XXL Nutrition

ik heb een fujitsu siemens pentium 3‎ laptop op het oog

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
359
hi

ik heb een fujitsu siemens laptop op het oog
maar ik heb geen ervaring met dat merk

hebben mensen hier op het forum misschien een fujitsu siemens laptop of gehad?
wat vonden jullie ervan?

en nog een vraag los van de bovenste vraag:
als je windows xp instaleerd
hoeveel gb geheugen neemt dat in beslag?

groeten,
hardcorebuilder

Pentium 3 is een stevig verouderd systeem inmiddels kerel ... zo gek veel is dat niet meer in de tijd van tegenwoordig...

Als je Windows XP op dat laptopje gaat draaien moet er toch wel 512 MB intern geheugen inzitten en toch wel een HDD van minimaal 10 of 20 GB...

Een kale WinXP install neemt ongeveer anderhalf GB in beslag ... een kale load heeft ongeveer zo'n 170 MB geheugen nodig (Windows kaal geladen met standaard drivers)
De Swapp file van Windows daarnaast varieert tussen de 512 en de 1024 MB op je harddisk ..(het bestand heet Pagefile.sys en is verborgen en draagt het systeem attribuut) Als je Hibernation (slaap-mode) aan hebt staan heb je nogmaals een hoeveelheid vrije schijfruimte nodig ter grote van je intern geheugen .. (dit bestand heet Hiberfil.sys en heeft net als pagefile.sys een systeem en verborgen attribuut)

Een laptop trager als 500 Mhz is een NO GO... dit levert meer ergernis als lol op ..

zware dt fout mijne jongen! instaleerT. :)
Ik weet niet hoeveel je voor die P3 gaat betalen maar betaal er niet te voor ,want het is al een ERG oude cpu.
Ik geloof dat 128mb ram al genoeg is voor xp maar tegenwoordig moet je vind ik toch minstens 1gb ram hebben. Met 256 zal het ook gaan maar dan mag je xp open hebben en euh een internetpagina/msn ofzo en dat is het dan...

Ik heb laatst een laptopje erbij gekocht met een P3 700 mhz, 192 mb geheugen 40 gb harde schijf met XP erop. Was 150 euro kwijt ervoor, inclusief tas.

230 euro ondertussen....wat wil je er mee doen? Wees er van bewust dat meer dan internet hier niet op zal gaan. Als je dit alleen wil doen kun je nog overwegen het te kopen maar 230 vind ik al vrij duur...tegenwoordig vind je vast computers voor 300 euro. Denk daar anders is over of je het echt nodig hebt, want het is maar een ZEER korte termijn laptop....

Avg ... was een zeer redelijk laptopje voor een aardige prijs ....

• Topic Starter Topic Starter
hi

ik wil hem alleen gebruiken om zakelijke dingen te doen zoals internetbankieren en om met aandelen te "werken" (draadloos)

die boden boven de 200 euro waren niet echt zei de eigenaar.

ondertussen heb ik die laptop toch gekocht en ik heb hem voor 180 euro mee gekregen :D

en het dingetje doet het prima

greetz

Terug
Naar boven