XXL Nutrition

hulp nodig, kan me pc niet in elkaar zetten

Little Daddy

Monstrous Giant
Waardering
711
yo, uit mn voeding kwamen er meerdere kabels, 1 voor de moederbord zelf maar er moeten daar 2 kabels terwijl er 1 moederbordpower pin is, op de ene kabel staat 20+ en op de andere 4+, waar moet de 4+ in?

Heeft je mobo een 24-pins aansluiting? Zo ja, ernaast.

Zo een bedoel je?
EG495AX-VE_20+4-pin.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Yo, thx heb het nu kunnen fixen, alleen ik zoek nu de powerpin op mn moederbord, heb alle onderdelen niet in mn kast gedaan omdat ik eerst wil weten of alles werkt maar nu wil ik hem opstarten maar kan de pin niet vinden, hoe heet het?

Yo, thx heb het nu kunnen fixen, alleen ik zoek nu de powerpin op mn moederbord, heb alle onderdelen niet in mn kast gedaan omdat ik eerst wil weten of alles werkt maar nu wil ik hem opstarten maar kan de pin niet vinden, hoe heet het?
`PWR` rechts onder aan het moederbord , soms zijn ze gekleurd in het rood...

`PWR` rechts onder aan het moederbord , soms zijn ze gekleurd in het rood...
Kn mn pc gewoon niet opstarten:rolleyes:

Heb alles goed aangesloten alleen ik twijfel dus aan die ''reset'' '''power'' knop, doe precies volgend mn handleiding maar de pc start gewoon niet op. Heb ik perongeluk mn mobo gesloopt? mn grafisch kaart geeft wel licht etc dus de mobo zal niet stuk zijn..

Pas hier mee op ja, je mobo is zo gesloopt.

Zet hem pas aan als je zeker weet dat je alles hebt aangesloten.

Ga er gewoon heel rustig voorzitten en kijk alles goed na, want als het goed is kan je geen verkeert stekkertje op een blokje drukken. ( tenzij je bijvoorbeeld een 2 pins connector hebt en die op een 4 pins aansluiting doet op je mobo, maarja dat is vanzelfsprekend.

Dus ik raad je aan om alles even uit elkaar te halen ( uiteraard voorzichtig ) en dan even alles uitzoeken.

En je mobo kan serieus alleen al kapotgaan door het aanraken ervan ( daarom word ESD veilig in elkaar zetten aangeraden ) Want zoals je zelf al denk ik wel wist draagt elk mens stroompjes op zich, en er hoeft maar 1 verkeert stroompje op je moederbord te komen en het kan afgelopen zijn.

Zet hem pas aan als je zeker weet dat je alles hebt aangesloten.

Ga er gewoon heel rustig voorzitten en kijk alles goed na, want als het goed is kan je geen verkeert stekkertje op een blokje drukken. ( tenzij je bijvoorbeeld een 2 pins connector hebt en die op een 4 pins aansluiting doet op je mobo, maarja dat is vanzelfsprekend.

Dus ik raad je aan om alles even uit elkaar te halen ( uiteraard voorzichtig ) en dan even alles uitzoeken.

En je mobo kan serieus alleen al kapotgaan door het aanraken ervan ( daarom word ESD veilig in elkaar zetten aangeraden ) Want zoals je zelf al denk ik wel wist draagt elk mens stroompjes op zich, en er hoeft maar 1 verkeert stroompje op je moederbord te komen en het kan afgelopen zijn.

Had op youtube gezien dat als je even metaal aanraakt dat je stroom geleid en zo aan je moederbord kon zitte, heb pics gemaakt kan het hier etten als mensen het willen? Als ik alles aanzet dan geeft mn grafische kaart alleen licht dus ik moet mn moederbord opstarten maar even sukkelen welke pin het exact is

Kan mn moederbord nu niet opstarten alles zit erin maar start niet, ik hoor dat elke moederbord een lampje heeft is dat waar? kan mijne niet vinden man hoop niet dat die stuk is ondanks ik als een non te werk ging qq

Ik had vorige week nog hetzelfde probleem met een ombouw projectje. Nieuwe voeding en kast gehaald, en al het overige van een 'oude' pc overgezet. Ging niet aan zoals bij jou.. Heb toen ook lopen puzzelen met al die front panel aansluitingen (reset/power etc). Lampje op het mobo brandde wel, maar ging gewoon niet aan. Paperclip test gedaan om die nieuwe voeding te testen, maar niks.. Toen de oude voeding aangesloten, werkte alles dus wel! Bleek uiteindelijk die nieuwe voeding dus de boosdoener te zijn geweest (dead on arrival denk ik).

Staat er op het mobo niet aangegeven hoe je die kabels moet aansluiten? Eventueel ff voorbeelden zoeken op google van die aansluitingen op je moederbord (verschilt per merk/type moederbord). Verschil tussen + en - is soms wel erg moeilijk te vinden..

Ik had vorige week nog hetzelfde probleem met een ombouw projectje. Nieuwe voeding en kast gehaald, en al het overige van een 'oude' pc overgezet. Ging niet aan zoals bij jou.. Heb toen ook lopen puzzelen met al die front panel aansluitingen (reset/power etc). Lampje op het mobo brandde wel, maar ging gewoon niet aan. Paperclip test gedaan om die nieuwe voeding te testen, maar niks.. Toen de oude voeding aangesloten, werkte alles dus wel! Bleek uiteindelijk die nieuwe voeding dus de boosdoener te zijn geweest (dead on arrival denk ik).

Staat er op het mobo niet aangegeven hoe je die kabels moet aansluiten? Eventueel ff voorbeelden zoeken op google van die aansluitingen op je moederbord (verschilt per merk/type moederbord). Verschil tussen + en - is soms wel erg moeilijk te vinden..
Ik wil nu even eerst kijken of mn voeding of moederbord wel werkt, als je stroom aanzet hoort dat fan van je voeding al auto te draaien en ik zie geen lampje op mn moederbord..

Google even op paperclip test! Als je jouw voeding wilt testen, dan moet je deze (niet aangesloten op het mobo) testen, door middel van een paperclip de groene en een zwarte draad van de 20-24 pins aansluiting te verbinden (dus gewoon in de connector steken). Op je voeding moet je alleen een fan of een hdd aansluiten, en als het goed is, zou de fan dus moeten gaan draaien. Indien niet, dan ligt het dus zeker aan je voeding :)

Moederbord testen, tja dat wordt denk ik gewoon de 20-24 pins aansluiten en de 4 of 8 pins atx 12v, en dus zeker weten dat je de power, reset, hdd led en power led juist hebt aangesloten. Als het werkt, moet je op zijn minst een piepje o.i.d. horen van de bios

Kan ik mijn fan direct aansluiten op mn voeding? dan hoort mn fan te gelijk te draaien?

Lol ik weet denk ik al wat het is.

Je moet er RAM geheugen in hebben

Zit je ram er NIET of NIET goed in dan start de pc nooit op.

Gr

Lol ik weet denk ik al wat het is.

Je moet er RAM geheugen in hebben

Zit je ram er NIET of NIET goed in dan start de pc nooit op.

Gr

weet zkr dat die er goed in zit, maar als je je casefan direct aan je voeding aansluit hoort dat toch automatisch te draaien? zoja is mn gloednieuwe voeding stuk..

Heb je met die PWR / Reset / led pins een beetje verschillende posities geprobeerd?

Ken er niet veel van, maar heb ooit iets gelezen over dat je statisch geladen kan zijn en hierdoor je mobo kan vernken :dunno:

Heb je met die PWR / Reset / led pins een beetje verschillende posities geprobeerd?
Yup, echt over 9000 keren zelfs :rolfol:

Ken er niet veel van, maar heb ooit iets gelezen over dat je statisch geladen kan zijn en hierdoor je mobo kan vernken :dunno:
Raak steeds metaal aan om mezelf te ''dischargen'' en lees dat de moederborden van tegenwoordig niet snel stuk gaan als je ze aanraakt..

Terug
Naar boven