XXL Nutrition

Idee / voorstel

Gertuss

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik zat gisteren lekker in de zon, toen ik mij ineens wat bedacht.

Is het misschien een idee om resultaten van de meest gebruikte kuren hier te verzamelen, dit te verwerken in bijvoorbeeld spss (voor statistieken) en dan dat resultaat hier overzichtelijk te posten? Hiermee krijg je uiteindelijk een duidelijk overzicht (stickie?) wat je met welke kuur kunt verwachten en kun je ze onderling vergelijken. Qua gegevens denk ik aan: gewicht, vetpercentage, vvm, 1rm van bench, squat en deadlift. Toevoegingen zijn welkom.

Voorbeeldje hieronder:

We starten een topic over winstrol only oral, 6 weken, met de nakuur novaldex. Als je deze kuur hebt gedaan, post je het volgende:

Week 0 (=dus vlak voordat je begint)
Lengte
Gewicht
Vetpercentage
Bench pr
Squat: pr
Deadlift pr

Week 8 (=laatste dag kuur)
Gewicht
Vetpercentage
Bench pr
Squat pr
Deadlift pr

Laten we zeggen, 20 (hoe meer hoe beter) man dumpt hun gegevens en natuurlijk allemaal het liefst gewoon eerlijk. Deze gegevens worden verwerkt en je krijgt een gemiddelde van de resultaten die zijn geboekt. Als je dit bij verschillende gangbare kuren doet, dan krijg je uiteindelijk een overzicht per kuur, wat er gemiddeld wordt behaald met de kuur.

De betrouwbaarheid is niet erg hoog, maar als veel mensen eerlijk hun gegevens noteren wordt deze wel beter en misschien wel statistisch significant. Factoren als voeding laten we er buiten, hoewel deze natuurlijk wel veel invloed heeft, maar dat kan worden genoteerd in de discussie (we kunnen er een soort "wetenschappelijk" onderzoekje van maken)

Wat denken jullie, is dat een idee?

Niet echt bijzonder zo'n overzicht. Van die 20 man hebben de helft de voeding niet in orde, nog een deel heeft fakes en t andere deel heeft een k*t kuur in elkaar gezet. Hou je misschien 2 goede reviews over, niet echt boeiend dus.

En 3/4 meet zijn vet op met een weegschaal of zo een dom ding dat je in je handen houdt

• Topic Starter Topic Starter
Niet echt bijzonder zo'n overzicht. Van die 20 man hebben de helft de voeding niet in orde, nog een deel heeft fakes en t andere deel heeft een k*t kuur in elkaar gezet. Hou je misschien 2 goede reviews over, niet echt boeiend dus.

Daar zit en kern van waarheid, maar ook dat is maar een aanname. Tuurlijk is de betrouwbaarheid veel groter wanneer je zeker weet dat iedereen hetzelfde binnen krijgt (en dus bijvoorbeeld geen fake) en qua voeding goed eet.

Toch verwacht ik wel dat er een redelijke inschatting kan worden gemaakt wat je er aan hebt. Stel bij vvm, 3 kilo is het slechtste resultaat, 8 kilo het beste en het gemiddelde 5 kilo. Dan kun je wanneer je dit kuurtje wilt doen, rekening houden dat als je het verkloot je 3 kilo aankomt en als je het goed aanpakt toch zo'n 5 kilo kunt pakken met een uiterste van 8.

Het geeft volgens mij een veel beter overzichtelijker en beter beeld.

8 kilo vvm :roflol:

ja was mij duidelijk;)

Maareuh, ik zie dat dit al een aantal maal bekeken is maar verder niet gereageerd is... betekend dat een faal?:P

klopt het dat winstrol meer voor droge spiermassa is, dan is het voor mij als ik het ooit ga doen de meest logische in ieder geval:P

Terug
Naar boven