Fitness Seller

Hoogte boete invoeren S1+??

method

Cool Novice
Waardering
0
Mensen,

Ik heb vorige maand een keer 2x s1+ en 10 x ephedrine HCL besteld.

Ik was al op de hoogte dat dit onderschept was door de douane, maar krijgt mijn moeder vandaag (al) een telefoontje dat deze dus onderschept was en ik met officier van justitie een schikking kon treffen, en er een proces verbaal kon worden opgemaakt.

Iemand ervaring met deze zaken, zoals welk bedrag ik aan boete ongeveer kan verwachten

Volgens mij hoef je geen boete te betalen als je afstand ervan doet.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn moeder had tegen mij gezegd dat er toch een proces verbaal zou worden opgemaakt.

Trouwens wel klote dat ze mijn moeder aan de telefoon hebben gehad, heb nu thuis heel wat uit te leggen :rolleyes:

Vaag dat ze je opgebeld hebben....
Ik kreeg een brief en heb toen zelf moeten bellen.
En idd alleen afstand moeten doen, heb een afstandsverklaring thuis gekregen.

method zei:
Mijn moeder had tegen mij gezegd dat er toch een proces verbaal zou worden opgemaakt.

Trouwens wel klote dat ze mijn moeder aan de telefoon hebben gehad, heb nu thuis heel wat uit te leggen :rolleyes:

Ze hebben de inhoud v/d bestelling niet gemeld aan je moeder neem ik aan dus gewoon zeggen dat je bijv. San Tight oid besteld had(zeg je dat daar naar NL-maatstaven teveel caffeine ofzo inzit, wat misschien wel zo is want ze halen het er echt uit)

Wel zwaar balen voor je :(

Nee, die kerel heeft schijnbaar gezegd dat er 'spierversterkende middelen' in zaten en dat ik maandag ff moest trugbellen.

Ze is nu bang dat ik te obsessief met sport bezig ben :rolleyes: (omdat ik ook altijd veel sport en gezond eet en zo)

method zei:
Nee, die kerel heeft schijnbaar gezegd dat er 'spierversterkende middelen' in zaten en dat ik maandag ff moest trugbellen.

Ze is nu bang dat ik te obsessief met sport bezig ben :rolleyes: (omdat ik ook altijd veel sport en gezond eet en zo)

BAALLUH!!!!! :(

ik hoop niet dat mij zoiets overkomt.

Ik hoop dat alles een beetje goed afloopt, hou ons op de hoogte.

Vandaag de douane terug gebeld, moest ik wat vragen beantwoorden in de trent van 'wist je dat het bestellen van dit soort spullen illegaal is?'.

Hierna kreeg ik te horen dat er een schikkingsvoorstel naar de officier van justitie gaat en ik binnenkort een brief uit leeuwarden kan verwachten (een boete dus).

Hij kon me echter geen indicatie geven van de hoogte van de boete :rolleyes:

Iemand een id?

geen enkel idee...is dat ook niet te vinden via een website van de douane of de overheid? T halve wetboek staat op het internet. www.overheid.nl
wat doen ze eigenlijk met dit soort spullen? vernietigen of .....
i.i.g. veel sterkte, en ik denk dat het heel erg meevalt...je hebt tenslotte geen coke besteld...

BigMaus zei:
geen enkel idee...is dat ook niet te vinden via een website van de douane of de overheid? T halve wetboek staat op het internet. www.overheid.nl
wat doen ze eigenlijk met dit soort spullen? vernietigen of .....
i.i.g. veel sterkte, en ik denk dat het heel erg meevalt...je hebt tenslotte geen coke besteld...

haha neej coke mag tot 1,9 kilo...owneej dat was bij smokkelen via Schiphol.

Maar ik denk dat het ook wel mee zal vallen. Onder de 100 euro gok ik/hoop ik voor je.

Kom mensen geeft Method wat karma...:D

Coke was zelfs 2,9.

Maar ik neem aan dat je gezegd hebt dat je van niets wist. Ik denk dat je tussen de 50 en 70 euro moet rekenen.

Ik heb even in het wetboek gekeken, maximum straf voor dit soort zaken is 6 maanden of een boete van 2500 Euro (ongeveer wetboek noemt bedrag van de derde categorie).

Artikel 3

Het is verboden:

4a. ongeregistreerde farmaceutische specialités en farmaceutische preparaten, dan wel geregistreerde farmaceutische specialités en farmaceutische preparaten, waarvan de inschrijving is geschorst, te bereiden, te verkopen, af te leveren, in te voeren of te verhandelen; b. ongeregistreerde farmaceutische specialités en farmaceutische preparaten ter aflevering in voorraad te hebben. Artikel 31

1. Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij : (Opsomming van alle artikelen) Denk dat S1+ wordt gezien als niet geregistreerde specialite, straf zal niet gelijk max zijn maar het is duidelijk je goed moet oppassen met invoeren van wat voor de Nederlandse wetgeving een geneesmiddel is.

Terug
Naar boven