XXL Nutrition

Hulp gevraagd...

Ytowa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
64kg
Dag,

Ik ben een kerel van 21j, ben 1,87m en weeg slechts 64kg. Ik speel basketbal op een degelijk niveau, train 3x per week en speel 2wedstrijden per weekend. Nu zou ik graag wat spiermassa/kracht willen bijkrijgen. Ik heb een tijdje geleden al eens meer dan een half jaar gefitnessed maar dat hielp mij niet met massa bij te winnen... Ik werd wel merkbaar sterker maar ik werd niet breder. Nu vroeg ik mij af of jullie wat advies hebben om mij te helpen? Ik heb van kameraden gehoord dat whey hun wel goed helpt om een beetje breder te worden, dat dit ook een goed supplement is omdat je vaak te weinig eiwit opneemt... Nu heb ik wel geen tijd meer om naar de fitness te gaan owv school en basket samen. Nu vroeg ik mij af of whey dan eigenlijk ook effect heeft? Ik doe wel een hele reeks oefeningen thuis nog iedere dag: pompen, situps, optrekken, en het air-alert programma als iemand dit kent. Graag had ik ook wat voedingstips gekregen want maakt niet uit wat ik eet ik kom niets bij... Ik mag echt een hele week frit eten en er komt geen gram bij... best frustrerend :) Op school is ook ooit eens mijn vetpercentage gemeten en dat was toen net geen 5%, nu weet ik niet of dat 100% betrouwbaar is maar het zal er toch niet hard van afwijken... Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen, alvast bedankt!

Wie gaat hier serieus op reageren?
Je bent pas de 1032430e die zo'n topic aanmaakt en beweerd niet aan te kunnen komen en niet fatsoenlijk traint en eet en maar vraagt of je breder wordt van whey.
Schaam je.

skinnie zegt: ik niet!

• Topic Starter Topic Starter
Wie gaat hier serieus op reageren? Je bent pas de 1032430e die zo'n topic aanmaakt en beweerd niet aan te kunnen komen en niet fatsoenlijk traint en eet en maar vraagt of je breder wordt van whey.
Schaam je.

sorry dat ik niet alles weet net als jij

Wie gaat hier serieus op reageren?
Je bent pas de 1032430e die zo'n topic aanmaakt en beweerd niet aan te kunnen komen en niet fatsoenlijk traint en eet en maar vraagt of je breder wordt van whey.
Schaam je.

+1

Of gebruik zoekfunctie, of face the real world en ga meer eten ;)

Zoek het probleem toch bij je eten, en gun het tijd. Supplementen zijn geen wondermiddel, en je doel is vaak haalbaar na lange tijd hard werken.

Nu als ik even logisch redeneer is Whey een eiwit supplement ja, en eiwit is het grootste bestanddeel van spieren, dus whey zal je spierherstel bevorderen, maar na een training heb je zoiets als supercompensatie, dus als je meer eiwit ter beschikking hebt helpt dit dan niet om makkelijker iets meer spieren te krijgen na training?

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Zoek het probleem toch bij je eten, en gun het tijd. Supplementen zijn geen wondermiddel, en je doel is vaak haalbaar na lange tijd hard werken.

Daarom vroeg ik ook of iemand daar wat tips rond had bij het eten, maar als je al zolang geen gram bijkomt is het raar om te denken dat het aan het eten ligt...

Daarom vroeg ik ook of iemand daar wat tips rond had bij het eten, maar als je al zolang geen gram bijkomt is het raar om te denken dat het aan het eten ligt...

Als iedereen aankomt van veel eten, en jij niet.. dan ligt het juist wel aan jou toch? ;) dus is het niet raar om te denken dat het aan het eten ligt.

Gebruik de zoekfunctie even gozer.
Maak eerst een goed voedingsschemavoordat je aan supplementen gaat beginnen, is anders weggegooid geld.

succes

Als iedereen aankomt van veel eten, en jij niet.. dan ligt het juist wel aan jou toch? ;) dus is het niet raar om te denken dat het aan het eten ligt.

Gebruik de zoekfunctie even gozer.
Maak eerst een goed voedingsschemavoordat je aan supplementen gaat beginnen, is anders weggegooid geld.

succes

Ok ik zal er eens achter zoeken, bedankt! toch 1 normaal antwoord gekregen, is het nu zo raar dat ik niet eerst 10.000 posts ga lezen maar gewoon mijn vraag stel? mja bedankt!

als je al zolang geen gram bijkomt is het raar om te denken dat het aan het eten ligt...

En toch is het ZO simpel.

Daarom vroeg ik ook of iemand daar wat tips rond had bij het eten

eet meer.

En doe fatsoenlijke krachttraining zover de basketbaltraining dat toe staat (veel basketballers-ers zie ik het vooral off-season doen trouwens.)

2 wedstrijden + 3 trainingen + krachttraining + thuis pompen is al snel te veel om van te kunnen herstellen en van te weinig herstel wordt je zeker niet sterker en groter.

• Like
Waarderingen: keys

eet meer.

En doe fatsoenlijke krachttraining zover de basketbaltraining dat toe staat (veel basketballers-ers zie ik het vooral off-season doen trouwens.)

2 wedstrijden + 3 trainingen + krachttraining + thuis pompen is al snel te veel om van te kunnen herstellen en van te weinig herstel wordt je zeker niet sterker en groter.

+1. zeker waar. Vooral over rust. Trainen=kapotmaken Rust=groeien

eet meer.

Daarom dacht ik dus dat een whey supplement mij kon helpen, ik heb normaal zeer veel spierafbraak heb... krachttraining heb ik gedaan in offseason maar misschien was de duur te kort om echt resultaat te zien maar op 5 maanden zou je normaal toch effect moeten zien... Is het niet bijna onmogelijk om zoveel eiwitten uit gewone voeding te halen? Ik heb geen zin om 's per dag >10 eieren te eten zoals hier in sommige topics beschreven staat. Bedankt voor je reactie!

Daarom dacht ik dus dat een whey supplement mij kon helpen, ik heb normaal zeer veel spierafbraak heb... krachttraining heb ik gedaan in offseason maar misschien was de duur te kort om echt resultaat te zien maar op 5 maanden zou je normaal toch effect moeten zien... Is het niet bijna onmogelijk om zoveel eiwitten uit gewone voeding te halen? Ik heb geen zin om 's per dag >10 eieren te eten zoals hier in sommige topics beschreven staat. Bedankt voor je reactie!

Hoeveel gram eiwit krijg je nu op een dag binnen ?

Geen flauw benul van, hoe bereken je zoiets? Ik weet echt nog van niets sorry ???

Bekijken wat je binnenkrijgt en per product uitzoeken hoeveel eiwitten erin zitten. Dit kun je aanvullen met whey, maar niet alleen op whey leven. Denk hierbij aan kwark, kip, tonijn, melk.

Bekijken wat je binnenkrijgt en per product uitzoeken hoeveel eiwitten erin zitten. Dit kun je aanvullen met whey, maar niet alleen op whey leven. Denk hierbij aan kwark, kip, tonijn, melk.

Ok bedankt, proberen eens uit te rekenen vanavond wat ik vandaag dan heb binnengekregen.

Ok ik zal er eens achter zoeken, bedankt! toch 1 normaal antwoord gekregen, is het nu zo raar dat ik niet eerst 10.000 posts ga lezen maar gewoon mijn vraag stel? mja bedankt!

Geen probleem uiteraard.

Het is een beetje logisch toch.. Je bent waarschijnlijk op google gaan zoeken, toen ben je op dit forum terecht gekomen d.m.v. 'tags' waar jij op zocht.
Dus dat houd in dat er al post waren geplaatst over jou onderwerp.

Alles wat je zoekt is vast al wel eens voorgekomen, daarom kun je het beste de zoekfunctie gebruiken (http://forum.dutchbodybuilding.com/zoeken/)

Een walhalla voor al je antwoorden.

succes.

Geen probleem uiteraard.

Het is een beetje logisch toch.. Je bent waarschijnlijk op google gaan zoeken, toen ben je op dit forum terecht gekomen d.m.v. 'tags' waar jij op zocht.
Dus dat houd in dat er al post waren geplaatst over jou onderwerp.

Alles wat je zoekt is vast al wel eens voorgekomen, daarom kun je het beste de zoekfunctie gebruiken (http://forum.dutchbodybuilding.com/zoeken/)

Een walhalla voor al je antwoorden.

succes.

Ik had al wat rondgekeken hier maar het is echt een hele hoop wat hier op het forum staat, de ene zegt dit de andere dat, daarom probeerde ik wat specifiek advies te winnen, maar ik zal er aan denken!

Ik had al wat rondgekeken hier maar het is echt een hele hoop wat hier op het forum staat, de ene zegt dit de andere dat, daarom probeerde ik wat specifiek advies te winnen, maar ik zal er aan denken!

Oke, daar kan ik me in vinden. Dat probleem heeft iedereen wel eens denk ik.

Maargoed.. nu eerst maar eens aan de gang met een voedingsschema;)

Terug
Naar boven