XXL Nutrition

Breaking News Honda stapt per direct uit Formule 1

DrWho

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m81
Massa
83kg
Vetpercentage
16%
F1racing.nl zei:
Honda heeft vrijdagochtend bevestigd dat zij per direct uit de Formule 1 vertrekt. Als reden noemt de Japanse autofabrikant de slechte economische vooruitzichten. Het Formule 1-team uit het Britse Brackley wordt nu te koop gezet.

VOLLEDIG ARTIKEL

Behoorlijk nieuws! Weer een team minder op de grid, nu niet dat Honda zo'n groot gemis is want ze konden nog geen deuk in een pakje boter rijden. Toch is het vertrek van dit fabrieksteam echt wel een klap voor de F1...na seizoen 2008 zijn er zomaar even 4 auto's minder op de grid. Kans is klein dat men nog voor 2009 een overnemer gaat vinden, lijkt me, want Honda stopt ook met het leveren van motoren. Dus een nieuw team moet van scratch beginnen...

Voor Barrichello lijkt het me over & uit, mag ook wel die kerel heeft zijn tijd gehad. Button moet nog niet op pensioen, maar ook hij gaat volgens mij geen ander zitje vinden. Vraag is nu wat er met Ross Brawn gaat gebeuren, de grootmeester die Ferrari ten tijde van Schumi van de ene zege naar de andere heeft geleid, hij was sinds een jaar pas actief bij Honda.

Persoonlijk hoop ik al een tijdje om een merk uit de VAG groep in de F1 te zien stappen, waaronder Lamborghini of Porsche, maar kans lijkt me nihil...

• Topic Starter Topic Starter
F1-Live.com zei:
Instead, it is understood that Honda team boss and former Ferrari technical director Ross Brawn has arranged that ant potential buyer of the Brackley outfit will be powered by 2.4 litre Ferrari V8s.

Dat gerucht doet de ronde, lijkt me ook best aannemelijk...

Echt balen, maar een logisch besluit.
Formule 1 kost belachelijk veel geld, dus dat is het eerste waar op bezuinigd wordt.

Ik vraag me af wat Toyota gaat doen....

Ik ben benieuwd wanneer er meer sporten en dus meer sponsoren er mee kappe:O

Terug
Naar boven