MuscleMeat

Iemand verstand van routers??

digger

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe router. Mijn vorige ging kapot, dus ik denk: ik koop er één van hetzelfde merk terug: een E-tech. Van die router weet ik hoe ik die moet instellen, dus dat leek me wel makkelijk. Maar dit viel tegen.

Telkens als ik een p2p programma laat draaien valt op een gegeven moment de verbinding zo goed als weg, na 24 uur of zoiets. Het lijkt alsof de bandbreedte dan op is...??? Er komt iig bijna niets meer door. Als ik de rouiter dan reset is alles weer goed.

O ja, ik maak gebruik van DHCP-spoofing.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Al geprobeerd een vaste poort toe te kennen in het betreffende p2p programma en die dan open te zetten in je router?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, daarom heb ik ook DHCP-spoofing erop. Anders komt het signaal niet door de firewall van de modem.

Je zult met je p2p programma het aantal connecties moeten beperken/lager zetten. Met dat soort programma's worden er meestal zoveel connecties gemaakt, dat je router het niet meer kan verwerken. En dus crashed :)

Jopske zei:
Je zult met je p2p programma het aantal connecties moeten beperken/lager zetten. Met dat soort programma's worden er meestal zoveel connecties gemaakt, dat je router het niet meer kan verwerken. En dus crashed :)
Waarschijnlijk het enige juiste antwoord. Veel routers hebben hier last van. Vooral met torrent programma's willen routers nog wel eens flink over de zeik gaan.

probeer anders es de dns gegevens van je isp manueel in te geven

E-Tech is een low-budget merk voor routers. Ik denk dan ook aan Jopske's antwoord.

• Topic Starter Topic Starter
Jopske zei:

Ah ok, is er een richtlijn voor het aantal connecties of is dit gewoon uitproberen?

"Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Jopske opnieuw punten kan geven."

roxxe zei:
probeer anders es de dns gegevens van je isp manueel in te geven

Al gedaan :)

Jopske zei:
Klopt als een zwerende vinger. Ik had het vroeger ook met torrents, als ik behoorlijk wat connecties had dan kapte de router ermee, teveel connecties tegelijk vind dat ding niet leuk, zet anders een limit op je programma, of gooi meerdere poorten open.

Terug
Naar boven