Fitness Seller

HP- RAM vervangbaar?

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Beste dbbérs

Een vraagje voor/namens mijn ouders:

We hebben een:

* HP desktop (middeltower: kleine 40 com hoog)
* HP Pavillon
* Intel inside celeron D
* 4 jaar oud ongeveer.
* pentium 3?
* XP proffesional
* 40 GB
* 128 mb ram geh.

Daar zit nu dus 128 MB RAM in, en hij is gewoon te langzaam, wanneer het op programmas en bewerkingen gaat...

Vraag; kan de 128 mb ram geh. Vervangen worden door een 1 of 2 GB RAM geh. ?

Heb vernomen dat HP nogal ****t up is wanneer het over onderdelen plaatsen gaat. Klopt dit?

Wat kan ik doen,waar moet ik rekening meehouden ...

ze kunnen beter een hele nieuwe pc kopen

ze zijn momentel niet duur

je moet weten welk moederbord je hebt om zo het type nodige geheugen kunnen op te zoeken

met programma's als cpu-z en everest kan je zien wat voor mobo je hebt...

post het type mobo dan

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb geen idee wat voor moederbord erin zit. En die programmas zeggen me ook niets.
Kan ik dit niet gewoon bij configuartie/eigenschappen zien ergens?

Het is al een wat ouder type en denk een Pentium 3.

type HP? mss SD ram maar is niet betaalbaar.. je koopt beter een nieuwe pc
voor 500€ heb je er al eentje zonder scherm

• Topic Starter Topic Starter
Moet voor 1 a 2 GB ram geheigen uitbreidding echt een hele nieuwe pc aangeschaft worden (die 128 mb ram geh. wordt er uit geflikkerd en vervangen door....)?

Is toch ''maar'' een 50-100 euro verhaaltje het vervangen van? das toch altijd minder dan 400-500 euries voor een nieuwe pc :eek:

Ja, je kan je geheugen wel vervangen, is waarschijnlijk gewoon DDR geheugen.

Als ik jou was zou ik twee latjes van 512MB aanschaffen, totaal dus 1024MB.
Soms willen geheugen latjes niet werken op het moederbord, hebben we hier ook gehad, een 1gb latje werkte niet, maar wel twee van 512mb.

Grtz,

als het 128mb is zou het ook best nog sdram geheugen kunnen zijn. Wat voor processor zit er in de comp?

Moet voor 1 a 2 GB ram geheigen uitbreidding echt een hele nieuwe pc aangeschaft worden (die 128 mb ram geh. wordt er uit geflikkerd en vervangen door....)?

Is toch ''maar'' een 50-100 euro verhaaltje het vervangen van? das toch altijd minder dan 400-500 euries voor een nieuwe pc :eek:

Nou, oud geheugen is soms duurder dan een nieuw systeem. Al vanaf 300 euro heb je een gloednieuw systeem, me meer geheugen, en als je eng geheugen hebt zoals dat rottige rambus dat in die van mij zit ben je goedkoper uit met een nieuwe machine (en daarbij, een P3 ... hoeveel geheugen je er ook in stopt, echt snel gaat hij toch niet worden).

mja hij zegt celeron D en pentium 3. Dat zijn al 2 verschillende processoren :D Met zo een systeem loont het eigenlijk de moeite niet. Voor EUR300 heb je al een nieuw systeem dat sneller is en meer geheugen heeft.

Terug
Naar boven