AndroidHealthClinic

Hormoonbeeld

dave2007

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Goedemorgen,

ik heb aantal dagen geleden een bloedtest laten afnemen en daar komt het volgende bloedbeeld van de hormoonstatus naar voren. Wat vinden jullie ervan en wat zouden jullie eraan doen? Uiteraard krijg ik ook advies van de arts maar misschien zijn hier ervaringsdeskundige. Oh ja amylase is ook verhoogd (165) terwijl de normale range tussen 25 en 100 zit. Belangrijkste punt is eigenlijk behoorlijke lage vrije testosteron.

Alvast bedankt,

Dave

Hormoonbeeld.png

Nouja je zou kunnen proberen om testosteron verlagende voeding te vermijden. Heb is een keer gehoord dat als je bijvoorbeeld veel vlees eet en niet zo veel soja, dat het dan omhoog zou kunnen gaan.

Misschien moet je er even op googlen.

Laatst bewerkt:
Bij mij kwam gister uit de bloedtest dat ik een testosteron level had dat nog net niet dat van een meisje was :o

Moet nu 2 weken goed op mijn voeding letten en dan een 2e bloedtest en als het weer zo laag blijkt te zijn dan zal ik mijn leven lang ecto zijn of wekelijks sustanon moeten zetten.

Maar inderdaad wat Jack zegt er zijn soorten eten die testosteron onderdrukken of juist stimuleren. Zelf moet ik nu elke ochtend 50 mg zink slikken en genoeg groente/fruit eten omdat dat stimulerend werkt op de hormoon aanmaak dus misschien ook een idee voor jou?

Wat zei de huisarts er trouwens van? Neem aan dat je het via de huisarts met een reden hebt laten testen?

Bij mij kwam gister uit de bloedtest dat ik een testosteron level had dat nog net niet dat van een meisje was :o

Moet nu 2 weken goed op mijn voeding letten en dan een 2e bloedtest en als het weer zo laag blijkt te zijn dan zal ik mijn leven lang ecto zijn of wekelijks sustanon moeten zetten.

Maar inderdaad wat Jack zegt er zijn soorten eten die testosteron onderdrukken of juist stimuleren. Zelf moet ik nu elke ochtend 50 mg zink slikken en genoeg groente/fruit eten omdat dat stimulerend werkt op de hormoon aanmaak dus misschien ook een idee voor jou?

Wat zei de huisarts er trouwens van? Neem aan dat je het via de huisarts met een reden hebt laten testen?

Merkte je zelf dan ook iets op van je lage test?

• Topic Starter Topic Starter
Merkte je zelf dan ook iets op van je lage test?

ik merk vooral futloosheid en stemmingswisselingen maar dat kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. Met libido daarentegen is niks mis. Zink pak inderdaad al en genoeg groente en fruit doe ik ook al. Testosteron verlagende voeding zoals overmatig alcohol, soja doe ik niet.

Huisarts zei ook dat ik met mijn spierontwikkeling nooit zo'n lage waarde kan hebben. Komt wel uit de bloedtest maar goed hormoonspiegels kunnen op aantal manier gemeten worden.

Het is vooral die neerslachtige stemming wat mij irriteert. Ben sinds een kleine week aan de slag met euthyrox (50mg) en ik moet zeggen dat ik mij een stuk beter voel. Of dit door de medicatie komt of door geslaagde avonden met nieuwe vriendin moet ik nog afwachten.

Terug
Naar boven