AndroidHealthClinic

iemand enig idee hoe ik 2 computers elkaar laat vinden met pc anywhere?

Gast 2315

Colossal Veteran
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
407
Lengte
1m91
Massa
128kg
VNC is gratis en werkt simpel.

je dient alleen in de windows firewall poort 5900 open te zetten.

PC Anywhere is niet om bestanden met elkaar te delen, maar om iemand anders bureaublad voor je te zien of je er zelf achter zit. Ik weet niet of dat de bedoeling was?

Anders neem ik aan dat het werkt via ip-adressen. Die zou je dan even moeten opzoeken op de PC waar je contact mee wil maken. Open dan "netwerk verbindingen" onder het configuratiescherm. Dubbelklik op de LAN verbinding die in gebruik is en kijk op het 2e tabje voor het ip-adres. Voer dat dan in in het programma.

Ik denk ook dat je het op beide PC's moet installeren. Een server en een client.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor den uitleg. Was vooral bedoelt om bestanden te delen. Zal het is proberen met dat vnc gebeuren.

Hehe, dat VNC is ook voor hetzelfde als PC Anywhere. Ook om iemand anders bureaublad te besturen.

Je kan werken met ftp, dan moet je een server en client gebruiken. Dat zijn gewoon twee kleine programmatjes die je installeert dan dan kan je aan de slag. En er zullen vast nog wel andere file sharing programma's zijn die je kunt gebruiken.

Maar wat is er mis met het normale windows netwerk? Want als dat helemaal beveiligt is dan werken andere opties ook niet denk ik.

Dat heeft ooit perfect gewerkt. Alleen nu kunnen me computers elkaar al een tijdje niet vinden en ik snap er geen reet van. Alle 2 geformateerd alles er opnieuw op maar het werkt nog niet. Ze zitten op hetzelfde draadloze netwerk, snap er geen reet van.

Je kan eens kijken of de werkgroep naam op beide computers dezelfde is, anders vinden ze elkaar niet. Moet je rechts klikken op 'deze computer' en dan eigenschappen. Dan staat het daar op het 2e tabje in XP. Daar staat meestal mshome of workgroup of werkgroep als naam, maar die moet op beide PC's hetzelfde zijn.

Je kan ook op beide PC's nog een keer de wizard netwerk instellen een keer uitvoeren daarmee stel je alles gelijk in, ook die naam.

Je kan eens kijken of de werkgroep naam op beide computers dezelfde is, anders vinden ze elkaar niet. Moet je rechts klikken op 'deze computer' en dan eigenschappen. Dan staat het daar op het 2e tabje in XP. Daar staat meestal mshome of workgroup of werkgroep als naam, maar die moet op beide PC's hetzelfde zijn.

Je kan ook op beide PC's nog een keer de wizard netwerk instellen een keer uitvoeren daarmee stel je alles gelijk in, ook die naam.

zijn allebei hetzelfde was mshome, heb het verandert nu in ivo maar maakt niks uit. Die wizard heb ik ook al zo vaak uitgevoerd :(

Hehe, dat VNC is ook voor hetzelfde als PC Anywhere. Ook om iemand anders bureaublad te besturen.

Je kan werken met ftp, dan moet je een server en client gebruiken. Dat zijn gewoon twee kleine programmatjes die je installeert dan dan kan je aan de slag. En er zullen vast nog wel andere file sharing programma's zijn die je kunt gebruiken.

Maar wat is er mis met het normale windows netwerk? Want als dat helemaal beveiligt is dan werken andere opties ook niet denk ik.

Dit is inderdaad het geval met de gratis VNC, pak je echter de Enterpris( voor de downloaders onder ons ook gratis ) dan kun je gewoon bestanden over en weer kopieren.
Dit geld trouwens ook voor Ultra VNC voor de Vista gebruikers.
Als je gewoon gebruik wil maken van het Windows netwerk zul je eerst een werkgroep dienen te creeren waarna je bepaalde folders kunt delen.
Deze kunnen vervolgens op een andere machine worden aangekoppeld.
Investeer anders in een NAS servertje, kost + - 150 € , hiermee heb je je data altijd beschikbaar voor alle PC\laptops die je in huis hebt en dit verbruikt nagenoeg bijna niets aan stroom.
Als je een goeie uizoekt kun je zelfs je printer erop aansluiten en heb je op deze manier een netwerkprinter waarmee je vanaf elke pc kan printen.

Succes.

k*tzooi het werkt nog steeds niet, niemand een super tip?

Via draadloos gebeuren konden me pc's elkaar dus nooit vinden. Nu heb ik er een cross kabel tussen gehangen maar moet ik dingen instellen volgens mij. Weet iemand wat ik moet doen?

lopen ze beide via de zelfde router/modem?

lopen ze beide via de zelfde router/modem?

Ja, maar nu heb ik dus een kabel van de ene pc naar de andere lopen. Die gebruik ik dus niet voor internet, voor internet gebruik ik me draadloze kaartjes. Deze kabel wil ik gebruiken om de 2 computers met elkaar te verbinden.

Ja, maar nu heb ik dus een kabel van de ene pc naar de andere lopen. Die gebruik ik dus niet voor internet, voor internet gebruik ik me draadloze kaartjes. Deze kabel wil ik gebruiken om de 2 computers met elkaar te verbinden.

Ok,

Bestanden delen aanzetten, en wat stations c,d ect delen.
dan moet het lukken

Terug
Naar boven