AndroidHealthClinic

Ielja Strik zondag 6 juni 19.00 op SBS!

huggybear1968

Monstrous Giant
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.220
Lengte
1m85
Massa
150kg
Voor de liefhebbers:

Aanstaande zondag 6 Juni zal er op SBS om 19.00 in het programma "De 25", de meest opvallende kampioenen aller tijden ook een reportage van Ielja Strik te zien zijn! :)

Haar zegenreeks is op zijn minst gezegd erg indrukwekkend te noemen: Ielja is liefst 10x op rij Nederlands Kampioen PL, heeft inmiddels 3 wereldtitels PL, 5 europese titels PL, 7 wereldtitels BP en een wereldrecord Bench Press met 183kg op haar naam staan in de -90kg klasse bij dames (IPF/EPF/NPB) :eek:!

Mooi resultaat
(Daar kan slechts een enkele voetballer of tennisser aan tippen...)

• Topic Starter Topic Starter
Mooi resultaat
(Daar kan slechts een enkele voetballer of tennisser aan tippen...)

Dat klopt, maar helaas heeft Ielja niet de status die een voetballer of tennisser heeft, en moet zij in tegenstelling tot zulke sporters die vaak miljoenen verdienen op de "kleintjes" letten.
Het komt nog zover dat zij uit eigen zak de reis- en verblijfskosten van internationale wedstrijden kan betalen.
De subsidie die de NPB hiervoor kreeg is namelijk komen te vervallen :(.

Dat klopt, maar helaas heeft Ielja niet de status die een voetballer of tennisser heeft, en moet zij in tegenstelling tot zulke sporters die vaak miljoenen verdienen op de "kleintjes" letten.
Het komt nog zover dat zij uit eigen zak de reis- en verblijfskosten van internationale wedstrijden kan betalen.

Dat is exact wat ik bedoelde, maar niet duidelijk heb geschreven. :o
Zij, en vele anderen, moeten er elk in hun eigen sportgebied echt voor vechten, met véél persoonlijke offers, om Nederland (of België) te kunnen (mogen?) verdedigen. Nederland zou Ielja op de blote knietjes mogen bedanken voor de prestaties die ze levert.

Respect vooral omdat dit puur natuur gedaan is!

inderdaad, de prestaties en inspanningen die je moet doen voor voetbal bijv, zijn niet te vergelijken met iemand die PL / Sterkste Man wedstrijden draait. Volgens mij is het in het Oostblok wat dat betreft beter geregeld, die kunnen leven van de krachtsport, als ik me niet vergis: mits je op dergelijk hoog niveau zit uiteraard.

De enige sport naast krachtsporten waarvan ik denk die het wel verdienen om veel geld te verdienen is wielrennen. Kijk bijv naar de tour de france, dat is ook echt onmenselijk.
Een voetballer wacht op een bal en schiet m in het net. Om vervolgens weer een half uurtje rond te lopen.

belachelijk gewoon dat die subsidie is komen te vervallen, zulke toppers moeten toch ondersteund worden !!

ik las het net in de flex ja,van haar WR bench , wat een prestatie voor n vrouw :thumbup:

Respect vooral omdat dit puur natuur gedaan is!

Ik vind het jammer dat dit nu ter sprake komt :(.
Als iemand een topic maakt over een bijzondere gebeurtenis in de Strongmanwereld is er niemand wat zulke reacties schrijft.

Ik heb me verder niet verdiept in jouw stats beste itachi, maar ik proef toch een bepaalde afgunst.
We zouden blij moeten zijn dat we een atleet in NL hebben van dit niveau!
Gelukkig zijn de meeste reacties dan ook overwegend positief.

Wellicht interessant om te weten is dat Ielja aan wedstrijden doet die onder auspiciën van de IPF vallen (d.w.z. dopinggecontroleerde wedstrijden).
Het zou een utopie zijn om te beweren dat er binnen de gelederen van de IPF zich geen atleten bevinden die er de voorkeur aan geven om AAS te gebruiken. Maar er wordt in elk geval streng op gecontroleerd! Ieder jaar zijn er helaas ook binnen de IPF atleten die positief reageren op een controle.
Ik weet toevallig dat Ielja al vele tientallen controles inmiddels gehad heeft, en niet alleen maar op wedstrijden.
Atleten van zo'n niveau worden random gecontroleerd, d.w.z. dat je het hele jaar door onaangekondigd een controle kunt krijgen.
Ielja's uitslag was altijd negatief (d.w.z. dat er geen sporen van verboden middelen in haar urine/bloed) te vinden waren.
En de verhalen die je op internet aantreft over hoe makkelijk je een dopingcontrole wel niet kunt manipuleren zijn een broodje aap verhaal.
Er zijn genoeg gasten die beweren dat zo'n controle niets voorsteld en dan vervolgens bij de eerste de beste controle wel door de mand vallen!

Het is in NL gelukkig nog altijd zo dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is...zolang Ielja dus negatieve dopinguitslagen heeft is ze voor mij inderdaad clean ofwel puur natuur!

Ik vind het dan ook heel negatief dat er halve waarheden en hele leugens worden geuit over bepaalde atleten...laten we ons niet bezig houden met het uiten van vermoedens of het verspreiden van roddels en achterklap.
Laten we eens meer respect hebben voor de prestaties van onze atleten!
Vergeet niet dat krachtsportatleten er heel veel voor moeten doen om zover te komen...tis jammer dat er er zo weinig waardering voor is in onze maatschappij en alleen koning voetbal regeerd...het is echter ronduit triest te noemen dat sommige krachtsporters - die beter zouden moeten weten - geen waardering of respect hebben voor atleten van wereldklasse!:(

Laatst bewerkt:
Hoop niet dat ze weer gaan zeuren over gebruik, net als eens bij Catherine Keyl.

Als iemand een topic maakt over een bijzondere gebeurtenis in de Strongmanwereld is er niemand wat zulke reacties schrijft.

Ik heb me verder niet verdiept in jouw stats beste itachi, maar ik proef toch een bepaalde afgunst.

Wellicht interessant om te weten is dat Ielja aan wedstrijden doet die onder auspiciën van de IPF vallen (d.w.z. dopinggecontroleerde wedstrijden).
Het zou een utopie zijn om te beweren dat er binnen de gelederen van de IPF zich geen atleten bevinden die er de voorkeur aan geven om AAS te gebruiken. Maar er wordt in elk geval streng op gecontroleerd! Ieder jaar zijn er helaas ook binnen de IPF atleten die positief reageren op een controle.
Ik weet toevallig dat Ielja al vele tientallen controles inmiddels gehad heeft, en niet alleen maar op wedstrijden.
Atleten van zo'n niveau worden random gecontroleerd, d.w.z. dat je het hele jaar door onaangekondigd een controle kunt krijgen.
Ielja's uitslag was altijd negatief (d.w.z. dat er geen sporen van verboden middelen in haar urine/bloed) te vinden waren.
En de verhalen die je op internet aantreft over hoe makkelijk je een dopingcontrole wel niet kunt manipuleren zijn een broodje aap verhaal.
Er zijn genoeg gasten die beweren dat zo'n controle niets voorsteld en dan vervolgens bij de eerste de beste controle wel door de mand vallen!

Het is in NL gelukkig nog altijd zo dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is...zolang Ielja dus negatieve dopinguitslagen heeft is ze voor mij inderdaad clean ofwel puur natuur!

Ik vind het dan ook heel negatief dat er halve waarheden en hele leugens worden geuit over bepaalde atleten...laten we ons niet bezig houden met het uiten van vermoedens of het verspreiden van roddels en achterklap.
Vergeet niet dat krachtsportatleten er heel veel voor moeten doen om zover te komen...tis jammer dat er er zo weinig waardering voor is in onze maatschappij en alleen koning voetbal regeerd...het is echter ronduit triest te noemen dat sommige krachtsporters - die beter zouden moeten weten - geen waardering of respect hebben voor atleten van wereldklasse!:(

Heel goed verhaal huggy! De reden waarom veel krachtsporters op deze manier reageren komt waarschijnlijk omdat ze zelf niet weten dat je met heel hard werken ook ver kunt komen. Mijn stats zijn niet extreem indrukwekkend, maar toch komt het vaak genoeg voor dat ik in de sportschool beschuldigd wordt van dopinggebruik. Ik vraag ze dan vaak even te kijken hoeveel tijd/energie/moeite ik in mijn sport steek t.o.v. wat zij doen.

Ontopic!: Ga ik zeker even kijken!!

:roflol: jij brengt het nu meer en nadrukkelijker ter sprake dan de haas die je quote.

Heel goed verhaal huggy! De reden waarom veel krachtsporters op deze manier reageren komt waarschijnlijk omdat ze zelf niet weten dat je met heel hard werken ook ver kunt komen. Mijn stats zijn niet extreem indrukwekkend, maar toch komt het vaak genoeg voor dat ik in de sportschool beschuldigd wordt van dopinggebruik. Ik vraag ze dan vaak even te kijken hoeveel tijd/energie/moeite ik in mijn sport steek t.o.v. wat zij doen.

Ontopic!: Ga ik zeker even kijken!!

Het is inderdaad een vooroordeel wat er heerst dat je alleen maar met AAS ver kunt komen. Ik ken genoeg mensen die AAS gebruiken maar wiens stats overigens helemaal niet zo indrukwekkend zijn, dus AAS leidt niet automatisch tot indrukwekkende stats.
Het is wat jij schrijft beste Ironslave, de tijd/energie/moeite die je in de sport steekt die uiteindelijk bepalend is voor je progressie!
Er zijn mensen die dagelijks bezig zijn met hun sport en niet alleen maar in de gym, maar hun hele doen en laten daarop afstemmen en vaak grote offers moeten brengen.
Die tijd/energie/moeite willen velen zich echter niet nemen...jongens van vaak net 15/16 jaar die pas begonnen zijn met trainen nemen hun toevlucht alreeds tot AAS :eek:

super ga het kijken als ik het niet vergeet

:roflol: jij brengt het nu meer en nadrukkelijker ter sprake dan de haas die je quote.

Wellicht is het ook beter om op zulke reacties niet te reageren...maar ik vind het gewoon jammer dat er door bepaalde mensen zo weinig respect is en wilde dat kenbaar maken.

Wellicht is het ook beter om op zulke reacties niet te reageren...maar ik vind het gewoon jammer dat er door bepaalde mensen zo weinig respect is en wilde dat kenbaar maken.

Je zit hier nu toch al wel lang genoeg om te weten dat je hier weinig tot geen respect zult krijgen van het gross van de leden. Op een echt bb of pl forum zou dat wel anders zijn maar dit is een soort superdudes+ forum. Niet genoeg kudo's en looks voor het superdude forum maar wel dito stats en een nog grotere mond.

Je zit hier nu toch al wel lang genoeg om te weten dat je hier weinig tot geen respect zult krijgen van het gross van de leden. Op een echt bb of pl forum zou dat wel anders zijn maar dit is een soort superdudes+ forum. Niet genoeg kudo's en looks voor het superdude forum maar wel dito stats en een nog grotere mond.

Blijf dan gewoon uit het PL hok, hier zitten alleen serieuze krachtsporters ;)

Zeker even kijken als ik tijd heb.

Ik denk dat we geen van allen het zeker weten alleen ielja weet het, je kan alleen vermoeden. Ik ga als ik eraan denk ook kijken :)

Terug
Naar boven