XXL Nutrition

I.P.nummer

SAHR

Advanced Bodybuilder
10 media-items
Waardering
1
Van een computer kunnen ze het ip nummer achterhalen, dat weten we allemaal.
Tevens ook het adres waar die computer staat.

Hoe zit dat met laptops, die zijn verplaatsbaar.

Wie heeft daar het antwoord op ze kunnen toch nooit exact bepalen waar die staat, als ie om de dag word verplaatst?

Toch?

Je laptop zit "vast" aan een modem en dat maakt niet uit of het draadloos is of niet, maar dan heb je alsnog een IP adres hetzij wisselend als je hem weer op een andere modem aansluit.

• Topic Starter Topic Starter
En met zo'n kaartje dan? Die heb ik voor draadloos binnen met het kastje in verbinding te staan.

Je kunt ook buiten ronrijden met je laptop, veel mensen hebben het toch niet beveiligd, en kun je via hun inloggen??

En met zo'n kaartje dan? Die heb ik voor draadloos binnen met het kastje in verbinding te staan.

Je kunt ook buiten ronrijden met je laptop, veel mensen hebben het toch niet beveiligd, en kun je via hun inloggen??

Maar dat is strafbaar en de boetes zijn niet mis!

Volgens mij valt dat wel mee! Als jij op de open verbinding van je buurman gaat zitten is dat volgens mij niet strafbaar!
Je zal er in ieder geval geen celstraf voor krijgen.

Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het is dus wel strafbaar! Heeft met priverecht te maken. Celstraf niet, maar een paar honderd euro boete wel.

haha, laptops hebben ook gewoon 1 IP nummer naar mijn weten hoor ;)
wel grappig bedacht omdat laptops inderdaad mobiel zijn.
maar ze hebben gewoon 1 IP.

als je je IP wilt weten:
www.watismijnip.nl -> 195.60.212.51

even voor alle duidelijkheid..
80% van de bevolking heeft een dynamisch IP adress (telkens je verbinding maakt met ISP = nieuw IP)
bedrijven meestal een statisch IP

Meeste hebben juist een vast ip-adres. Ik kan het weten, de meesten hier hebben ook een vast ip-adres. Je hebt in principe dan wel een dynamisch ip-adres maar de lease is meestal vrij lang en bij vernieuwe van de lease krijg je vaak gewoon je vorige ip-adres terug van de DHCP-server.

Vast ip dus, niet statisch wat ook echt vast inhoudt omdat het IP-adres hard is geregistreerd op een server.

Idd ... Laptops kunnen ze in zoverre achterhalen zolang ze via steeds dezelfde router verbinding maken met het net...

Dat IPnummer is net als een soort huisadres, bij de meeste ADSL providers is dit een vast nummer wat altijd aan jouw gekoppelt word op het moment dat je je router of pc met ADSL modem op start...

Kabelproviders (zoals UPC) werken / hebben een tijdje gewerkt met dynamische IP's (ik weet niet of dat nu nog zo is, zelfde geld voor @ sloom) Dat je bij elke router-reboot een ander IP toegewezen kreeg...

Betreden van onbeveiligde draadloze netwerken is inderdaad strafbaar en je kunt daar een flinke boete voor krijgen, valt ook onder de wet schending privacy.

Ook bij inbellen met een analoog of ISDN modem krijg je een IPadres toegewezen, dit is ook elke keer een dynamisch ander IPadres, echter word bij de provider wel gegevens opgeslagen wanneer je welk IPadres had (ze zijn daartoe verplicht) ditzelfde geld voor kabel providers die ook met dynamische adressen werken ...

Deze gegevens worden namelijk gekoppelt aan het zogenaamde MAC-adress van je router/modem, een MAC-adres is een hardware adres die vast in je hardware zit ingebakken. dit nummer bestaat uit 6 partjes van 2 alfanummerieke karakters, te weten 0-9 en A-F... dit bestaat uit de volgende indeling xx-xx-xx-xx-xx-xx

Als je een commande prompt opent (start-> uitvoeren- command <ENTER> )
en je tikt daarin ipconfig /all .. dan kun je dit zogenaamde MAC-adress bekijken van jouw netwerkkaart of modem.

Misschien een wat uitgebreide uitleg, maar het maakt het verhaaltje compleet.. ik rommel nu meer dan 10 jaar met netwerken dus jah, ik kan daar wel redelijk wat over vertellen :D

Voor nederland kan ik niet spreken, maar in Belgie heeft de grote meerderheid een dynamisch IP enkel bedrijven en PRO abonnementen gebruiken vaste adressen..

Terug
Naar boven