Fitness Seller

Hoe weet je zeker of je insuline good2go is?

LeipeGainer

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Ik gebruik sinds 3 weken na de training 6iu novorapid en neem er uiteraard carbs bij (dextrose, met een zoete drank).
zal ongeveer varieren van 45-70gr.
Nu wil ik zeker zijn of de insuline die ik heb nog wel goed/real is (zieter nog goed uit), maar ik heb bijvoorbeeld eens carbless 2.5iu geinjecteerd met enkel eiwitten en beetje vet en merkte verder niets ofzo.
Ik wordt ook nooit licht in men kop wat opzich goed is maar toch..
heb een bloedglucose meter en vroeg mij af hoe ik kan testen of de insuline werkt zonder mij zelf K.O. te spuiten met 5iu om dan zeker te zijn :)

als je een metertje hebt is het toch appeltje peertje. Check je glucose niveau voordat je zet. Daarnat zet je 5iu zonder iets in te nemen. En ga 2x meten om de 15min. Als het gezakt is dan weet je dat het werkt. En zodra het gezakt is neem je snel je dextro. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je direct KO gaat hoor je krijgt echt genoeg aanduidingen. En die dextro wordt heel snel opgenomen. Binnen 2 min ben je alweer goed. Ow en ga dat niet na je training ofzo doen wanneer je al vrij laag zit qua waarde.

Ik denk niet dat er veel fake insuline is, maar verder is het heel makkelijk te controleren, zoals Kukishu al zei

• Topic Starter Topic Starter
als je een metertje hebt is het toch appeltje peertje. Check je glucose niveau voordat je zet. Daarnat zet je 5iu zonder iets in te nemen. En ga 2x meten om de 15min. Als het gezakt is dan weet je dat het werkt. En zodra het gezakt is neem je snel je dextro. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je direct KO gaat hoor je krijgt echt genoeg aanduidingen. En die dextro wordt heel snel opgenomen. Binnen 2 min ben je alweer goed. Ow en ga dat niet na je training ofzo doen wanneer je al vrij laag zit qua waarde.

Ok thanks man! dat is duidelijk :)
Denk dat ik trouwens even stop met de insuline..

volgens deze richtlijn
  • nuchter geprikt boven de 6 mmol/l: diabetes. [/FONT][/FONT]
  • nuchter geprikt tussen de 5,6 en 6 mmol/l: voorfase van diabetes. [/FONT][/FONT]
  • niet-nuchter geprikt: boven de 11 mmol/l: diabetes[/FONT][/FONT]

Deze ochtend 5.6 mmol/l geprikt. had wel erg brak en lang geslapen (hoge cortisol? = hogere BG?), twee weken geleden was alles nog goed, maar dit was wel voor mijn vakantie waar ik de nodige slechte carbs heb gegeten (wel zogoed als geen alcohol).

Heb je soms enige tips om je insuline gevoeligheid op een snelle manier terug beter te krijgen? Ik neem al kaneel bij de maaltijd.

Thanks

Van 2 IE Novorapid zal je ook niet zoveel merken over het algemeen hoor, zeker niet als je geen diabeet bent ..

Van zulke hoeveelheden zul je niet heel veel merken.(zal niet eens gigantisch laag worden) En idd gewoon ff voor die tijd prikken en na het spuiten.

Levert dat eigenlijk nog wat op, insuline? Kan wel wat ampulletjes regelen hehe :D

Hmm oke. En Euthyrox?

Ja schildklierhormoon, zijn er hier niet ook mensen die dat nemen?

Terug
Naar boven