MuscleMeat

Iemand ervaring met outdoor long range access points?

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
De standaard wifi van de ISP voldoet niet echt om in de tuin te internetten dus was ik op zich naar een extender voor de wifi.

Nu kwam ik dit product tegen:

http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WA7510N

http://afuture.nl/productview.php?productID=337218

Dit zou het signaal zelfs over meerdere KM kunnen zenden, iemand ervaring met die dingen? Hang je die gewoon bij de schotelantenne op het dak met een UTP naar de modem/router?

Vond de prijs nogal meevallen ook al is het wat overkill qua bereik.

Als dat 1 kilometer haalt is dat niet bepaald legaal.
Je mag in nederland maar een bepaald aantal db uitzenden.

• Topic Starter Topic Starter
Ok.

Ik zie wel dat het instelbaar is:

"Met zijn draadloos zendvermogen tot 500 mW produceert de TL-WA7510N een krachtig, robuust signaal over grote afstand. Het signaal kan ook op een hoog of laag niveau worden ingesteld voor diverse toepassingen, zoals point-to-point of point-to-multiple-point oplossingen."

Volgens mij heeft het met het aantal dB te maken. Ik weet iig wel dat de standaard lijn van Sitecom, Linksys of Netgear gaat geen enkele kilometers maken.

Hier staat een en ander:
http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm

Betreft belgische wetgeving durf ik het niet te zeggen, weet wel dat de franse wetgeving vergelijkbaar is met de gene in nederland omtrent dit onderwerp.

Zijn paar opties, je kan een repeater (AP) of een 2de router neerzetten (Zonder DHCP)
Of de router van je ISP vervangen of uitschakelen en deze vervangen voor een betere.

Ik zou zelf kiezen voor een router.
Het voordeel hiervan, is dat ze meestal goedkoper zijn en wat makkelijker in te stellen.
Enige nadeel is dat er een kabel moet lopen naar de tuin.

Als dat zo is kabel naar tuin, net voor de tuin router.
SSID, Wachtwoord en kanaal zet je op hetzelfde.
Loop je dan met de laptop van ene naar andere kant dan pakt het automatisch het beste signaal.

Wil je geen kabel is een draadloze repeater een oplossing

• Topic Starter Topic Starter
Ik las op Wikipedia dit:

In sommige landen is 500 mW toegestaan. Er zijn daarom ook wifi-apparaatjes te koop van 500 mW, waarbij men soms een bereik claimt van 1000 meter. Die zijn in Nederland echter niet toegestaan. Met speciale richtantennes is met 100 mW een afstand van 500 meter te overbruggen, maar dergelijke richtantennes zijn ook niet toegestaan.

Maar als instellen mogelijk is dan blijf ik bij dit product denk ik. Heb een tuin van 100 m diep en denk voor deze prijs dat het bereik het beste is omdat hij buiten kan hangen.

Repeaters zijn volgens mij duurder en een kabel trekken is geen probleem. Router van ISP is ingebouwd in hun modem en heb net mijn oude router verkocht omdat die er nu standaard inzit van de isp.

Maar bedankt voor de tips.

Terug
Naar boven