MuscleMeat

Hoelang duurt het voordat ...

Ik denk dat dat per mens verschilt. Het heeft natuurlij te maken met je stofwisseling, en hoeveel je eet. Wat ik altijd doe als ik iets op de nuchtere maag moet nemen, is of in de ochtend als ik nog niets gegeten heb, of als ik honger begin te krijgen wat meestal 2,5 uur na een tussendoortje is.

Ik eet gewoon strak om de 2-3 uur. Mijn maag voelt dan wel leeg :)

Voor een maagonderzoek staat een iets langere periode dat je niet mag eten. (minimaal 8 uur dacht ik)

denk niet dat honger erop wijst dat je maag al volledig leeg is..

alleen 's ochtends heb ik honger:) het eerste wat ik dan doe, is goed ontbijten!! En daarna om de 2-3 uur weer flink wat eten.

duw e vinger es in je keel na 2 uur zou ik zeggen,moet je es zien wat er nog uitkomt qua voedsel:). Het is wel zo dat de meeste voedingsstoffen eruit zijn. Om de 2.5uur a 3 uur eten is genoeg. En uiteraard allemaal afhankelijk van de hoeveelheid+doel.

Moet inderdaad binnenkort een gastroscopie laten doen en dan mag ik 6 uur niets eten ! :eek:

• Topic Starter Topic Starter
duw e vinger es in je keel na 2 uur zou ik zeggen,moet je es zien wat er nog uitkomt qua voedsel:). Het is wel zo dat de meeste voedingsstoffen eruit zijn. Om de 2.5uur a 3 uur eten is genoeg. En uiteraard allemaal afhankelijk van de hoeveelheid+doel.

Gaat me om mijn maag heh, niet om mijn complete voedingsstelsel :D

Ff gegoogled en daar zag ik staan gemiddeld 5,5 uur. Maar dat is allemaal gemiddeld. En hongergevoel staat niet gelijk aan lege maag zoals spark al zei;) Ik zou die supplementen gewoon 's ochtends voor je ontbijt innemen.. Of moet je dan ook weer 5 uur wachten voordat je mag eten?:P

Topicstarter had het over maag, niet maag en darmen (hint) ;)

En ik had het over een maag-onderzoek dacht ik. Meestal doen ze dat je vanaf 12 uur 's niets meer mag eten. Als je niet voor 8 uur geholpen wordt betekent dat dat je sowieso 8 uur lang niets in je maag mag hebben.

Hier... 23:00 zelfs: Radiologie en Nucleaire geneeskunde :: Slokdarm-/maagonderzoek

Maar anyways, voor de meeste sups lijkt me 4 uur meer dan voldoende. Zelfs bloedsuiker-niveaus zijn dan weer terug op baseline (althans voldoende voor je supps).

Terug
Naar boven