Fitness Seller

Homemade equipment: ijzer?

Waardering
0
Goedenavond!

Als serieuze sporter met een beperkt budget is het bijzonder lastig om goed materiaal te kopen voor een lage prijs. Na een aantal zelfgemaakte racks en barbells aanschouwd te hebben, ben ik om. Zelfgemaakte spullen besparen geld, maar ik loop daarbij wel tegen een aantal problemen aan.

Dit grootste probleem luidt als volgt:

Ik heb geen idee waar ik ijzeren (of überhaupt metalen) buizen en koppelingen kan aanschaffen. Kan iemand mij in de goede richting wijzen? De gemiddelde bouwmarkt verkoopt geen ijzer, voor zover ik weet. Dus alsjeblieft, als je weet waar ik die dingen kan kopen, maak mij dan blij!

Ik heb dit ook nog overwogen en dacht op de koopjeskrant of andere 2hands sites te zoeken naar, bouwstellingen (steigers) en buizen van sanitair, waterleiding of gas etc.

Als je dit vind moet het lukken een cheapo powerrack in elkaar te vijzen / lassen

succes

• Topic Starter Topic Starter
Na drie weken zoeken op het internet heb ik dus niets kunnen vinden...

Totdat ik zojuist via Marktplaats zocht op Doe-het-zelf, subcategorie Metalen. De eerste link die ik te pakken kreeg heette IJzershop.nl

Komende maand of de maand erna zal ik er materialen bestellen. Hoe mij dat bevalt, zal ik dan ook uiteraard hier posten met foto´s en al.

mocht je nog een lasser zoeken,

ik heb mig las ervaring, een apparaat en een werkplaats...

mvg

Mijn rack ook al gezien, mag je meenemen voor 100 euro!

Ik haal mijn ijzer bij Bosal te Westerlo (België). Hier kan men "slechte" loten opkopen voor een spotprijs, bijna de prijs van oud ijzer.

De enige minpunten zijn:

1. Soms zijn de buizen 6m lang.
2. Soms moet je lang wachten vooraleer de gewenste buizen (vb. 25x25x2) beschikbaar zijn.
3. Het ijzer moet (na montage) nog geverfd worden.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Na drie weken zoeken op het internet heb ik dus niets kunnen vinden...

Totdat ik zojuist via Marktplaats zocht op Doe-het-zelf, subcategorie Metalen. De eerste link die ik te pakken kreeg heette IJzershop.nl

Komende maand of de maand erna zal ik er materialen bestellen. Hoe mij dat bevalt, zal ik dan ook uiteraard hier posten met foto´s en al.

Ben benieuwd naar de foto's....Mocht je er met die IJzershop niet uitkomen, er bestaan wel winkels waar je alle soorten metaal kan kopen, van aluminium profielen tot RVS. Zie bijvoorbeeld de metaalwinkel in R'dam:
www.metaalwinkel.nl

Terug
Naar boven