Fitness Seller

Huizenprijzen zakken of stijgen in Nederland ?

Peiling Peiling Huizen prijzen zakken of stijgen in Nederland ?

• Totaal stemmers
    37
  • Peiling gesloten .

olddutch

Monstrous Giant
Waardering
102
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
Denk dat ze ff gaan zakken. Voornamelijk omdat mensen ff wat minder vertrouwen hebben en omdat de rentes stijgen. Dus je gaat nu minder snel een huis kopen, mensen blijven langer met het huis zitten, dus prijzen zullen gaan zakken.

Gewoon nu ff blijven zitten en als we straks echt in een dip komen duur huis kopen:D

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat ze ff gaan zakken. Voornamelijk omdat mensen ff wat minder vertrouwen hebben en omdat de rentes stijgen. Dus je gaat nu minder snel een huis kopen, mensen blijven langer met het huis zitten, dus prijzen zullen gaan zakken.

Gewoon nu ff blijven zitten en als we straks echt in een dip komen duur huis kopen:D

ja goed, maar als de dip komt zijn niet alleen de dure huizen goedkoper, maar je eigen huis is dan ook minder waard...
Of je moet flink wat poet achter de hand hebben

Hoop en denk dat ze zullen blijven stijgen.

Laatst bewerkt:
In Nederland is veel te weinig ruimte om te bouwen, dus de huizen zullen hun waarde wel houden lijkt me. + Er is veel vraag naar woonruimte.

In Nederland is veel te weinig ruimte om te bouwen, dus de huizen zullen hun waarde wel houden lijkt me. + Er is veel vraag naar woonruimte.

als de rente boven de 12% stijgt, interesseert het niemand meer of er veel of weinig ruimte in NL is.
Veel mensen kunnnen het dan niet meer betalen, en de banken willen toch hun poen.

Hiermee is ook alles gezegd, de prijzen in NL zijn niet zo overrated en opgeblazen als elders in de wereld.

ik denk dat de markt ooit in gaat storten vooral als ze aan de rente aftrek gaan komen

ik denk dat de markt ooit in gaat storten vooral als ze aan de rente aftrek gaan komen

denk niet dat dat de reden gaat zijn,
is in Duitsland, rond 10 jaar geleden ook zo geweest, geen rente aftrek meer mogelijk (vroeger paragraaf &10 E in het Duitse belastingstelsel) daarna een soort subsidie en sinds een paar jaar helemaal niks meer.
De Huizen staan nu nog ongeveer op het zelfde niveau als toen.

Dalen op lange termijn, vergrijzing ----> minder inwoners ---> minder huizen nodig.

Momenteel worden niet eens alle nieuwbouw huizen meer verkocht, dus de vraag is al lager dan het aanbod (of in elk geval het juiste aanbod).

Denk toch echt dat de klad er in komt te zitten.

En als mijn huis van 250 mille dadelijk nog maar 125 mille waard is, en een huis van 500 nog maar 300 koop ik toch die van 300;)

Prijzen blijven stijgen.

En als mijn huis van 250 mille dadelijk nog maar 125 mille waard is, en een huis van 500 nog maar 300 koop ik toch die van 300;)

Makkelijk gezegt als gedaan.
Even uitgaande van een full-hypo, heb je dan voor het nieuwe huis een hypo nodig van 425,- (125 nog van de oude hypo + 300 voor het nieuwe huis)
en als de rente dan op 12% staat ......
of je moet een hoop eigen cash(of andere waarden als cash ) hebben

Dalen op lange termijn, vergrijzing ----> minder inwoners ---> minder huizen nodig.

heb jij een grafiek of iets dergelijks van hoe het aantal inwoners verdeeld is in Nederland qua leeftijd? Al die babyboomers hebben zelf toch ook kinderen en die ook weer...hoezo zouden er dan als de babyboomers dood gaan ineens minder mensen rondlopen? ik denk niet dat er meer 40-60 jarigen in Nederland zijn dan 20-40 jarigen

Makkelijk gezegt als gedaan.
Even uitgaande van een full-hypo, heb je dan voor het nieuwe huis een hypo nodig van 425,- (125 nog van de oude hypo + 300 voor het nieuwe huis)
en als de rente dan op 12% staat ......
of je moet een hoop eigen cash(of andere waarden als cash ) hebben

Jij gaat er idd van uit dat ik het volledige bedrag geleend heb en dan ook nog eens niks heb afgelost;)

Ben zelf werkzaam in vastgoed. Voor Nederland weet ik niet wat er te gebeuren staat, maar in ieder geval is er in ons werkgebied een grote variatie.

Over het algemeen blijven in Europa prijzen gehandhaaft en stijgen die nog sterk.
Spanje stabiliseert zich door de recente dip, maar andere landen als Turkije, Italië, Griekenland en Cyprus is de waardevermeerdering onafgebroken.

Hier in België swingen de vastgoedprijzen ook de pan uit. De stijging valt nu min of meer stil, omdat steeds minder mensen kunnen kopen, maar de makelaars verwachten geen dramatische dalingen in ieder geval.

Wat ik wel weet is dat in Nederland niet meer aangeraden wordt om te kopen maar om te huren. Ook logisch, want wie kan het nog betalen dezer dagen van economische crisissen....?

Dus infeite als je iets wil kopen en je een centje over hebt staan, koop niet in BE of NL, maar in het buitenland zodat je een return on investment hebt en wie weet later bij verkoop dat je in je thuisland er iets leuks mee kunt kopen.

grtz

heb jij een grafiek of iets dergelijks van hoe het aantal inwoners verdeeld is in Nederland qua leeftijd? Al die babyboomers hebben zelf toch ook kinderen en die ook weer...hoezo zouden er dan als de babyboomers dood gaan ineens minder mensen rondlopen? ik denk niet dat er meer 40-60 jarigen in Nederland zijn dan 20-40 jarigen

Vergrijzing is idd een overhyped probleem. Dadelijk als er gemiddeld 2 kids per gezin geboren gaan worden blijft het natuurlijk in evenwicht. Elke 25 jaar komen er dan 2 bij en gaan er 2 dood.

Snap dat probleem ook niet zo.
De gezinnen van 8 kinderen zijn over 20 jaar allemaal weg en dan is ook de vergrijzing weg;)

Tenminste als onze allochtone medemens niet te veel doorfokken:D

Amsterdam blijft stijgen:).

Terug
Naar boven