XXL Nutrition

Huidplooimeting

Leonaa

Novice
Waardering
3
Lengte
1m72
Massa
65kg
Bij mij op de sportschool word ik normaliter 'gemeten' met een weegschaal die ook vetpercentage aangeeft. Heb al gelezen dat dit vrij onbetrouwbaar is. Nou heb ik een huidplooimeter gehaald en heeft m'n begeleider een 4 punts meting gedaan. Kwam lager uit dan de weegschaal. Prima alleen nou lees ik ook over het meten bij de benen. Als wij deze meting doen kom ik torenhoog uit, wat niet heel motiverend is.
Welke meting is voor een vrouw het 'beste'?

Maakt niet uit. Gaat erom dat je progressie kunt meten;)

Zat er geen schema/boekje bij met instructie en meetplaatsen?

Je meet niks bij je benen?

• Topic Starter Topic Starter

Jawel hebben we wel gedaan, alleen kwamen we zonder benen op 24.8 en met ergens achterin de 30%.

Op de weegschaal zat ik op 28% een dikke maand geleden.

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

Maakt niet uit. Gaat erom dat je progressie kunt meten;)

Zat er geen schema/boekje bij met instructie en meetplaatsen?

Ja zat erbij hoor, alleen met meerdere meet opties zeg maar.

Op zich maakt t niks uit, zoals Natty zegt gaat t om je progressie.
Je vp is een gemiddelde en als je benen wat dikker zijn dan stijgt dat percentage ook mee natuurlijk.
Ik zou m'n benen mee blijven meten zodat je de vooruitgang daarvan ook mooi in de gaten kan houden.

Wat suus ook zegt. Gewoon meenemen;)

Meeste vrouwen hebben veel vet op de benen met name achter en rond de knieën zie je veel.

Bedankt voor de reacties! Ga komende week nog een meting laten doen en kijken wat daar uitkomt.
Die site en app ga ik dadelijk even bekijken

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Heb de app gedownload, een blijvertje! Goede tip!!

Vandaag op de sportschool via de weegschaal 'gemeten' puur om de vooruitgang te bekijken.
Van 28.1% BF naar 25.3%
Spiermassa van 44.9 kilo naar 46.4

Vorige meting was 19 april, 2 maand geleden. Ik denk dat ik tevreden mag zijn :)

Terug
Naar boven