AndroidHealthClinic

Huisvesting asielzoekers faalt asielcentra's puilen uit

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
http://www.volkskrant.nl/binnenland/opvang-asielzoekers-puilt-uit-door-tekort-woningen~a3939329/

Asielzoekerscentra puilen uit met vluchtelingen die recht hebben op een woning maar die niet krijgen. Van de 25 duizend bewoners van Nederlandse asielzoekerscentra wacht meer dan de helft op een huis van de gemeente.

De gemeenten zeggen dat ze niet genoeg vrijgekomen huurwoningen hebben om aan de vraag te voldoen.

Treurig, kom je met zoveel moeite naar NL (veel bureaucratie) krijg je geeneens een degelijke huur woning en ben je verplicht om in een of ander asielcentra te blijven. Veel langer dan je lief is... Dat was niet de afspraak.

De politiek laat de asielzoeker aan zijn lot over.

media_xl_1098644.jpg

Hoeveel starters zijn er niet die jaren op een wachtlijst terecht komen omdat er niet genoeg plek is voor iedereen?

Wat een gezielepiet weer :o

Hoeveel starters zijn er niet die jaren op een wachtlijst terecht komen omdat er niet genoeg plek is voor iedereen?

Wat een gezielepiet weer :o

dat is ook geen goede zaak. Maar het punt blijft dat als deze mensen hier blijven ze fatsoenlijk dienen te worden gehuisvest

ik weet alleen niet hoeveel hiervan op nationaal niveau word beslist. Volgens mij gaan veel asielzoekers zaken ook op provinciaal/gemeentlijk niveau. Niet alle gemeentes willen volgens mij ook asielzoekers huisvesten

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel starters zijn er niet die jaren op een wachtlijst terecht komen omdat er niet genoeg plek is voor iedereen? Wat een gezielepiet weer :o

Oplossing is simpel, gewone basis huurwoningen bouwen voor mensen die relatief weinig willen maar daar ook relatief weinig voor betalen. Zijn er veel in Nederland die dat willen.

Maar heb het idee dat de overheden liever iedereen aan 'de koop' zien, zullen wel allerlei financiële redenen achter zitten die mij als leek op dat gebied onbekend zijn.

Ik snap dat jullie niet op meer buitenlanders zitten te wachten, maar het zijn wel mensen die vaak alles verloren hebben en heel wat hebben meegemaakt. Gun een ander eens wat :)

Ik vind 'alles verloren hebben' niet voldoende om asiel te geven, er moet sprake zijn van levensgevaar. Natuurlijk zou ik zelf nog verder gaan en dit volledig overlaten aan charity, maar daar zal geen meerderheid voor te vinden zijn.

Het is echter altijd hetzelfde liedje: politici beloven veel (het is toch hun geld niet) en als puntje bij paaltje komt, breken ze hun onuitvoerbare beloften.

Dat hele 'oorlogsvluchtelingen' verhaal is sowieso altijd al overroepen geweest. Want dan zouden we tegenwoordig een andere opmaak van minderheden hebben, alles leidt terug naar het gefaalde 'gastarbeiders' project.

• Topic Starter Topic Starter
http://nieuws.nl/algemeen/20150403/veel-sociale-huurwoningen-verdwijnen-op-vrije-markt/

Kijk dit is het grove probleem, zoals ik hierboven al stelde. Het percentage sociale huur gaat drastisch afnemen, dit terwijl best veel mensen willen huren en zich niet in de schulden willen steken om te kopen.

Dus je hebt asielzoekers die erin moeten, mensen die willen huren uit principe, huren uit noodzaak ($).

Voormalig sociale huur wordt als de eigenaar eruit gaat naar vrije sector (hele hoge huur) of tot koopwoning gebombardeerd. Daarom zeg ik, sociale huur bouwen en veel, gewone standaard degelijke woningen.

D'66 is een partij die mensen graag laat KOPEN. SP is voorstander van sociale huur bouwen.

Vind het overigens schandalig dat het westen het idee heeft dat zij verantwoordelijk zijn voor deze mensen, terwijl de omringende landen van de vluchtelingen vaak bulken van het geld. Tevens passen de vluchtelingen ook veel beter in hun eigen cultuur.
Handen er vanaf trekken, je helpt die mensen echt niet door ze in Nederland te stallen.

Vind het overigens schandalig dat het westen het idee heeft dat zij verantwoordelijk zijn voor deze mensen, terwijl de omringende landen van de vluchtelingen vaak bulken van het geld. Tevens passen de vluchtelingen ook veel beter in hun eigen cultuur.
Handen er vanaf trekken, je helpt die mensen echt niet door ze in Nederland te stallen.

Geen enkel land wil vluchtelingen
Landen en overheden willen hoogopgeleide jonge werkers, slime mensen, ondernemende mensen

Terug
Naar boven