MuscleMeat

Nieuws Huizenbezitters afpersen tot ze hun hypotheek verplicht aflossen!

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
'Alle hypotheken verplicht aflossen'
Zalm: Anders geen belastingvoordeel
Alle huizenbezitters, dus niet alleen de starters, moeten hun hypotheek direct gaan aflossen. Dat bepleit Gerrit Zalm, voorman van ABN Amro, in het AD van vandaag. Wie niet meedoet, moet zijn belastingvoordeel kwijtraken.

Natuurlijk, ik los ook af Nee, slecht plan Ik heb geen hypotheek resultaat
Lees ook
'Aflossen moet de norm worden,' aldus Zalm. Van de 4,3 miljoen Nederlandse woning¬eigenaren heeft 80 procent een hypotheek. Het grootste deel daarvan is een spaarhypotheek.

Zalm zegt een eind te willen maken aan de ongelijke behandeling tussen nieuwkomers en bestaande woningeigenaren. De eerste groep moet vanaf volgend jaar de hypotheek in dertig jaar aflossen. De tweede groep kan dertig jaar hypotheekrente aftrekken zonder één eurocent af te lossen.

'Politiek is er nu overeenstemming dat starters alleen nog een annuïteitenhypotheek kunnen krijgen. Bestaande hypotheken zouden ook daarin moeten worden omgezet.'
De ideeën van de ABN Amro-bestuursvoorzitter vinden weerklank bij de grootste hypotheekverstrekker, de Rabobank. Die spreekt, net als de ING, van 'een interessant voorstel'.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...7/14/Alle-hypotheken-verplicht-aflossen.dhtml

==============================================

Mensen sluiten een contract en houden daar rekening mee en dan heb je dit soort gluiperds die je wel even in de financiele problemen zal brengen.

Only in the Nederlands

Zelfde verhaal met die langstudeerboete toch.

• Topic Starter Topic Starter
Zelfde verhaal met die langstudeerboete toch.

Jepz eigenlijk wel, spelregels veranderen tijdens het spel is wettelijk verboden.
Toch weet de politiek dit soort zaken te winnen wat weer een hoop zegt over ons rechtsysteem.

Punt is dat de banken dan sneller hun geld terug krijgen. Hiermee kunnen kunnen ze weer hogere bonussen uitkeren. Vieze lijer die Zalm. Stem maar lekker VVD mensen!

Voor nieuwe hypotheken lijkt me dit inderdaad een goede verplichting maar voor bestaande hypotheken kun je dit niet maken. Een hoop mensen komen hierdoor in de problemen vrees ik maar ja dat zal Zalm geen ene **** kunnen boeien

:roflol:

Sinds wanneer heeft Zalm wat te zeggen?
Snap niet dat het nieuws is. Wie neemt hem nog serieus.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het zijn gewoon een stelletje ****ing amateurs bij elkaar.

Precies, ze hebben zelf die spaarhypotheken bedacht, want dan konden ze je ook nog een polis aansmeren. Oplichters die banken. Hebben ze die 30 miljard al terug betaald eigenlijk ?

Hoezo los je niet af ? De bedoeling is toch dat je op het eind aflost, maar daar hoor je niemand over.

Iedereen had vroeger een annuitaire hypotheek, tot een jaar geleden werd je voor gek verklaard als je ging aflossen en nu is het weer ineens de enige juiste manier.

Goed idee laten we de woningmarkt die al is ingestort nog verder onderuit halen :rolleyes:

Lol... goeie grap dit

Ik heb ook een voorstel. De lonen van politieke leden met 90% laten dalen zodat deze gelijksvloers met de normale burgers komt, is wel zo eerlijk, policitus is een nutteloze baan die voor 85% bestaat uit, uit je neus vreten.

Tuurlijk, de meeste starters betalen 60% af in 30 jaar met behulp van een spaarhypotheek met NHG. We gaan gewoon voor de volle 100% en kijken hoeveel het er redden: yeah frickin' right! :rolleyes:

Terug
Naar boven