto's zijn leuk voor een vergelijking als je later beter in shape bent... Maar niet nodig voor het bepalen van je training. Zoals al gezegd is zoek een schema die je ligt en die je kan volhouden, lees veel en probeer een schema voor ca 8 weken en kijk dan of je weer iets anders kan doen. Wil je voorgekauwde trainingen? Neem dan een personal trainer, kost wel wat

Wat ik wil gaan doen? Ovosnovo , Zoals ik al zei '' stevigere armen, meer taille en meer kont'' en uiteraard gewoon fit worden.

Ondertussen mijn dieet aangepast , want at niet eens genoeg calorieen om te ''onderhouden''
dus zelf dingen uitzoeken doe ik echt wel.

Heb nu wel een programma , maar ik ben nieuw in het hele wereldje , en heb er dus nog geen kaas van gegeten.

20 minuten steppen ( cardio)
3 sets 15 herhalingen abductor
3 sets 15 herhalingen abduction
3 sets 15 herhalingen seated leg curl
3 sets 15 herhalingen Leg press
3 sets 15 herhalingen standing calf raise?
4 sets 15 crunches
3 sets 15 total abdominal
3 sets 15 dumbell 6kg

Squats toevoegen en eventueel lunges. Niet alles met machines willen doen.

Thanx , ik ga wel aan de studie dan.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Squats toevoegen en eventueel lunges. Niet alles met machines willen doen.

Dat is 't nou juist . doe nu een hoop met machines en wil ook best anders. maar weet nu nieteens wat ik train.
dus ook niet hoe het anders kan :p squats onder de douche worden die meegerekend? haha

lol als een jongen dit soort onzintopics zou openen zou het uit de hand lopen en zouden er adviezen komen over stickies.

Oh , dus dit word gezien als een onzintopic.
Heel fijn dan weet ik dat ook weer.
Jammer dat wel , had wel iets meer begrip verwacht. Maar blijkbaar moet je proffesioneel zijn om hier advies te mogen vragen.
Kom maar op hoor met je adviezen over stickies, hou je vooral niet in. ben geen breekbaar meisje dat begint te huilen om een vervelende opmerking ;) kan genoeg hebben.
Fijne avond verder , ik ga wel ergens ''professioneel'' advies vragen.
Grosje en insanityy , jullie bedankt voor de tips.

Als je hier even rondleest vind je een antwoord op al je vragen...
Er staan hier massa's schema's en voedingsschema's.
Allerlei sites om oefeningen te bekijken en voeding te berekenen.

Niet elk lichaam is hetzelfde, dus het is een kwestie van eraan te beginnen en te kijken op wat je het wel en niet goed doet.

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/
Hier klik je op een spier en krijg je een oefening. Ook youtube staat bomvol.

Beste is van iemand aan te spreken in de sportschool die er iets van kent.
De uitvoering van de oefeningen is best belangrijk.

Snap niet waarom je ineens zo vijandig moet worden, niemand valt je aan.

Je moet gewoon je hele lichaam aanpakken, later kan je nog wel nadrukken leggen.
Er zijn verschillende manieren om te werken, je kan bv 3x per week fullbody doen, waarin je elke spier meeneemt elke dag als je traint. Daarnaast kan je natuurlijk nog cardio doen.
Je kan ook elke keer als je gaat je beperken tot 1 of 2 spiergroepen.

Zeker in het begin is het vooral belangrijk dat je oefeningen doet die je goed kan uitvoeren, waar je je goed bij voelt. Het moet toch zeker wel leuk blijven, zodat je motivatie blijft.
Je leert automatisch wel mensen kennen, die je kunnen en willen helpen.

Zoek een vriendin die mee wil gaan...

Weet niet wat je eigenlijk juist wil horen, uiteindelijk zijn het allemaal heel logische dingen.
Natuurlijk weet je niet met wat je bezig bent als je het nog nooit gedaan hebt. Net als in andere dingen in het leven kan je dan alles zelf gaan uitzoeken en googl'en en proberen. Waarmee je heel veel fouten gaat maken maar er uiteindelijk mss wel geraakt.
Of je kan hulp vragen die dicht bij je zit. Daarvoor zijn sportscholen er nu.
Meestal krijg je toch een schema en doen ze je alles voor.Van daarop kan je verder bouwen.

Je zou ong 1.5 tot 2gr eiwit per kg gewicht moeten eten.
Verder wil je aan met koolh en goede vetten (noten etc).
Als je weet wat je cut, ond, bulk kcals zijn, zijn er tal van apps, excl bladen etc die je kan invullen om tot een goede voeding te komen.

Een veel betere aanpak om iets te vragen hier om zelf dingen uit te zoeken en pas als je er niet aan uitkan een concrete vraag te stellen. Niemand kan de (snelle) oplossing voor jou maken.
Uiteindelijk moet KT is zijn waar je aan verslaafd geraakt.

Succes

Oh , dus dit word gezien als een onzintopic.
Heel fijn dan weet ik dat ook weer.
Jammer dat wel , had wel iets meer begrip verwacht. Maar blijkbaar moet je proffesioneel zijn om hier advies te mogen vragen.
Kom maar op hoor met je adviezen over stickies, hou je vooral niet in. ben geen breekbaar meisje dat begint te huilen om een vervelende opmerking ;) kan genoeg hebben.
Fijne avond verder , ik ga wel ergens ''professioneel'' advies vragen.
Grosje en insanityy , jullie bedankt voor de tips.

Wordt gezien als een "onzintopic" omdat je lijkt te verwachten dat wij t allemaal wel voor je gaan uitpluizen, hoezo meer begrip verwacht? Schei uit met je butthurt reactie en ga je inlezen.
In de sticky's staan genoeg trainingsschema's voor beginners waar je mee aan de slag kan.
Lees je in over voeding en ga knutselen aan een voedingsschema.
Die post je dan op t forum en dan zal je zien dat mensen je echt wel willen helpen, maar dat is t verschil hè, helpen of voorkauwen.
Ja t kost wat tijd en moeite maar als t zo makkelijk was om t lichaam te hebben van je dromen dan had iedereen dat wel gehad.
Succes met lezen!

Tja we hebben allemaal gelijk.
We moeten beginners die geen enkele kennis hebben helpen en er voor zorgen dat ze onze sport leuk vinden
Aan de andere kant we zitten hier niet om hapklare broken te leveren, ik zelf leer nog heel veel van deze sport, elk lichaam is anders en je krijgt niets cadeau. Je moet hard trainen, op je eten letten, op je rust letten, je uitvoering moet goed zijn, kortom het is niet zo dat je hier kunt vragen om een schema voor je te maken en dat je daarna van iedereen hulp krijgt. We helpen je best maar je moet ook zelf aan de gang en wij kunnen je daarna advies geven.
Begin eerst met lezen, ik had je al iets gezonden. Je kan bij de voedingssectie ook lezen hoe je een voedingsschema kunt maken. Als je dan iets gemaakt hebt en je wil feedback dan kan je het hier vragen.

Terug
Naar boven